ایران رمان

نسخه‌ی کامل: بهترین های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
طرفداری: سایت یوفا اقدام به انتخاب بهترین های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 15-2014 کرده است، که لوییز آدریانو و باشگاه رئال مادرید عناوین بهترین بازیکن و بهترین تیم را از آن خود نمودند.

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری، رکوردهای زیادی جا به جا شد و در 96 دیدار برگزار شده 279 گل به ثمر رسید.

بهترین تیم: رئال مادرید

مدت زمان زیادی از دهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نگذشته است، اما آن ها همچنان یکه تازی می کنند و 22 دیدار متوالی خود در تمامی رقابت ها را با پیروزی سپری کردند. آن ها که به تازگی قهرمان جام باشگاه های جهان شدند، با پیروزی 5-1 در مقابل بازل کار خود را آغاز کردند. رئال مادرید موفق شد هر شش دیدار خود را در مرحله گروهی با پیروزی به اتمام رساند و به اولین باشگاهی بدل شود که دو بار موفق به این کار شده است. و البته اگر ستاره آرژانتینی بارسلونا نبود، کریستیانو رونالدو موفق شده بود با عبور از رکورد رائول گونزالس، رکورددار گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا شود.

[عکس: 421617_342.jpg]
بهترین بازی: منچستر سیتی 3 - 2 بایرن مونیخ

اوضاع تا هفته پنجم برای منچستر سیتی بسیار تلخ پیش می رفت. اما کسب یک امتیاز توسط زسکا مسکو در اوقات اضافی دیدار با رم قبل از بازی منچستر سیتی و بایرن مونیخ، سیتیزن ها را امیدوار کرد. این تیم موفق شد با هتریک سرخیو آگرو بازگشتی رویایی به مسابقات داشته باشد و بازی با رم در دیدار پایانی برای این تیم سرنوشت ساز شود.

[عکس: 421618_168.jpg]
برترین بازگشت به بازی: آرسنال 3 - 3 اندرلشت

در هفته چهارم مسابقات و در حالی که همه چیز برای آرسنال برای یک پیروزی پرگل مساعد بود، ناگهان ورق برگشت. آرسنال که موفق شد در زمین خود سه گل به اندرلشت بزند، بر اساس غافلگیری ناگهان سه گل دریافت کرد، تا بازی با نتیجه مساوی 3-3 خاتمه یابد.

[عکس: 421619_975.jpg]
بهترین بازیکن: لوییز آدریانو (شاختار دونتسک)

این مهاجم برزیلی با گلزنی هایش، رکوردهای جدیدی در فوتبال اروپا به نام خودش ثبت نمود. اولین گلش در پیروزی 2-0 شاختار در مقابل پورتو در مسابقه دوم به ثمر رسید. اما بهترین فرم او در دو دیدار رفت و برگشت در مقابل باته بوریسوف بود. این بازیکن 27 ساله، 5 بار (از جمله چهار گل در نیمه اول) در دیدار رفت در زمین باته گلزنی کرد و با رکورد لیونل مسی برابری کرد. سپس در پیروزی 5-0 در دیدار برگشت نیز هتریک کرد و با 9 گل زده در لیگ قهرمانان اروپا با رکورد کریس رونالدو که فصل گذشته به دست آمده بود، مساوی کرد. اگر او در دیدار مقابل پورتو محروم نمی بود ممکن بود رکورد جدیدی به نام خود ثبت نماید.

[عکس: 421620_870.jpg]
بهترین بازیکن جوان: بریل امبولو (بازل)

یکی از بازیکنانی که در لیگ قهرمانان جوانان اروپا در فصل گذشته بازی کرد و سپس به تیم اصلی پیوست و با بازل راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا شد. این بازیکن 17 ساله در دیدار مقابل رئال مادرید از روی نیمکت وارد زمین شد و در پیروزی 1-0 در مقابل لیورپول از ابتدا بازی کرد. او در پیروزی 4-0 بازل در مقابل لودوگورتس رازگراد، برای تیمش گلزنی کرد و به ششمین گلزن جوان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد، هر چند ساعت 8 صبح روز بعد مانند همیشه می بایست راهی مدرسه می شد.

[عکس: 421621_462.jpg]
بهترین بازیکن با سابقه و قدیمی: فرانچسکو توتی (آاس رم)

توتی که قبل از تولد امبولو در سال 1997، در اروپا گلزنی کرده است، هنوز هم محکم و استوار است. در بازی دوم رم در مقابل منچستر سیتی، توتی موفق شد با زدن گل مساوی، رکورد رایان گیگز به عنوان مسن ترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا را بشکند و با گلزنی در دیدار مقابل زسکا مسکو با 38 سال و 59 روز رکورد خود را بهبود بخشد. وی گفت: "قبل از هر چیزی بگویم، من 38 ساله هستم، اما آن را احساس نمی کنم."

[عکس: 421622_842.jpg]
اظهارنظر منتخب: جیان لوییجی بوفون (یوونتوس)

کاپیتان یوونتوس پس از پیروزی دراماتیک 3-2 یوونتوس در خانه در مقابل المپیاکوس گفت: "ما در ذهنمان در جستجوی یک نوع معجزه ورزشی بودیم."

[عکس: 421623_452.jpg]
عدد برتر: 75 (لیونل مسی)

در پایان این مسی بود نه کریس رونالدو، که موفق به شکستن رکورد رائول گونزالس در راه کسب عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا شد. او با دو گلی که در دیدار چهارم بارسلونا در مقابل آیاکس آمستردام به ثمر رساند با 71 گل با رکورد رائول مساوی کرد و هتریک در زمین آپوئل و گلزنی در مقابل پاریسن ژرمن تعداد گل های خود را به 75 رساند. وی پیش از این نیز موفق شده بود رکورد بهترین گلزن تاریخ لالیگا را از آن خود نماید.

[عکس: 421624_294.jpg]
گل برتر: گل های نانی (اسپورتینگ لیسبون در مقابل ماریبور در هفته اول)، فرانچسکو توتی (آاس رم در مقابل منچستر سیتی در هفته دوم)، کریس رونالدو (رئال مادرید در مقابل لیورپول در هفته سوم)، جفرسون (اسپورتینگ لیسبون در مقابل شالکه 04 در هفته چهارم) و هکتور هررا (پورتو در مقابل باته بوریسوف در هفته پنجم) بهترین گل های هفته از نظر کاربران شد و هنوز بهترین گل هفته ششم انتخاب نشده است.

[عکس: 421625_527.jpg]