۲۹-۰۵-۰، ۰۴:۰۳ ق.ظ
وبسایت اسب بخار: به تازگی شرکت خودروسازی سایپا تولید نمونههای اولیه شاهین با کلاستر دیجیتال (جلو آمپر دیجیتال TFT) را آغاز کرده است و میخواهد تا در آینده، نسخههای جدید شاهین و آریا را با این آپشن به بازار عرضه کند. این پروژه که به مرحله تولید اولیه رسیده است، به عنوان یکی از دستاوردهای عملیاتی در دوره سایپا نوین و مدیریت فعلی این خودروساز به حساب میآید.
یکی از پروژههای در دست توسعه مرکز تحقیقات سایپا، تجهیز محصولات این شرکت به جلو آمپر دیجیتال است. حال در گام نخست سایپا شاهین به صورت آزمایشی به این ویژگی مجهز شده و فرایند تستها را پشت سر میگذارد. جلو آمپرهای TFT یکی از پرکابردترین نوع کلاستر در خودروهای جدید دنیا هستند و با وجود ظاهری نه چندان پیچیده، استانداردهای سخت گیرانهای برای تایید این قطعات در نظر گرفته شده است. بر خلاف اینکه بسیاری فکر میکنند جلو آمپرهای دیجیتال استانداردهایی مشابه به نمایشگرهای لمسی خودرو دارند، اما باید بدانیم که به مراتب تستهای پیچیدهای برای تایید این قطعات برگزار میشود و عملاً فرایند مهندسی متفاوتی نسبت به نمایشگرهای خودرو دارند.
در حال حاضر شاهین اولیه خودروی داخلی است که به سمت کلاسترهای TFT و دیجیتال حرکت کرده است و میخواهد تا این ویژگیهای جدید را در اختیار داشته باشد. پیش از این جلو آمپرهای دیجیتال در خودروهای داخلی به مرحله تولید اولیه نرسیده بودند و تنها در حد یک طرح به خودروسازان و مدیران ارائه میشدند. شنیدهها حاکی از آن است که سایپا میخواهد تا شاهین، آریا و پروژه P۹۰ را با ویژگی کلاستر TFT در آینده نزدیک به روی خط تولید بیاورد.
یکی از پروژههای در دست توسعه مرکز تحقیقات سایپا، تجهیز محصولات این شرکت به جلو آمپر دیجیتال است. حال در گام نخست سایپا شاهین به صورت آزمایشی به این ویژگی مجهز شده و فرایند تستها را پشت سر میگذارد. جلو آمپرهای TFT یکی از پرکابردترین نوع کلاستر در خودروهای جدید دنیا هستند و با وجود ظاهری نه چندان پیچیده، استانداردهای سخت گیرانهای برای تایید این قطعات در نظر گرفته شده است. بر خلاف اینکه بسیاری فکر میکنند جلو آمپرهای دیجیتال استانداردهایی مشابه به نمایشگرهای لمسی خودرو دارند، اما باید بدانیم که به مراتب تستهای پیچیدهای برای تایید این قطعات برگزار میشود و عملاً فرایند مهندسی متفاوتی نسبت به نمایشگرهای خودرو دارند.
در حال حاضر شاهین اولیه خودروی داخلی است که به سمت کلاسترهای TFT و دیجیتال حرکت کرده است و میخواهد تا این ویژگیهای جدید را در اختیار داشته باشد. پیش از این جلو آمپرهای دیجیتال در خودروهای داخلی به مرحله تولید اولیه نرسیده بودند و تنها در حد یک طرح به خودروسازان و مدیران ارائه میشدند. شنیدهها حاکی از آن است که سایپا میخواهد تا شاهین، آریا و پروژه P۹۰ را با ویژگی کلاستر TFT در آینده نزدیک به روی خط تولید بیاورد.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !