ایران رمان

نسخه‌ی کامل: مجید مظفری در «هفت»: من فراموش شده‌ام
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
94/2/13

خبرآنلاین: شب گذشته، مجید مظفری، بازیگر میهمان ویژه برنامه «هفت» بود و درباره مسائل بسیاری از جمله کار نکردن بهرام بیضایی سخن گفت.

مظفری در مورد حس و حال خود از بازیگری و داشتن حدود صد اثر هنری گفت: «من درددل‌های زیادی دارم. سینم ای ایران آدم‌هایی مانند من را ارزان به دست نیاورده است، ما یک سینم ای حرفه‌ای داشتیم که متأسفانه آن را از دست داده‌ایم، در دهه‌های شصت و هفتاد، هشتاد درصد از فیلم‌ها در خارج از تهران ساخته می‌شدند که از این طریق فرهنگ تمام ایران دیده می‌شد، اما اکنون این گونه نیست.»

او ادامه داد: «الان جز چند نفر، تهیه کننده نداریم و اکثرأ سرمایه گذار هستند. متأسفانه سینم ای ملی را از دست داده‌ایم و علتش این است که در گذشته اول به سینم ای ایران فکر می‌کردیم بعد به جشنواره‌های خارجی.»

او دلیل کار نکردن فیلمسازانی چون بهرام بیضایی و کم کاری دیگر فیلمسازان مثل ابوالحسن داوودی و ... را نبود سینم ای حرفه‌ای دانست و گفت: «در سینم ای ایران جای افراد با تجربه و میانسال خالی است. در بازیگری هم افرادی مانند من باید در سینم ا باشند و نقش آفرینی کنند. سال‌ها پیش یکی از رؤسای فستیوالهای بین المللی گفته بود، فستیوالی اعتبار دارد که یکی از فیلمهای ایرانی در آن باشد، اما اکنون دیگر اینگونه نیست، سینم ای ایران نقشه مدونی ندارد و با تغییر اشخاص همه چیز تغییر می کند.»

مجید مظفری درباره فیلم «سگ کشی» گفت: «این فیلم در اوج ظهور فیلمهای بازاری اکران شد و بیش از همه فروش کرد.»

مظفری تأکید کرد: «در مرحله اول باید سینم ا را برای مردم بسازیم بعد به سمت جشنواره برویم و من به سیاست‌های اتخاذ شده مدیران سینم ا در دوسال گذشته امیدوارم.»

مجید مظفری با اشاره به دوران طلایی سینم ا در زمان «بهشتی» و «انوار» گفت: «در آن دوران دولت کمک زیادی به فیلمسازان و سینم ا می کرد. گاهی کمک کردن دولت مورد مخالفت عده‌ای قرار می گیرد. اگر کمک ها عادلانه و درست صورت بگیرد و تنها برای عده‌ای خاص نباشد، مورد اعتراض قرار نمی گیرد.»

مجید مظفری افزود: «من فراموش شده ام، در مدت دو ماهی که در بستر بیماری بودم فقط دو نفر (آقای فرجی، مدیر وقت شبکه یک و آقای ایوبی) به دیدنم آمدند، در مورد بعضی از دوستان دیگر هم همین طور است.»

وی ادامه داد: «خودم را همواره از لحاظ فیزیکی و فکری در شرایط مطلوب نگه می دارم تا شاید کارگردانی مانند آقای بیضایی بیاید و از من تقاضای کار کند، چون هنرپیشه ای هستم که به اندازه اندیشه کارگردان کار می‌کنم، بنابراین باید اندیشه و فکرم را رشد دهم.»

گبرلو در زمینه فضای فیلمسازی در ایران گفت: فضای فیلمسازی در ایران، مدل فیلمسازی و نوع نگاه جوانان تغییر کرده و این تغییر به دلیل سهل انگاری ما بوده است.

او ادامه داد: «ما با جوانان در سینم ا کار کرده ایم ولی برای جوانان کار نکردیم، به نظرم الان فیلم «رخ دیوانه» برای جوانان کار شده. به سینم ای ایران خوش بینم و معتقدم که سینم ای موفقی خواهد شد چون تاریخ و فرهنگ غنی داریم، همیشه آفتاب از شرق طلوع می کند و سینم ای ایران آفتابی است که از شرق طلوع خواهد کرد.»

مظفری در مورد بازیگران جوان امروز سینم ای ایران بیان کرد: «کسانی که بازیگری را از تئاتر شروع کرده اند مطمئنأ ماندگار خواهند بود، مانند(فروتن، شهاب حسینی، تنابنده، اصلانی و...)»

مجید مظفری در پایان گفت: «آرزوی داشتن یک سینم ای سلامت را دارم که این کار با حضور مسئولین انجام می شود، آرزو دارم هنرمندان حرفه ای به سینم ا بازگردن د، همینطور امیدوارم پس از ده سال که دوباره به سینم ا برمی گردم مانند گذشته مورد قبول مردم قرار گیرم.»

او همچنین ادامه داد: «آرزویم این است که تمام مسئولین بدانند اگر هنری معترض به بدیها و زشتیهاست، نباید جلویش را بگیرند و اجازه دهند زبان هنر در این مملکت جاری شود.»

در این بخش، نیکی مظفری دختر مجید مظفری و بازیگر سینم ا و نیز ابوالفضل پورعرب به عنوان مهمان تلفنی روی آنتن برنامه «هفت» آمدند.