ایران رمان

نسخه‌ی کامل: انوشیروان ارجمند درگذشت...
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
خبرگزاری ایسنا:انوشیروان ارجمند - بازیگر تئاتر، سینم ا و تلویزیون - بر اثر ایست قلبی درگذشت.

انوشیروان ارجمند اوایل آذر ماه امسال به بیمارستان پارسیان تهران منتقل و از همان زمان در بخش آیسییو بستری شد. این بازیگر سکته قلبی کرده بود که با تلاش پزشکان رگِ گرفته شدهی قلبش باز شد اما به دلیل سابقه مشکل ریوی که داشت، تا امروز در بیمارستان بستری بود.

[عکس: 414624_215.jpg]

انوشیروان ارجمند حدود ساعت 13 یکشنبه - 23 آذر ماه - بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و این خبر به تایید کادر پزشکی بیمارستان پارسیان رسیده است.

انوشیروان ارجمند در سریالهایی چون «مختارنامه»، «امام علی (ع)» و «روزی روزگاری» بازی کرده بود.

«دوئل»، «قاعده بازی»، «صبحانهای برای دو نفر» و «محیا» نیز از کارهای این بازیگر پیشکسوت در حوزه سینم ا بود.

این هنرمند فقید ۲۷ مهر ۱۳۲۰ در زاهدان به دنیا آمد. انوشیروان ارجمند، برادر بزرگتر داریوش ارجمند و همچنین پدر برزو ارجمند بود.

او از اواخر دهه ۴۰ به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.
امیریل ارجمند: امشب را به ما فرصت دهید

امیریل ارجمند در پی درگذشت انوشیروان ارجمند - عمویش - در یک جمله از اهالی رسانهها و مردم خواست تا امروز را به آنها فرصت بدهند و تماسی با آنها نداشته باشند.

فرزند داریوش ارجمند که بازیگر تلویزیون هم هست گفت: عمویم کمتر از یک ساعت است که فوت کرده و ما اصلا شرایط مساعدی نداریم؛ ضمن اینکه هنوز فکری برای مراسم خاکسپاری نکردهایم، فقط تنها خواهشم این است که به هر کسی که میشناسید بگویید امشب را به ما فرصت بدهند و مدام تلفنی تماس نگیرند و شرایطمان را درک کنند.
[عکس: 1141-6.jpg]


انوشیروان ارجمند
زمینه فعالیت تئاتر، سینم ا و تلویزیون
ملیت ایرانی
تولد ۱۳۲۰
زاهدان
پیشه بازیگر
شریک(های)
زندگی بانو امین (طراح صحنه ولباس)
فرزندان برزو ارجمند
بهار ارجمند

[عکس: 1141-7.jpg]

بیوگرافی انوشیروان ارجمند

انوشیروان ارجمند (زاده ۱۳۲۰ در زاهدان) برادر بزرگتر داریوش ارجمند بازیگر ایرانی است. از اواخر دهه ۴۰ به عنوان بازیگر و کارگردان تاتر در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.


[عکس: 1141-8.jpg]


فیلم‌شناسی

سینم ایی

شهر دقیانوس (۱۳۹۰)
دوشیزه باران (۱۳۸۶)
محیا (۱۳۸۶)
قاعده بازی (۱۳۸۵)
دوئل (۱۳۸۲)
صبحانه‌ای برای دو نفر (۱۳۸۲)
قارچ سمی (۱۳۸۰)
دل نمک (۱۳۶۸)
گنج (۱۳۶۳)
گفت زیرسلطه من آیید (۱۳۶۲)
تلویزیونی

سقوط آزاد (۱۳۹۰)
پنجمین خورشید (۱۳۸۸)
امام علی (۱۳۷۶)
[عکس: 315415_386.jpg]
[عکس: 1141-2.jpg]
[عکس: 1141-3.jpg]
[عکس: 315416_357.jpg]
[عکس: 1141-5.jpg]
پیام صدا و سیما درپی فوت انوشیروان ارجمند

خبرگزاری ایسنا: در پی درگذشت هنرمند پیشکسوت انوشیروان ارجمند، روابط عمومی سازمان صداوسیما در پیام تسلیتی، درگذشت این هنرمند باسابقه و توانمند را به جامعه هنری کشور و خانواده آن مرحوم و دوستداران وی تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است:

«مرحوم انوشیروان ارجمند که از پیشکسوتان تلویزیون، سینم ا و تئاتر بود با ایفای نقش‌های ماندگار و به یاد ماندنی در آثاری چون مختارنامه، سریال امام (ع)، عیاران، روزی روزگاری و بسیاری آثار دیگر نام نیک و هنری خود را ماندگارتر کرد».

