ایران رمان

نسخه‌ی کامل: تقدیم اکران ویژه «جینگو» به یک بازیگر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
27 دی 93

ایسنا: اصلانی که اولین تجربه‌ی کارگردانی‌اش این روزها در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده است، با اشاره به درسی که از ملک‌مطیعی گرفته است در سخنانی مطرح کرد: دو سال است در کنار ایشان یاد می‌گیرم که معرفت در نسل قدیمی سینم ای ما خیلی بوده است و ما بایستی از آنها یاد بگیریم تا بتوانیم مخاطب مسلم سینم ا را حفظ کنیم.

مراسم دیدار با همکاران و عوامل فیلم سینم ایی «جینگو» (روایت معلق) شامگاه 25 دی ماه در موزه سینم ا با حضور دکتر «محمد صدیق احمد» (جگرخوین) جانشین نمایندگی اقلیم کردستان عراق در تهران و تعدادی از هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ابتدا میهمانان ویژه، همکاران و عوامل فیلم سینم ایی «جینگو» در محوطه باز موزه سینم ا در باغ فردوس مقابل دوربین‌های عکاسان و فیلمبرداران با امضای یادگاری بر روی پوستر فیلم سینم ایی «جینگو» تصاویری را ثبت کردند و پس از آن مراسم اکران ویژه این فیلم برگزار شد.

تورج اصلانی خطاب به حاضران گفت: با تشکر از اینکه وقت گذاشتید و در این برنامه حضور پیدا کردید، گفتند پا به عرصه کارگردانی گذاشته‌اید و آقای زرین‌دست گفتند که شما پایتان را روی جای پای ما گذاشته‌اید؛ می‌خواهیم ببینیم که چه‌کار می‌کنید. ولی واقعیت این است که نه، دیدم سینم ای مستند یک سندل است و کفش نیست و هیچ نگران نباشید؛ ما داریم با سینم ا بازی می‌کنیم. خیلی ممنون که وقتتان را برای دیدن این فیلم می‌گذارید، 70 دقیقه وقتتان را می‌گیریم؛ فیلم «جینگو» یک فیلم بازیگوش و هذیان گوست و ذائقه تازه‌ای است و امیدوارم بتواند پذیرای شما باشد.

سپس با معرفی «تورج اصلانی» عوامل فیلم سینم ایی «جینگو» بر روی سن برنامه حاضر شدند، تعدادی از عوامل این فیلم که در این مراسم حضور داشتند عبارتند از: سعید ابراهیمی‌فر، سیاوش درخشی، پانته‌آ پناهی‌ها، الهه خادمی، نیلوفر خوش‌خلق، امیرحسین بهزاد افشار ، داریا اصلانی، مهدی اصلانی، رضا عباسی، فرشته جغتایی، لیلی مرادی، پیام احمدنیا، محمد شاهوردی، علی رفیع‌پور، منصور جهانی و ... .

«سعید ابراهیمی‌فر» یکی از بازیگران این فیلم نیز در سخنان کوتاهی گفت: حضور پررنگ فیلم «شهرام مکری» (ماهی و گربه) مخاطبان خاموش را که مدتها بود سالن‌های سینم ا را تحریم کرده بودند به سینم اها کشاند و حالا فیلم سینم ایی «جینگو» از آن گونه فیلم‌های متفاوت یا به قول معروف بفروشی است که اکران می‌شود؛ و این برای من جای خیلی خوشحالی است و سومین فیلمی است که در مدت این چهار ماه در گروه سینم ای «هنر و تجربه» اکران شده است.

وی همچنین گفت: من امیدوارم که این فیلم در این گروه، راه خودش را باز کند و مخاطب خودش را داشته باشد. و خیلی از فیلم‌های دیگری که متأسفانه در این چند سال به دلیل سیاست غلط بفروش و نفروش نتوانستند اجازه نمایش پیدا کنند، بتوانند در این طرح رنگ پرده سینم ا را به خود ببینند.

در این مراسم همچنین: محمد زرین‌دست (تونی)، نظام‌الدین کیایی، ملک جهان خزاعی، گلاب آدینه، جمشید گرگین، امین حیایی، حامد بهداد، پیمان قاسم‌خانی، محمد شیروانی، مهدی نادری، رضا درمیشیان، نوید محمدزاده، وحید موسائیان، آزیتا موگویی، پژمان هادوی، امیر عابدی و... حضور داشتند.

فیلم قصه‌گو و تجربی «جینگو»؛ هم اکنون در سینم ا آزادی، پردیس کوروش، موزه سینم ا، سینم ا تک خانه هنرمندان در تهران و سینم ا هویزه در مشهد، سینم ا سوره در اصفهان و پردیس سینم ایی کاپری در گرگان روی پرده است.