ایران رمان

نسخه‌ی کامل: جرثقیل سقفی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
جرثقیل سقفی جفت پل
جرثقیلهای سقفی جفت پل بهترین راه حل برا ی جابجایی مواد در سالنهایی است که دهانه و تناژ مورد نظر زیاد میباشد و با این نوع جرثقیلها از ارتفاع بیشتری میتوانید استفاده کنید و با ساخت سازه مطابق استاندارد و با وزن مرده کم میتوانید بهترین استفاده را نیز از لحاظ اقتصادی ببرید، همچنین دیگر مزیت این نوع جرثقیلها این است که با وجود راهروی انتخابی در بدنه جرثقیل علاوه بر سهولت در دسترسی و امکان تعمیر قطعات کالسکه، امکان مناسبی برای تعمیر و تعویض لامپهای سالن، تاسیسات گرمایشی سالن و خطوط برق رسان را نیز فراهم میکند.
[عکس: 1%20%2818%29.jpg]

جرثقیل سقفی تک پل
جرثقیلهای سقفی تک پل خواستههای شما را با بالاترین کیفیت تامین میکند و همچنین با بالاترین استحکام، با ساخت سازه مطابق استاندارد و با وزن مرده کم خواستههای شما را تامین میکند، این امر باعث میشود فشار وارد بر ریلها ی سالن کمتر شود و هزینه کمتری جهت طراحی ساختمان در نظر گرفته شود و از لحاظ ابعاد هندسی و پارامترهای مهندسی بهترین طراحی را شامل میشود، در نتیجه برای حرکتهای ویژهای که جرثقیل خواهد داشت، این جرثقیل تمامی نقطه نظرات شما را برآورده میکند.

[عکس: 785px-RvancoppSteamCrane1262010.jpg]

جرثقیل سقفی آویز
جرثقیل سقفی آویز در صنایع مختلف از سقف سالن آویزان میشود و تا ظرفیت ۱۰ تن و دهانه ۲۴ متر به صورت دستی و برقی طراحی گردیدهاست. وزن مرده در این جرثقیلها به حدالاقل رسیده و به لحاظ وجود تعداد چرخهای زیاد، نیروها بر سازه سقف گسترده شده و استرس و نیروهای وارده بر سالن کاهش مییابد.

جرثقیل سقفی آویز در سالن با سقف خرپا اجرا میگردد و امکان استفاده از تمام فضای موجود را فراهم میکند. این جرثقیل در انبارها، صنایع بسته بندی سبک و عمدتاً صنایع هواپیماسازی کاربرد دارد.
[عکس: Bridge_Crane_with_Wire_Rope_Hoist.jpg]
فروش جرثقیل مرکز فروش و عرضه ابزارآلات تخت جمشید افتخار دارد انواع جرثقیل های سقفی زنجیری و جرثقیل برقی در ابعاد مختلف از حجم 100 کیلو تا 100 تن از برند های مختلف و معتبر جهان به صورت نو و استوک را به سراسر کشور داشته است . به واقع فروش جرثقیل های این مجموعه در قالب های مختلف باعث تمایز ما با دیگر رقبا شده است .


جرثقیل سقفی
مقدمه:
اصلی ترین کاربرد جرثقیل ها برای انتقال کالاها و اجناس و ... در صنعت می باشد. جرثقیل سقفی با دیگر انواع جرثقیل تفاوت هایی در ساختار و اسکلت دارد. جرثقیل سقفی قالباً به صورت افقی در کریدرها و اماکن صنعتی و با آویزهای مناسب و قوی و با در نظر گرفتن حداکثر تحمل بار ساخته می شود. امروزه برندها و کارخانه های مهمی در این زمینه فعالیت و جرثقیل های مناسبی به بازار ارائه می دهند. از جمله ی این شرکت ها می توان به (شرکت Demag ) اشاره کرد. ضمناً باید به خاطر داشت این نوع از جرثقیل ها نه تنها در مجموعه های سربسته بلکه در فضای باز نیز کاربرد دارند.

