۳۱-۰۴-۰، ۱۰:۲۱ ق.ظ
عصر ایران: جزئیاتی جدید درباره بزرگترین هواگرد جهان یعنی ایرلندر ۱۰ منتشر شده است که از کابین جادار با پنجرههایی از کف تا سقف و فضای پای بسیار زیاد برای مسافران حکایت دارد؛ و این هواگرد تا حد زیادی دوستدار محیط زیست خواهد بود.
شرکت بریتانیایی هایبرید ایر وهیکلز (Hybrid Air Vehicles) به تازگی تصاویری مفهومی را از فضای داخلی کشتی هوایی خود منتشر کرده است که ۲۹۹ فوت (۹۱ متر) درازا و ۱۱۲ فوت (۳۴ متر) پهنا دارد. این هواگرد ظرفیت حمل حدود ۱۰۰ نفر را دارد. اما به جای آن که مسافران در فضایی کوچک فشرده شوند، افرادی که با ایرلندر سفر خواهند کرد میتوانند به واسطه پنجرههایی بلند از مناظر اطراف لذت برده و از فضا و جای پای شبیه کلاس تجاری جتهای مسافری برخوردار باشند.
انتظار میرود ایرلندر در سال ۲۰۲۵ وارد خدمت شود و شرکت هایبرید ایر وهیکلز فکر میکند که به واسطه افزایش راحتی و ۹۰ درصد انتشار گازهای گلخانهای کمتر میتواند خیلی زود جتهای مسافری معمول را در برخی مسیرهای پروازی کوتاه به چالش بکشد.
به گفته مقامات شرکت، کاهش ردپای کربن مزیت شماره ایرلندر محسوب میشود. در شرایطی که سفر با این هواگرد اندکی بیشتر از یک هواپیمای عادی طول میکشد، اما کیفیت سفر با آن بسیار بهتر خواهد بود.
ایرلندر به واسطه استفاده از یک بالون عظیم هلیومی برای پرواز گزینهای بسیار سبزتر از یک هواپیمای مسافری عادی است. در مقابل، هواپیماها پیش از آن که بالها بتوانند نیروی بالابر را فراهم کنند نیازمند تولید نیروی قابل توجه توسط پیشرانهها هستند.
زمانی که در هوا قرار بگیرد، کشتی هوایی ایرلندر به چهار پروانه برای حرکت متکی است. در نسل نخست، دو پروانه از پیشرانههایی که نفت سفید میسوزانند، نیرو میگیرند و دو پروانه دیگر توسط موتورهای الکتریکی به گردش در میآیند که موجب کاهش بیشتر انتشار کربن توسط این هواگرد میشود. تا سال ۲۰۳۰، شرکت هایبرید ایر وهیکلز انتظار دارد که نسخه تمام الکتریکی ایرلندر را ارائه کند.
شرکت بریتانیایی هایبرید ایر وهیکلز (Hybrid Air Vehicles) به تازگی تصاویری مفهومی را از فضای داخلی کشتی هوایی خود منتشر کرده است که ۲۹۹ فوت (۹۱ متر) درازا و ۱۱۲ فوت (۳۴ متر) پهنا دارد. این هواگرد ظرفیت حمل حدود ۱۰۰ نفر را دارد. اما به جای آن که مسافران در فضایی کوچک فشرده شوند، افرادی که با ایرلندر سفر خواهند کرد میتوانند به واسطه پنجرههایی بلند از مناظر اطراف لذت برده و از فضا و جای پای شبیه کلاس تجاری جتهای مسافری برخوردار باشند.
انتظار میرود ایرلندر در سال ۲۰۲۵ وارد خدمت شود و شرکت هایبرید ایر وهیکلز فکر میکند که به واسطه افزایش راحتی و ۹۰ درصد انتشار گازهای گلخانهای کمتر میتواند خیلی زود جتهای مسافری معمول را در برخی مسیرهای پروازی کوتاه به چالش بکشد.
به گفته مقامات شرکت، کاهش ردپای کربن مزیت شماره ایرلندر محسوب میشود. در شرایطی که سفر با این هواگرد اندکی بیشتر از یک هواپیمای عادی طول میکشد، اما کیفیت سفر با آن بسیار بهتر خواهد بود.
ایرلندر به واسطه استفاده از یک بالون عظیم هلیومی برای پرواز گزینهای بسیار سبزتر از یک هواپیمای مسافری عادی است. در مقابل، هواپیماها پیش از آن که بالها بتوانند نیروی بالابر را فراهم کنند نیازمند تولید نیروی قابل توجه توسط پیشرانهها هستند.
زمانی که در هوا قرار بگیرد، کشتی هوایی ایرلندر به چهار پروانه برای حرکت متکی است. در نسل نخست، دو پروانه از پیشرانههایی که نفت سفید میسوزانند، نیرو میگیرند و دو پروانه دیگر توسط موتورهای الکتریکی به گردش در میآیند که موجب کاهش بیشتر انتشار کربن توسط این هواگرد میشود. تا سال ۲۰۳۰، شرکت هایبرید ایر وهیکلز انتظار دارد که نسخه تمام الکتریکی ایرلندر را ارائه کند.
اینجا همه ی برادران قابیلند
با وسوسه های ناتنی فامیلند
از ترس خیانت به رفاقت،ای عشق
اینجا همه ی رابطه ها تعطیلند...
با وسوسه های ناتنی فامیلند
از ترس خیانت به رفاقت،ای عشق
اینجا همه ی رابطه ها تعطیلند...