ایران رمان

نسخه‌ی کامل: محبوب ترین شبکه اجتماعی روزنامه نگاران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
93/12/18

هفته نامه عصر ارتباط: دانشگاه Canterbury با همکاری مرکز Cision مطالعه سالانه «روزنامه نگاری اجتماعی» را انجام دادند و در پایان آن مشخص شد که اگرچه شبکه های اجتماعی یک ابزار کاربردی برای روزنامه نگاران سراسر جهان محسوب می شود، اما طی 2 سال گذشته زمانی که اهالی رسانه به این ابزار اجتماعی اختصاص می دهند کاهش یافته است.

روزنامه نگاران بریتانیایی از جمله کسانی هستند که در فرایند شغلی خود بیشترین استفاده را از شبکه های اجتماعی می برند و آن را به عنوان یک ابزار تخصصی مورد استفاده قرار می دهند. اما بررسی جدید نشان داده است در حالی که در سال 2012 میلادی 24 درصد آنها شبکه اجتماعی را در قالب ابزار تخصصی به کار می بردند، این رقم در پایان سال 2014 با کاهش حدود 50 درصدی به 13 درصد رسیده است.

بررسی ها نشان داده است که توییتر محبوب ترین شبکه اجتماعی برای روزنامه نگاران محسوب می شود و 75 درصد آنها سال گذشته در این فضا حضور داشتند و پس از آن هم فیس بوک با 75 درصد قرار داشت.