ایران رمان

نسخه‌ی کامل: محسن چاوشی یک ملودی و تنظیم عالی به من داده است
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اهورا ایمان ترانه سرای صاحب سبک و معتبر موسیقی ایران که با مهم‌ترین چهره‌های موسیقی پاپ همکاری‌های موفقی داشته، مدتی است که به عرصه خوانندگی وارد شده و انصافا فرا‌تر از انتظارات ظاهر شده است. به تازگی قطعه سوم اهورا ایمان با عنوان «قصه این جوری نبود» با ترانه و ملودی خود او و تنظیم پدرام کشتکار منتشر شده که استقبال از آن هم بسیار خوب بوده است. با او که انگار حضورش در عرصه خوانندگی خیلی جدی است، گفت‌و‌گوی کوتاهی داشتیم که می‌خوانید.

[عکس: ahura-iman-480x300.jpg]

انگار موضوع خوانندگی برای شما جدی است که با فواصل زمانی تقریبا مشخص از شما کار جدید منتشر می‌شود؟
از‌‌ همان اولین قطعه یعنی گله دارم بحث خوانندگی برایم جدی بود. منتها همه عوامل دست خودم نبود و در تنظیم‌ها و میکس‌ها کار دست دوستان موزیسین مانده بود وگرنه تا الان حداقل دو برابر این تعداد کار منتشر کرده بودم.

ولی تا امروز ٣ کار از شما منتشر شده. فیدبک هرکدام چگونه بوده؟
هر کدام از کار‌ها برای یک گروه از جامعه بوده و این طور نبوده که همه را با هم جمع بزنیم. من سعی کردم در این سه کار مخاطب‌شناسی کنم و البته هنوز هم این جریان ادامه دارد. ولی ظاهرا «قصه...» نقطه عطف مخاطبان متنوع این سه اثر بوده.

تا امروز همین ٣ کار را ساخته‌اید یا کارهای بیشتری هم آماده دارید؟
. بیشتر از پانزده کار ساخته‌ام که اماده انتشار است که به امید خدا به موقع تقدیم مردم عزیز می‌کنم. الان یکی از مشکلات شیرینمان همین ترافیک قطعات است.

ترانه کار جدیدتان را هم مثل دو قطعه قبلی، خودتان سروده‌اید و هم ملودی کار را خودتان ساخته‌اید. قصد ندارید در این دو زمینه با همکاران دیگرتان هم کار کنید؟
اتفاقا هر چه جلو‌تر می‌روم احساس نیازم به دوستان آهنگساز و خواننده‌ام که کار آهنگسازی هم می‌کنند و صد البته دوستان ترانه سرایم بیشتر می‌شود که امیدوارم قابل بدانند و این همکاری‌ها اتفاق بیفتد. البته همین جا ابن را هم بگویم که شاید اولین همکاری مشترک بین من و محسن چاوشی عزیز به زودی اتفاق بیفتد. ایشان یک آهنگ و تنظیم فوق العاده به من داده‌اند که سخت مرا درگیر کرده. حالا شما فکر کنید دوستانی مثل احسان خواجه امیری، سینا حجازی، رضا صادقی، محمد اصفهانی و حامی و خیلیهای دیگر باشند و من تنها بمانم.

همکاران ترانه سرایتان هم وارد این عرصه شده‌اند. این موج دلیلش چیست؟ احساس می‌کنید حق ترانه سرا‌ها بیش از این است یا این موج جدید دلیل دیگری دارد؟
در اینکه حق ترانه سرایان و آهنگسازان بیش از این است، شکی نیست ولی ما نباید فراموش کنیم که همه در یک تیم و روی یک کشتی هستیم و اگر کمی به هم نزدیک‌تر شویم، شکی نیست که اتفاق‌های خیلی خوبی برای همه سرنشینان این کشتی می‌افتد.

با توجه به اینکه گفتید کارهای زیادی آماده انتشار دارید، کار بعدیتان چیست؟
کار بعدی یک اثر شاد است که فکر کنم بعد از این سه قطعه حسابی می‌چسبد؛ یک کار فوق العاده از نظر تنظیم که برای شب عید تهیه شده. تنظیم کار را دوست خوب و هنرمندم آرش حسینی انجام داده که به نظر کسانی که کار را شنیده‌اند، کار فوق العاده خوبی از لحاظ تنظیم است. از لحاظ ترانه و ملودی هم که کار خودم است، بهتر است که خودم درباره‌اش صحبت نکنم.

راستی در این مدت چند اجرای زنده هم داشتید
بله. در فرهنگسرای ارسباران و حوزه هنری و تالار ایوان شمس اجرا‌هایی داشتم که اجرای ایوان شمس با گروه بوده و بقیه با پیانو. به امید خدا اجراهای مفصل برای بعد از عید و در سال نود و چهار برنامه ریزی شده است. ان شا الله بعد از کار شب عید، روی اجرا و تمرین گروه تمرکز می‌کنیم.


منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تو کارش موفق باشه