۲۵-۰۵-۹۵، ۰۲:۰۳ ب.ظ
بسمه الله الرحمن الرحیم
سلام دوستان
در زمانی که انقلاب به پیروزی رسید و بعدها نظریه ولایت فقیه از سوی اقای خمینی مطرح گردید بنده و شما عزیزان در این دنیا نبودیم و کسانی که هم سن و سال این حقیر می باشند ، دوران طفولیت خویش را سپری می نمودند ، لذا از محتوا و فی النفسه نظریه ولایت فقیه را شاید دوستانم ندانند .
لذا دیشب با خود فکر کردم که ولایت فقیه را باز کنم .
و انشالله شیخ شهاب پارازیت نندازن . می خواهیم کتب اقای خمینی را بررسی کنیم .
صحیفه امام خمینی ج 10 ص 306 :
همانطور که مشاهده فرمودید نوشته شده "ولایت فقیه در راستای ولایت رسول الله (ص) می باشد" ، در حالی که این جمله ، جمله اقای خمینی نیست و کلمه "در راستای" را ویراستارها آوردند ، در حالیکه اقای خمینی می گوید ولایت فقیه عین ولایت رسول الله (ص) می باشد .
لازم به ذکر است که در ان زمان که نظریه ولایت فقیه مطرح شد ، خوف عظیمی در دل مردم و مجلسی ها ایجاد گشت ، بطوریکه مردم و حتی دولتی ها از ولایت فقیه ترسیدند و آقای خمینی در هر سخنرانی که در بین اقشار مختلف مردم انجام می داد شروع به تبلیغ ولایت فقیثه ( ولایت خود ) می کرد ، علت خوف مردم این بود که اقای خمینی قبل از پیروزی انقلاب گفته بودند بنده در حکومت جدید هیچ نقشی نخواهم داشت و به تدریس در حوزه مشغول می شوم، اما بعد پیروزی شیرینی قدرت و کشش حکومت برصیصای عابد ما را مغلوب ساخت و در انتها که می گویند اینها از ولایت رسول الله (ص) می ترسند به مردم و دولتی هایی که از نظریه وی ترسیده و با ان مخالفت کردند می گوید شما که با ولایت فقیه مخالف هستید ، با رسول خدا (ص) مخالفت هستید .
کتاب البیع ج 2 ص 627 :
می گوید که : ولایت فقیه بعد از اینکه شما ارکانش را تصور بکنید امری نظری و بدیهی است و اصلا دلیل نمی خواهد.
صحیفه امام خمینی مجلل 20 ص 452 :
یعنی ولی فقیه هر کاری را که تصمیم گرفت و دستور داد انجام شود حکومت که دستگاه اجرایی اوست باید انجام دهد. ایشان در ادامه می گویند مسائلی که مطرح کردم از باب مثال است - جالب اینجاست هر امری که ولی فقیه اراده کند باید حکومت (زیر دستان ) انجام دهند تازه از باب مثال هست - و اختیارات حکومت خیلی بالاتر است .
کتاب البیع ج2 ص626 :
فقیه عادل دارای تمام اختیارات و خصوصیاتی که مختص رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) بود، می باشد و این که ما فرق عصمت قائل شویم معقول نیست.
کتاب ولایت فقیه و جهاد اکبر ص 54 :
همان کلام که تمام اختیارات و خصوصیات که رسول خدا (ص) اهل بیت (ع) اعم از عصمت ، ولایت تشریحی ، ولایت تکوینی ، علم ما کان و مایکون ، علم لدونی ، علم غیب ، طی الارض ، علم به مصالح تک تک افراد جامعه و ...که مختص رسول خدا (ص) و ائمه هدی (ع) می باشد و رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) از این خصوصیات یکسان بهره بردند ، فقیه عادل نیز مانند آن دو ، هم مرتبه آن دو از این خصوصیات بهره برده است . البته اینجا فقط در داره حکومت می باشد در حالیکه ایشان معتقد به ولایت مطلقه فقیه می باشد ، یعنی اگر فقیه حکومت تشکیل نداد باز هم اولی بالمومنین من انفسهم می باشد .
کتاب بیع ج 2 ص 664 :
فقیه در عصر غیبت صاحب حکومت است و هرچیزی که امام (ع) ولی آن است فقیه نیز ولی آن است . از جمله انها خمس است و فرقی نیست بین سهم امام (ع) و سادات ، امام (ع) ولایت دارد بر انفال ، غنائم و .....
از تمام مباحثی که کردیم نتیجه ان این است که هرچیزی که برای امام (ع) از اختیارات،مناقب،شئون و خصوصیات را دارا می باشد در تمام امور فقیه نیز دارای ان است . مگر اینکه ثابت شود که یک اختیار امام (ع) دارد که ان اختیار بخاطر تشریفات شخصی امامت است .
همگی بدانید که هر چیزی که در قران و حدیث برای امام و رسول خدا ص وارد شده است و برای انها اثبات شده است برای فقیه نیز ثابت است .