[عکس: aa.png]


[عکس: 2.jpg]

انواع جرثقیل:
1- SINGLE
2- DOBLE
3- ALONE
4- دروازه ای
5- نیم دروازه ای
6- کابین دار
7- دیواری

موارد استفاده ی هر یک از این جرثقیل ها متفاوت بوده به عنوان نمونه سقفی دو پل در اماکن بسته که طول و مسافت عمودی زیاد باشد کاربرد فراوانی دارد.
تقسیم بندی کلی جرثقیل ها :
- 1- جرثقیل متحرک: که بیشتر در زمینه های مکانیکی کاربرد دارد.
2- جرثقیل سقفی: که به روی سقف ها متصل و انتقال بارها با استانداردهای متفاوت را انجام می دهند.
3- جرثقیل هوایی: که نیروی اصلی خود را از هوای فشرده تأمین می کند. دلیل این امر هم کاملاٌ واضح است به دلیل این که در نوع هوایی برای جاهایی که با مواد محترقه کاردارند استفاده می شود. چون نوع جرثقیل سقفی ایجاد جرقه و خطر انفجار وجود دارد، از هوای فشرده استفاده می گردد.
4- جرثقیل دریایی: که برای انتقال قطعات اسکله ها به کار می رود.
5- جرثقیل قطاری: یا لوکوموتیوی که نیروی محرک آن دیگ های بخار است.
6- جرثقیل کانتری: بسیار شبیه نوع سقفی هستند و بر روی خط موازی حرکت دارند. نیروی محرک آنها الکتریسیته است. و در صنایع سنگ و معدن کاربرد دارند.
7- جرثقیل سقفی زنجیری
[عکس: 4.jpg]

جرثقیل سقفی به سه بخش تقسیم می گردد
. دستی برقی پنوماتیک (باری) جرثقیل دستی که از ظرفبت 500 گرم تا 20 تن می باشد و به صورت زنجیری می باشد.
جرثقیل های برقی که از ظرفیت 100 کیلو تا 100 تن می باشد به دو بخش تقسیم می شود. {1- زنجیری {2- بکسلی جرثقیل برقی زنجیری: از ظرفیت 100 کیلو تا 20 تن به صورت نو و استک موجود می باشد. جرثقیل برقی بکسلی: از ظرفیت 500 کیلو تا 100 تن در مارک های مختلف به صورت تک قرقره تا 8 قرقره موجود می باشد. جرثقیل پنوماتیک باری که از ظرفیت 250 کیلو تا 10 تن در مارک های مختلف موجود می باشد. قلاب جرثقیل سقفی ک بنا به ظرفیت جرثقیل و کارایی آن به دو بخش تک قرقره و چند قرقره موجود می باشد. جرثقیل های سقفی برقی بکسلی به 5 بخش موتور راهبر قلاب گیربکس درام تقسیم می گردد. موتور: اجزاء تشکیل دهنده ی موتور شامل بلبرینگ ها پوسته های جلو و عقب روتویر و سیم پیچ می باشد. که بدل بلغاری ان در تمامی اجزای تشکیل دهنده موجود می باشد. گیربکسک شامل پوستهٰ، دهنده ها، بلبرینگ ها و دری جلو و عقب و شافت وسط که مدل بلغاری آن در تمامی اجزاء تشکیل دهنده موجود می باشد. قلاب: بنا به تناژ جرثقیل در مارک های مختلف موجود می باشد. راهبر: به دو بخش تقسیم می گردد . 1- مدل آویز که شامل دو قسمت موتور و چرخ ها می باشد. و جرثقیل روی بال پل یا تیر آهن آویز شده توسط موتور هدایت می گردد. 4-2 مدل کالسکه ای که شامل چهارچوب آهنی که توسط موتور و گیربکس هدایت می شود و جرثقیل در مرکز آن نصب می گردد. درام: که همان سیم جمع کن جرثقیل می باشد که بسته به ارتفاع سیم بکسل از 6 متر ارتفاع تا 72 متر موجود است در داخل درام کوبلینگ شافت موتور و گیربکس را به هم متصل کرده و باعث حرکت پایین و بالای جرثقیل می شود.