ایران رمان

نسخه‌ی کامل: قـلیان آمـاده درب مـنزل و محل کار! +عـکس
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
93/11/18

خبرگزاری فارس: موضوع فقط به استعمال دخانیات، فروش، قاچاق و عدم اخذ مالیات ختم نمی‌شود.عدم اجرای قانون مبارزه با استعمال دخانیات آن قدر در جامعه و از سوی مسئولان جدی شده که به راحتی تبلیغ مصرف قلیـ ـان را می‌بینیم.

کار و کاسبی فروش و عرضه قلیـ ـان به حدی سودآفرین شده که متأسفانه می‌بینیم افرادی سودجو تیزرهای تبلیغاتی تهیه و با تبلیغات فریبنده،حاضرند با قیمتی بسیار پایین و مناسب،قلیـ ـان را به در منزل و محل کار بفرستند.

[عکس: 459796_714.jpg]

علی عطا طاهری، مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: تبلیغ مواد دخانی از جمله قلیـ ـان بحث حقوقی دارد و می توان علیه کسی که اقدام به تبلیغ کرده شکایت کرد.

وی ادامه داد: تنها راه برخورد با تبلیغ استعمال دخانیات، پیگیری حقوقی است البته راهکار اساسی نیست ولی باید در جامعه جلوی آن را گرفت.

طاهری گفت: رویکرد وزارت بهداشت نیز در این زمینه تغییر کرده کارگروههای تشکیل شده است تا روی این آسیب اجتماعی اساسی کار شود.به همین منظور از نهادهای مختلف کمک گرفته شده است.

مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات افزود: باید کاری کرد تا اثر آن مقطعی نباشد،اقدامی که تاکنون انجام شده جواب نداده است و باید از طریق فرهنگی روی آن کار کرد.

با وجود تصویب قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در سال 85،اما روند اجرای این قانون در جامعه و از سوی نهادهای مختلف با کوتاهی همراه بود.