۱۰-۰۸-۹۴، ۱۱:۳۳ ب.ظ
این روزها کوی و برزن را گشتیم تا چراغی بیابیم و با نور آن رهسپار مسیر «صراط مستقیم» شویم. قرآن را یافتیم و چراغ قلب خود قرار دادیم و در انتهای مسیر به دنبال آن بزرگِ پاکیم که مطهر است و زاهد، و قرآنی است ناطق. و زادة پاکان مطهر!هیچ ندانستیم که تو همان نوری که از تبار ستارگانِ درخشنده ای و انتهای « صراط مستقیم» .تو از نسل محکماتی که ایات و بینات به تو تأویل می شوند و یاسین و عادیات به تو تفسیر می گردد .لذا بر سر سفرة الهی نشسته ایم و به سراغ دریای بیکران تفسیر و تأویل آمده ایم تا بچشیم نمَی از یمی .علیرضا زنگویی1. الم، ذَلِکَ الکِتابُ لارَیبَ فِیهِ هُدًی لِلمُتَّقِینَ، الَّذِینَ یؤمِنُونَ بِالغَیبِ ... . بقره /2و3ترجمه: این همان کتابی است که در آن تردیدی نیست و وسیله هدایت برای همة پرهیزکاران است؛ (پرهیزکاران) آنها هستند که به غیب ایمان می آورند .در تأویل این ایات، از معصومین علیهم السلام روایت شده :«المتقین» اشاره به شیعیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و «الغیب» ، اشاره به حضرت حجة ابن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد.(1)2. وَ اِذابتَلی اِبراهیمَ رَبَّهُ بِکَلِمات فاَتمَّهُنَّ قال اِنی جَاعِلُکَ لِلنَاسِ اِماماً . بقره/124ترجمه: (به خاطر بیاور) هنگامی که خداوند ابراهیم را با ابزارهای گوناگون آزمود، پس او به خوبی از عهدة این آزمایش برآمد. خداوند فرمود: من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم .امام صادق علیه السلام به مفضل بن عمر درباره فرمایش خداوند متعال (فاتمهن) فرمودند: این کلمه اشاره به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است که خداوند امامت را با امامت او ( حضرت قائم علیه السلام) به اتمام رساند. (2)پی نوشتها:1. ینابیع الموده ،ص 443 ،بحارالانوار، ج 51 ،ص 52 .2. تفسیر برهان، ج 1 ،ص 147
❤تصویرقشنگیست که در صحنه ی محشر❤ مادورحسینیم(ع) و بهشت است که مات است!❤