ایران رمان

نسخه‌ی کامل: ساعت های پر جرم تهران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[size=small]سرهنگ «محسن خانچرلی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد واحدهای گشت انتظامی تهران بزرگ افزود: بیش از 400 موتورسوار به تیم های گشت روزانه پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزوده شده به نحوی که اکنون 600 واحد گشت موتوری روزانه در سطح شهر تهران فعالیت دارند.

وی با بیان این که میانگین زمان حضور پلیس در صحنه وقوع جرم کاهش یافته است، اظهار کرد: میانگین زمان حضور نیروهای پلیس تهران بزرگ در صحنه وقوع جرم، 6 دقیقه است در حالی که میانگین مورد نظر ناجا برای حضور ماموران در محل حادثه 15 دقیقه برآورد می شود.

سرهنگ خانچرلی با اشاره به این که 500 هزار پرونده در 9 ماهه نخست امسال در پلیس پیشگیری تهران بزرگ تشکیل شده و مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: نزاع، سرقت، تصادفات، اختلافات ملکی و خانوادگی موضوع بیشتر این پرونده ها را تشکیل می دهد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: بیش از 75 درصد پرونده های تشکیل شده در این مجموعه به بخش های اجتماعی پلیس ارایه که منجر به سازش طرفین شده است.

سرهنگ خانچرلی همچنین تعداد مجرمان دستگیر شده در این مدت را بیش از 25 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار دستگیر شدگان مربوط به افراد سارق و جاعل است.

* کاهش 45 درصدی تخلفات نیروی انسانی در پلیس تهران بزرگ

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با یادآوری این که اجرای طرح مکنا (مدیریت کیفیت ناجا) از سال 92 در شهر تهران آغاز شده است، گفت: در طول اجرای این طرح تخلفات نیروی انسانی در پلیس فاتب 45 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ خانچرلی با بیان این که مطالعات طرح مدیریت کیفیت ناجا از سال 86 آغاز و سال 89 اجرایی و عملیاتی شد، افزود: سه موضوع بهسازی محیطی، رفتار و تعالی پرسنل و فرآیندهای رسیدگی به پرونده ها از جمله محورهای اصلی اجرای این طرح است.

وی با بیان این که طرح مکنا در سال 91 در کلانتری 121 سلیمانیه تهران به عنوان پایلوت اجرا شد، اظهار کرد: اجرای این طرح به صورت رسمی از سال 92 در 64 کلانتری تهران بزرگ آغاز شده است.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان این که در تهران به دنبال مدلی هستیم که در سراسر کشور اجرا شود، افزود: اجرای این طرح در کلانتری های تهران بزرگ با رضایت شهروندان همراه بوده و موجب کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها دراین مراکز شده است.

وی تعداد کلانتری های تهران بزرگ را 84 کلانتری ذکر کرد و گفت: 65 کلانتری در مالکیت نیروی انتظامی بوده و ساختمان بقیه کلانتری ها استیجاری است.

سرهنگ خانچرلی با بیان این که جمعیت شهر تهران هر سال حدود 1.5 میلیون نفر افزایش می یابد، افزود: برای برقراری امنیت، به دنبال آن هستیم تا تعداد کلانتری های حاشیه تهران را با ایجاد هفت کلانتری جدید افزایش دهیم.

وی با بیان این که اجرای طرح مکنا نوعی رقابت در بین کلانتری ها ایجاد کرده است، گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده در کلانتری های بین دو تا 24 ساعت طول می کشد و برخی پرونده ها نیز به طور مستقیم به دستگاه قضایی ارجاع می شود.



* ایجاد پلیس کوهستان

رییس پلیس پیشگیری فاتب در خصوص پلیس کوهستان نیز اظهار کرد: با توجه به تخلفات احتمالی در کوهستان و مراکز تفریحی و تفرجگاه، پلیس کوهستان به صورت ویژه با ایجاد هشت پاسگاه در ارتفاعات اطراف تهران، راه اندازی و فعال شده است.

وی برقراری نظم و امنیت، نظارت بر اماکن موجود در کوهستان ها از جمله رستوران ها، کمک به حادثه دیدگان و جلوگیری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی را از جمله ماموریت های پلیس کوهستان ذکر کرد.
[/align]
ممنونم