ایران رمان

نسخه‌ی کامل: برای موی مردها؛ کدام مدل مناسب است؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در دنیای امروز، آقایان هم حق دارند به اندازه خانمها درباره ظاهرشان وسواس داشته باشند و بکوشند هر روز از روز قبل، خوش‌پوشتر و خوش چهره‌تر باشند. دنیای مد آقایان هم به اندازه بخش زنانه این حوزه پرهیاهوس ت و طراحانی خوش‌سلیقه برای جذاب کردن این دنیا تلاش میکنند.

اگر خانم‌ها دوست دارند بدانند که چه مدل مویی با فرم صورت آنها هماهنگی دارد، آقایان هم این علاقه‌مندی را دارند و دوست دارند با چهرهای برازنده در جامعه حاضر شوند. مردان حتی باید کمی جدیتر به این موضوع نگاه کنند و حواسشان باشد، مدل موی آنها با شغل و موقعیت اجتماعی شان سازگاری داشته باشد.

زندگی ایدهآل نوشت: سال جاری را باید سال رونق موی کوتاه برای آقایان اعلام کرد. امسال موهای کوتاه در فصل گرم و سرد سال در میان آقایان بسیار رایج بوده اما نمیتوان توقع داشت که مدل موهای کوتاه برای همه آقایان با چهره‌های مختلف مناسب باشد. آقایان از نظر قد مو به سه دسته تقسیم میشوند: کوتاه، متوسط و بلند. البته باید توجه داشت تعریف موی بلند در آقایان با خانم‌ها متفاوت است.





مدیران و تاجران پرمشغله





موی کوتاه با قد یک تا سه سانتیمتر بهترین انتخاب برای مدیران و صاحبان شرکتهاست. مردانی که در دنیای مدرن امروز با نام «بیزینسمن» شناخته میشوند. این افراد اغلب با کمبود وقت و دغدغه زیاد مواجه هستند اما در عین حال باید به ظاهر خود توجه کنند و بدون ظاهری آراسته در هیچ جلسه‌ای حاضر نشوند. به همین دلیل بهترین انتخاب برای این افراد موی کوتاه است؛ مویی که در چند ثانیه، با کمی ور رفتن، فرمی خوب و خوشایند میگیرد. این مدل مو با ستهای نیمهرسمی هماهنگی دارد. آقایان با موهای کوتاه در نگاه اول مردانی دقیق، شجاع و مرموز شناخته میشوند.



کمی تا قسمتی هنری





این هم نوعی موی کوتاه است، با این تفاوت که قسمت جلویی مو یعنی از فرق سر تا پیشانی، بلندتر است. مردانی که در حوزههای مرتبط با رشته‌های هنری فعالیت میکنند به این مدل مو علاقه زیادی دارند. این مدل مو توانایی این را دارد که در مدلهای مختلف درست شود و درواقع دست آقایان را برای استایل و فرم متفاوت باز میگذارد؛ از فرمی درهم ریخته و اسپرت تا اتو کشیده و رسمی. این مدل مو در نیمه اول سال جاری محبوبیت زیادی داشت و در نمایش مد مردان هم زیاد دیده میشد. مردانی که دوست دارند متفاوت به نظر برسند و از خودشان شخصیت پیچیدهای نشان بدهند، به این مدل مو علاقه دارند.



توصیه به مردان با حوصله





آرایشگران این مدل مو را با نام «رترو» میشناسند و در گروه موهای متوسط جای میگیرد. پاییز و زمستان امسال این مدل مو در میان آقایان رواج زیادی خواهد یافت اما نمیتوان آن را مدلی تازه دانست.

تولد این مدل به دهه 5 میلادی و زمان چهره‌هایی چون الویس پریسلی برمیگردد که سال 2014 را باید سال بازگشت این مدل دانست. این مدل مو را به مردانی توصیه می‌کنیم که قبل از خارج شدن از خانه وقت کافی برای آراسته کردن موهای خود دارند چون درست نشده این مدل مو، چندان جالب نیست. این مدل مو در نگاه اول شما را مردی متمول و با درآمد تثبیت‌شده نشان میدهد.



یک تغییر اساسی





اگر از چهره همیشگی خود خسته شدید و دنبال یک تغییر اساسی هستید، توصیه می‌کنیم چند وقتی از کوتاه کردن موهای خود صرفنظر و به این مدل فکر کنید. برای این مدل بهتر است نزد آرایشگری ماهر بروید چون برش خوب این مدل، نقش مهمی در خوشفرم و حالت بودن آن دارد. مدل موی بلند و خرد، شما را مردی با اعتمادبه‌نفس بالا نشان میدهد اما یادتان باشد برای مدیران شرکت‌ها انتخاب خوبی به شمار نمی‌آید.

این مدل مو بیش از همه برازنده ستارگان سینم است اما مردان جوان اسپرتپوش که اغلب با لباسهای اسپرت در برنامههای مختلف حاضر میشوند میتوانند با این مدل مو تیپی متفاوت از خودشان بسازند. این مدل مو هم برای موهای مجعد و هم صاف مناسب است و در هر کدام فرم و مدلی متفاوت به خود میگیرد.