ایران رمان

نسخه‌ی کامل: کشف گنجینه باور نکردنی قذافی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کشف گنجینه باور نکردنی قذافی





این گنج بزرگ اکنون در ۷ انبار و پناهگاه های مخفی و سری بین ژوهانسبورگ و پرتوریا در آفریقای جنوبی نگهداری می شود.

به گزارش العالم، روزنامه ایندیپندنت آنلاین آفریقای جنوبی از کشف ثروت های به جا مانده از دوران قذافی در جنوب آفریقا به قیمت ۲۰۰میلیارد دلار، به علاوه صدها تن طلا و ۶ میلیون قیراط الماس خبر داد. این روزنامه می افزاید: جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی و دولتش درباره این ثروت هنگفت، با طرف های بین المللی دچار اختلاف شده اند.

این گنج بزرگ اکنون در ۷ انبار و پناهگاه های مخفی و سری بین ژوهانسبورگ و پرتوریا در آفریقای جنوبی نگهداری می شود که در ۶۲ محموله هوایی به جنوب آفریقا در زمان حضور زوما در لیبی برای قانع کردن قذافی به کناره گیری از قدرت انتقال داده شده بود.

ایندیپندنت آن لاین مدعی شد که ۲ هزار میلیارد دلار در انبارهای جداگانه و صدها میلیارد دلار نقد و به اصطلاح "قانونی" در آفریقای جنوبی است، از ۲۶۰ میلیارد دلار فراتر است که به طور قانونی در ۴ بانک جنوب آفریقا سپرده گذاری شده بود. از سرمایه‌ گذاری های قذافی در جنوب آفریقا، چندین هتل در پرتوریا و ژوهانسبورگ است.

این روزنامه به نقل از منابع دیگر نوشت که مقامات لیبی، رئیس جمهور آفریقای جنوبی را تهدید کرده اند که اگر در اسرع وقت نسبت به باز گرداندن این منابع اقدام نکند، از وی به اتهام سرقت به دادگاه بین المللی شکایت خواهند کرد.

به نوشته این روزنامه، اسناد کنونی در دولت آفریقای جنوبی نشان می دهد که دستکم ۱۷۹ میلیارد دلار از سرمایه‌های قذافی هم به طور غیرقانونی در "گوتنگ" (یکی از استان های آفریقای جنوبی) انباشته شده است.