ایران رمان

نسخه‌ی کامل: نمایش فیلم ایرانی در سالن کارگردان مشهور
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
94/2/13

خبرآنلاین: فیلم سینم ایی «ماهی وگربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی در سالن بیلی وایلدر موزه یو سی ال ای به نمایش درآمد و با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد.

تمام بليت هاي سانس نمایش فیلم از روز قبل به فروش رفته بود. فيلم درسالني كه به نام بیلی‌وایلدر كارگردان بزرگ دوران سينماي كلاسيك نامگذاري شده و محل دائمي فيلم ديدن او و همسرش بوده به نمايش درآمد.

بعد از نمایش فیلم جلسه پرسش وپاسخ برگزار شد و شهرام مكري در اين جلسه يك ساعته به سؤالات تماشاگران درباره سينماي ايران و فيلم «ماهي وگربه» محصول «ایران نوین فیلم» پاسخ داد. اجراي اين مراسم را «پاول مالكوم» از آرشيو فيلم دانشگاه «يوسي ال اي» و از برنامه‌ريزان فستيوال «ساندنس» برعهده داشت. مكري در پاسخ به سوال يكي از مخاطبان درباره اكران فيلم در ايران از استقبال تماشاگران ايراني خبر داد ونسل جوان ايراني را مردماني فيلم‌دوست خواند كه سينما را به شكل جدي دنبال مي كنند.

برخي از چهره هاي شاخص علمي و هنرمندان ايرانی از ميهمانان اين برنامه بودند. مكري در ادامه اين سفر به دعوت مسوولان جشنواره ساندنس برای آشنايي با شيوه كار و روش هاي حمايتي این جشنواره از فيلمسازان جهان از مركز اين جشنواره و مركز آرشيو فيلم در هاليوود دیدار كرد.

شب قبل از اکران «ماهی وگربه» هم فيلم «قصه‌ها» محصول ديگر «ايران نوين فيلم» با حضور رخشان بني‌اعتماد در همين سالن به نمايش درآمده بود كه با استقبال فراوان مخاطبان تماشاگران همراه شد.