ایران رمان

نسخه‌ی کامل: قبل از عمل جراحی زیبایی باید...
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
امروزه با پیشرفت علم و فناوری، نیازهایی به وجود آمده اند که در گذشته به آنها به عنوان نیاز نگاه نمی کردند. امروزه برخی افراد با مشاهده عیوب ظاهری خود، به پزشک متخصص زیبایی مراجعه می کنند و سعی در برطرف کردن آن می نمایند. در این مطلب سعی می شود تا آمادگی های لازم برای عمل های جراحی زیبایی را برای شما مطرح کنیم.

[عکس: 1391861692072132392250138153322547793176180.jpg]
هر عمل جراحی نیاز به مراقبت و برنامه ریزی دارد و این حساسیت، در مورد عمل جراحی زیبایی بیشتر می باشد.


این مراقبت ها اگرچه بسته به نوع هر عملی متفاوت است، ولی در همه آنها، فرد باید پس از توکل به خدا، خود را به تیغ چاقوی جراح بسپارد. پس باید ظرفیت پذیرش هر نوع اتفاقی را داشته باشد.

توصیه های لازم

- قبل از هر اقدامی، پزشکی را انتخاب کنید که از هر نظر به کارش احاطه داشته باشد. همچنین اطلاعات کاملی در مورد تخصص و اعمال جراحی که انجام داده است، به دست آورید.

تنها به حرف و تعریف های دیگران اکتفا نکنید، بلکه چند جلسه حضوری با او آشنایی نسبی پیدا کنید، زیرا شما می خواهید زیبایی خود را به دست های او بسپارید.


- پس از انتخاب پزشک خود، با افرادی که مشابه اعمال جراحی زیبایی شما را انجام کرده اند، صحبت کنید و از تجربیات آنها استفاده نمایید. از طریق خواندن کتاب، سایت و مجله پزشکی، در مورد نوع عمل جراحی خود اطلاعاتی به دست آورید. حتی از پزشک خود بخواهید که یک بیمار که مشابه عمل جراحی شما را بر روی او انجام داده است، به شما معرفی کند تا از نزدیک با او آشنا شوید.


- از پزشک خود بپرسید که آیا عمل زیبایی برای شما لازم است یا نه؟ عوارض احتمالی آن چیست؟ و آیا می توانید با در نظر گرفتن تمام عوارض، فقط به خاطر زیبایی و ظاهر خود، زیر تیغ جراحی بروید.

- از پزشک خود درباره داروهایی که نباید قبل از عمل از آنها استفاده کنید، سوال کنید.

تمام نکاتی را که پزشک برای قبل و حین و بعد از عمل جراحی به شما توصیه می کند، یادداشت کنید. همه موارد را رعایت کنید تا هم سریع تر بهبود یابید و هم به نتیجه قابل قبولی که برای زیباشدن خود مد نظر دارید برسید

- اگر سیـ ـگاری هستید، حداقل دو هفته تا یک ماه قبل از عمل جراحی خود، سیـ ـگار نکشید. سیـ ـگار خطر عوارض بعد از عمل را افزایش می دهد و بهبودی بعد از عمل را به تاخیر می اندازد.

- حتما از خانواده یا دوستان خود بخواهید که پس از مرخص شدن و اتمام جراحی، در خانه از شما مراقبت کنند. حداقل باید دو هفته بعد از عمل جراحی، استراحت کامل داشته باشید.

- موادغذایی و داروهایی (تحت نظر پزشک) را که به تسریع بهبودی شما بعد از عمل جراحی کمک می کنند، تهیه کنید.


- تمام نکاتی را که پزشک برای قبل و حین و بعد از عمل جراحی به شما توصیه می کند، یادداشت کنید. همه موارد را رعایت کنید تا هم سریع تر بهبود یابید و هم به نتیجه قابل قبولی که برای زیباشدن خود مد نظر دارید برسید.


- پزشک در عمل جراحی از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می کند تا بدن واکنشی به عمل جراحی نشان ندهد. بنابراین از چند روز قبل ازعمل جراحی، مراقب باشید بیمار نشوید.


- از هر گونه تماس با افراد بیمار و یا کسانی که احتمال بیماری در آنها را می دهید (مثل سرماخوردگی، آبریزش بینی و ...) خودداری کنید تا عمل جراحی شما به خوبی انجام گیرد و نتیجه خوبی داشته باشد.

مواردی که پزشک جراح باید به بیمار بگوید

1- انگیزه بیمار را از عمل جراحی بپرسد تا اگر فرد، خیلی رویایی به زیبایی نگاه می کند (انتظار غیر معقولانه و غیر واقعی)، ایده فرد را اصلاح کند.

2- در مورد چگونگی عمل جراحی نکات لازم را به او بگوید.

3- خطرات احتمالی حین و بعد از عمل جراحی را به فرد متذکر شود.


4- نتیجه احتمالی بعد از عمل را تا حدی به فرد بگوید تا اگر فرد با نگرشی غیرواقعی و احمقانه می خواهد جراحی کند، راجع به تصمیم خود تجدیدنظر نماید.