روابط عمومی رسانه ملی ضایعه درگذشت این هنرمند محبوب را به جامعه هنری کشور تسلیت گفته و برای خانواده ایشان، صبر و شکیبایی مسئلت می کند.
زمان مراسم تشییع پیکر «انوشیروان ارجمند»

خبرگزاری مهر: مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند بازیگر تئاتر، سینم ا و تلویزیون روز سه شنبه 25 آذرماه ساعت 9:30 دقیقه از مقابل درب شرقی تالار وحدت برگزار می شود.

در مراسم وداع با زنده یاد انوشیروان ارجمند خانواده، اهالی تئاتر، تلویزیون و سینم ا حضور دارند و پیکر این بازیگر را از مقابل تالار و حدت به سوی قطعه هنرمندان در بهشت زاهرا(س) تشییع می کنند.

انوشیروان ارجمند بازیگر پیشکسوت سینم ا و تلویزیون ظهر امروز یکشنبه 23 آذر به دلیل سکته قلبی درگذشت.

وی از مدتی پیش در بیمارستان پارسیان بستری بود و پس از یک دوره بیماری درگذشت. انوشیروان ارجمند در کارنامه خود تجربه بازی در نقش‌ها و سریال ها و فیلم های مذهبی را داشت. بازی در سریال «امام علی (ع)»، «مختارنامه»، «روزی روزگاری»، «پشت کوه های بلند» از جمله فعالیت های وی بود
تسلیت بازیگر پیشکسوت در پی فوت ارجمند


خبرگزاری فارس: «محمدعلی کشاورز» بازیگر پیشکسوت سینم ا، تئاتر و تلویزیون ایران، این روزها حال خوشی ندارد، او در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره وضعیت جسمانی خود گفت: متاسفانه حال خوشی ندارم. دوباره درد پا به سراغم آمده است. پزشکان در تلاش هستند که مرا برای عمل مجدد متقاعد کنند که هنوز موفق نشدند و من زیر بار عمل مجدد نرفتم.

وی درباره درگذشت انوشیروان ارجمند بازیگر به نام تئاتر و تلویزیون ایران گفت: متاسفانه هیچ گاه با ایشان هم‌بازی نبودم؛ اما درگذشت هنرمندان غمی است که جامعه هنری و هنردوستان را عزادار می‌کند. هنر هنرمند جایگزین نخواهد داشت.

او در پایان سخنان کوتاهش برای همه درگذشتگان طلب آمرزش از درگاه خداوند کرد.
توضیح بروز ارجمند درباره مراسم تشییع پدرش

خبرگزاری ایسنا: برزو ارجمند - پسر انوشیروان ارجمند - جزئیات مراسم تشییع و یادبود پدرش را اعلام کرد.

این بازیگر سینم ا و تلویزیون گفت: مراسم تشییع پیکر پدرم فردا - سه‌شنبه (25 آذر ماه) - ساعت 9 و30 دقیقه صبح از مقابل تالار وحدت انجام می‌شود و سپس به سمت قطعه هنرمندان بدرقه می‌شود.

برزو ارجمند همچنین درخصوص مراسم یادبود پدرش اعلام کرد: روز پنجشنبه - 27 آذر ماه - از ساعت 18 الی 19 مراسم ختم و یادبودی در مسجد جامع شهرک غرب برای پدرم برگزار خواهد شد.

انوشیروان ارجمند - بازیگر پیشکسوت سینم ا، تئاتر و تلویزیون - یکشنبه (23 آذر ماه) بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند در سریال‌هایی چون «مختارنامه»، «امام علی (ع)» و «روزی روزگاری» بازی کرده بود.

«دوئل»، «قاعده بازی»، «صبحانه‌ای برای دو نفر» و «محیا» نیز از کارهای انوشیروان ارجمند در حوزه سینم ا بود.

انوشیروان ارجمند - برادر بزرگ داریوش ارجمند - ۲۷ مهر ۱۳۲۰ در زاهدان به دنیا آمد. او از اواخر دهه ۴۰ به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.
روحش شاد
آسمان هم با ارجمندها گریست

مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند - بازیگر پیشکسوت سینم ا، تئاتر و تلویزیون - صبح امروز (25 آذرماه) با حضور چهره‌هایی از سینم ا، تئاتر و تلویزیون در تالار وحدت برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند - بازیگر پیشکسوت سینم ا، تئاتر و تلویزیون - صبح امروز (25 آذرماه) با حضور چهره‌هایی از سینم ا، تئاتر و تلویزیون در تالار وحدت برگزار شد.

حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، داریوش فرهنگ، رضا کیانیان، سعید داخ، کوروش تهامی، شکرخدا گودرزی، فخرالدین صدیق‌شریف، رضا تاج‌بخش، مریم بوبانی، محمود پاک‌نیت، سیامک اطلسی، هدایت هاشمی، پرویز پورحسین، محمدرضا ورزی و... در مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند حضور داشتند.

در این مراسم برزو ارجمند تنها پسر انوشیروان ارجمند در حالی که به شدت اشک می‌ریخت از حضار خواست تا دقایقی برای پدرش دست بزنند و خودش هم به شدت با دستانش کف می‌زد.

او می‌گفت: پدرم همیشه به من می‌گفت وقتی از یک نمایش بیرون می‌آیی از صدای کف مردم می‌توانی بفهمی که چکار کردی.

این بازیگر جوان سپس در جمع حضار در حالی که بغض کرده بود، به پیکر پدرش اشاره می‌کرد و می‌گفت: پدرم قول می‌دهم مثل خودت سرم به پایین باشد و مثل خودت بی‌حاشیه باشم.

وی سپس از جمع حضاری که برای تشییع پیکر پدرش انوشیروان ارجمند آمده بودند، تشکر کرد.

داریوش ارجمند برادر انوشیروان ارجمند طی سخنانی کوتاه گفت: همه ما خواهیم رفت و هیچ‌کس ماندنی نیست. گفتنی‌ها را گفتند. من در حال حاضر که در این جایگاه ایستاده‌ام به عنوان یک رفیق، همراه و شاگرد راجع‌ به برادرم حرف می‌زنم. از مدت‌ها قبل که برادرم انوشیروان در بیمارستان بستری بود، به برنامه «بعضیا»ی علی ضیاء دعوت شدم تا اینکه روزی که برادرم درگذشت همان شب باید در یک برنامه زنده حضور پیدا می‌کردم. این برایم خیلی سخت بود اما به دلیل اینکه برنامه نمی‌توانست فرد دیگری را جایگزین من کند و هماهنگ شده بود، در برنامه حاضر شدم و از برادرم گفتم. علی دهکردی، بازیگر سینم ا و تلویزیون به من گفتند که کم پیش می‌آید که هنرمندی در کمتر از پنج ساعت فوت کند و در همان روز یک برنامه زنده برایش تدارک دیده شود.

ارجمند همچنین تأکید کرد: نوکری مردم افتخار ماست و برادرم انوشیروان همیشه معتقد بود که باید برای مردم کار کرد.

اجرای مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند بر عهده سیدجواد یحیوی بود.

در این مراسم علی مرادخانی (معاون هنری وزیر ارشاد)، احمد مسجد جامعی (عضو شورای شهر)، حسین پاکدل (کارگردان و بازیگر تئاتر)، دکتر پورحسین (قائم مقام معاون سیما که به نمایندگی از همکاران سازمان صداوسیما آمده بود)، ایرج راد (رئیس خانه تئاتر)، ایوبی (معاونت سینم ایی) از جمله سخنرانان مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند بودند.

پیکر انوشیروان ارجمند در تالار وحدت با بدرقه مردم به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.
برزو ارجمند:بابا قول می‌دهم بچه خوبی باشم!


خبرگزاری مهر: برزو ارجمند، پسر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند نیز با تشکر از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پدرش گفت: «پدر جلوی این همه آدم، می‌خوام بهت یه قول بدم. می‌دونید که بابام عاشق خانه و خانوادش بود. بابا من هم قول می‌دم مواظب همه کس و کارم باشم. قول می‌دم سرم پایین باشه، قول می‌دم مثل تو بی‌حاشیه باشم. با همه حرف بزنم. بابا من قول می‌دم پسر خوبی باشم.»

ارجمند ادامه داد: پدر من مردی بسیار بی‌حاشیه‌ای بود و من جا دارد در اینجا علیرغم حاشیه‌هایی که در چند روز پیش به وجود آمده، به این نکته تاکید کنم که تمامی پرسنل بیمارستان پارسیان تهران، پدر من را روی چشم خود گذاشتند. اگرچه پدرم جنگید اما مرگ به او اجازه حیات نداد.

تشییع پیکر انوشیروان ارجمند

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه نظم و انضباط از ویژگی‌های اصلی پدرش در طول ایام کاری بود، خطاب به مردم گفت: پدرم همیشه می‌گفت که یک بازیگر با صدای دست تماشاگران است که می‌تواند بفهمد روی صحنه خوب بوده یا خیر و اصولا روی صحنه چه کرده است. به همین جهت از شما می‌خواهم تا برایش دست بزنید و بازی او روی صحنه را تشویق کنید.

بر اساس این گزارش، پس از برگزاری مراسم سخنرانی، نماز میت با حضور حجت الاسلام دعایی، بر پیکر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند خوانده شد.