ایران رمان

نسخه‌ی کامل: «عشقِ» عباس کیارستمی در چین
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
8 دی ماه 93

خبرگزاری ایرنا: کیارستمی از کارگردانان برجسته ایران که پیشتر ساخت یک فیلم را در چین در کارنامه خود دارد، قصد دارد دومین اثر خود در این کشور را بسازد.

«عشق»، عنوان فیلمی است که رادیو بین المللی چین روز دوشنبه در گزارشی به آن اشاره و اعلام کرد که این فیلم نیز همانند اولین اثر کیارستمی در چین، در شهر «هانگ جئو» ساخته می شود.

براساس این گزارش، قرار است کیارستمی در هفته جاری وارد «هانگ جئو» شود تا ضمن بازدید از معابد و اماکن مقدس این شهر، مکان های مورد نظر برای فیلمبرداری خود را انتخاب نماید.

رادیو چین اطلاعات بیشتری در خصوص این فیلم و نحوه ساخت آن ارائه نکرد.

کیارستمی ژوئن ماه سال 2014 میلادی نیز بنا به دعوت تلویزیون مرکزی چین به منظور ساخت فیلمی درباره این کشور وارد شهر «هانگ چئو» معروف به «بهشت بشر» شد.

حضور او در این شهر در نهایت منجر به ساخت فیلمی با عنوان «خانم وو» شد که مورد استقبال زیادی هم قرار گرفت.

داستان این فیلم درباره زن خدمتکاری است که خانه ها را تمیز می کند و مسئولیت تمیز کردن هزاران اتاق در یک ساختمان بزرگ را بر عهده دارد.

کیارستمی از سال 1970 میلادی در عرصهٔ سینم ا فعالیت می کند و تاکنون بیش از 40 فیلم سینم ایی، کوتاه و مستند ساخته است.

از مهمترین آثار او می توان به «خانه دوست کجاست؟»، «کلوزآپ»، «سه گانه زلزله»، «طعم گیلاس»، «یاد ما را خواهد برد» و.... اشاره کرد.

کیارستمی تاکنون چندین جایزهٔ بزرگ سینم ایی را به خود اختصاص داده و پنج بار نامزد دریافت جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شده است.

او موفق شد در سال 1997 و در پنجاهمین دوره جشنواره فیلم کن، صاحب جایزه نخل طلایی شود.