ایران رمان

نسخه‌ی کامل: لیگ برتری‌ها صاحب آکادمی می‌شوند؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ورزش سه: به نقل از فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در جمع مسئولان آموزش استانها گفت: در جلساتی که برگزار می‌کنیم اکثرا روسای هیات‌های فوتبال درباره بحث آموزشی مشکلاتی دارند و گله‌مند هستند که چرا فدراسیون و یا کمیته آموزش در بعد آموزشی استانها را کمک نمی‌کند.

وی افزود: از کمیته آموزش فدراسیون خواستم تا این سمینار یک روزه را برگزار کند و مشکلات و موانعی که بر سر راه کمیته‌های آموزش استانها است را بررسی و رفع کنند.

کفاشیان گفت: ما طبق برنامه‌های آموزشی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش می‌رویم و انتظارمان بر این است که استانها نیز با یکسو شدن در بحث آموزش با فدراسیون و کمیته آموزش ما را برای رسیدن به اهدافمان در بعد آموزشی یاری کنند.

وی ضمن پیشنهاد به کمیته آموزش و محصص درباره اینکه دوره‌های آموزشی را در استانهای کشور برگزار کنند، گفت: از کمیته آموزش و محصص می‌خواهم که با بررسی قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی کنند تا اگر امکان دارد و استانداردهای آموزشی اجازه می‌دهد دوره‌های آموزشی را از تهران خارج کرده و به میزبانی هیات‌های فوتبال برگزار کنیم.

محصص: برای داشتن فوتبالی موفق باید تلاش کرد

مرتضی محصص، عضو کمیته فنی و توسعه با حضور در جمع مسئولان آموزش استانهای کشور گفت: ما وظیفه داریم کار کنیم برای آینده فوتبال کشور. با استعدادیابی و پرورش صحیح بازیکنان این اتفاق رخ خواهد داد. استان‌های کشور باید استعدادیاب‌های خوبی را تربیت کنند و بازیکنان مستعد را زیر نظر بگیرند و با آموزش صحیح بتوانند بستر رشد و توسعه را برای فوتبال فراهم کنند. شما مسئولان استانها نقش بسیار مهمی در بحث مدیریت دارید. با مدیریتی قوی می‌توانید بحث آموزشی را رونق ببخشید.

وی در ادامه بیان کرد: هفته گذشته نشستی را با رئیس سازمان لیگ برتر برگزار کرده و از وی درخواست داشتیم تا 16 تیم لیگ برتری حتما آکادمی فوتبال داشته باشند که خوشبختانه این پیشنهاد با استقبال تاج روبه رو شد. ما باید برای آینده موفق فوتبال کار و تلاش کنیم.

محصص گفت: در برخی مواقع با این جمله که ایران بازیکنان مستعد ندارد یا استعدادیاب‌های خوبی نداریم اصلا موافق نیستم. سردار آزمون، سروش رفیعی، پور علی گنجی و بسیاری دیگر از بازیکنان جوان حاصل تربیت و آموزش صحیح استعدادیاب‌های ما بوده‌اند که اکنون افتخار آفرینند. باید با تمرکز و برنامه‌ریزی پیش رویم تا فوتبال خوبی داشته باشیم. فوتبالی که با علم و منطق و تربیت صحیح استعدادها پیش رود بدون شک موفق خواهد بود.

معینی: با افکار متصل و موثر می‌توان شاهد آینده درخشان در فوتبال بود

فریدون معینی،سرپرست کمیته جوانان در جمع مسئولان آموزش استانها گفت: با طرح فراگیر استعدادیابی در مناطق 9 گانه در رده های سنی پایه می‌توان بستر رشد و موفقیت را برای فوتبال ایجاد کرد. مسئولان آموزش و مربیان با افکاری که دارند می‌توانند به ما کمک کنند و با ارائه طرح و ایده‌های جدید خود کمیته آموزش فدراسیون فوتبال را در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی و طرح های مختلف کمک کنند.

وی افزود: کمیته آموزش و مسئولان آموزشی استانها مانند بافت متصلی هستند که با افکار متصل و موثر خود در راستای هر چه بهتر بودن اجرای طرح استعدادیابی، آموزشی و مربیگری کمک بسزایی خواهند کردند. ما با استفاده از ایده‌ها و اطلاعات یکدیگر می‌توانیم آینده فوتبال را درخشان‌تر کنیم و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که ابتدا استعدادیابی دقیقی داشته باشیم، مربیان خوبی را تربیت کنیم و آموزش صحیحی برای بازیکنان مستعد در نظر بگیریم تا بازیکنان رشد و نمو داشته باشند و عملکرد موفقی به ثبت برسانیم.

معینی در پایان گفت: امیدوارم با همکاری و اجرای آموزش صحیح در میان بازیکنان، شاهد فراهم شدن بستر موفقیت در فوتبال پایه و سپس ملی باشیم.