بله مگر یک چیزی که شما شک بکنی ایا امام این حق را دارد یا نه ان برای امام ثابت است برای فقیه ثابت نیست .
سلام دوستان
در زمانی که انقلاب به پیروزی رسید و بعدها نظریه ولایت فقیه از سوی اقای خمینی مطرح گردید بنده و شما عزیزان در این دنیا نبودیم و کسانی که هم سن و سال این حقیر می باشند ، دوران طفولیت خویش را سپری می نمودند ، لذا از محتوا و فی النفسه نظریه ولایت فقیه را شاید دوستانم ندانند .
لذا دیشب با خود فکر کردم که ولایت فقیه را باز کنم .
و انشالله شیخ شهاب پارازیت نندازن . می خواهیم کتب اقای خمینی را بررسی کنیم .
صحیفه امام خمینی ج 10 ص 306 :
همانطور که مشاهده فرمودید نوشته شده "ولایت فقیه در راستای ولایت رسول الله (ص) می باشد" ، در حالی که این جمله ، جمله اقای خمینی نیست و کلمه "در راستای" را ویراستارها آوردند ، در حالیکه اقای خمینی می گوید ولایت فقیه عین ولایت رسول الله (ص) می باشد .
لازم به ذکر است که در ان زمان که نظریه ولایت فقیه مطرح شد ، خوف عظیمی در دل مردم و مجلسی ها ایجاد گشت ، بطوریکه مردم و حتی دولتی ها از ولایت فقیه ترسیدند و آقای خمینی در هر سخنرانی که در بین اقشار مختلف مردم انجام می داد شروع به تبلیغ ولایت فقیثه ( ولایت خود ) می کرد ، علت خوف مردم این بود که اقای خمینی قبل از پیروزی انقلاب گفته بودند بنده در حکومت جدید هیچ نقشی نخواهم داشت و به تدریس در حوزه مشغول می شوم، اما بعد پیروزی شیرینی قدرت و کشش حکومت برصیصای عابد ما را مغلوب ساخت و در انتها که می گویند اینها از ولایت رسول الله (ص) می ترسند به مردم و دولتی هایی که از نظریه وی ترسیده و با ان مخالفت کردند می گوید شما که با ولایت فقیه مخالف هستید ، با رسول خدا (ص) مخالفت هستید .
کتاب البیع ج 2 ص 627 :
می گوید که : ولایت فقیه بعد از اینکه شما ارکانش را تصور بکنید امری نظری و بدیهی است و اصلا دلیل نمی خواهد.
صحیفه امام خمینی مجلل 20 ص 452 :
یعنی ولی فقیه هر کاری را که تصمیم گرفت و دستور داد انجام شود حکومت که دستگاه اجرایی اوست باید انجام دهد. ایشان در ادامه می گویند مسائلی که مطرح کردم از باب مثال است - جالب اینجاست هر امری که ولی فقیه اراده کند باید حکومت (زیر دستان ) انجام دهند تازه از باب مثال هست - و اختیارات حکومت خیلی بالاتر است .
کتاب البیع ج2 ص626 :
فقیه عادل دارای تمام اختیارات و خصوصیاتی که مختص رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) بود، می باشد و این که ما فرق عصمت قائل شویم معقول نیست.
کتاب ولایت فقیه و جهاد اکبر ص 54 :
همان کلام که تمام اختیارات و خصوصیات که رسول خدا (ص) اهل بیت (ع) اعم از عصمت ، ولایت تشریحی ، ولایت تکوینی ، علم ما کان و مایکون ، علم لدونی ، علم غیب ، طی الارض ، علم به مصالح تک تک افراد جامعه و ...که مختص رسول خدا (ص) و ائمه هدی (ع) می باشد و رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) از این خصوصیات یکسان بهره بردند ، فقیه عادل نیز مانند آن دو ، هم مرتبه آن دو از این خصوصیات بهره برده است . البته اینجا فقط در داره حکومت می باشد در حالیکه ایشان معتقد به ولایت مطلقه فقیه می باشد ، یعنی اگر فقیه حکومت تشکیل نداد باز هم اولی بالمومنین من انفسهم می باشد .
کتاب بیع ج 2 ص 664 :
فقیه در عصر غیبت صاحب حکومت است و هرچیزی که امام (ع) ولی آن است فقیه نیز ولی آن است . از جمله انها خمس است و فرقی نیست بین سهم امام (ع) و سادات ، امام (ع) ولایت دارد بر انفال ، غنائم و .....
از تمام مباحثی که کردیم نتیجه ان این است که هرچیزی که برای امام (ع) از اختیارات،مناقب،شئون و خصوصیات را دارا می باشد در تمام امور فقیه نیز دارای ان است . مگر اینکه ثابت شود که یک اختیار امام (ع) دارد که ان اختیار بخاطر تشریفات شخصی امامت است .
همگی بدانید که هر چیزی که در قران و حدیث برای امام و رسول خدا ص وارد شده است و برای انها اثبات شده است برای فقیه نیز ثابت است .
بله مگر یک چیزی که شما شک بکنی ایا امام این حق را دارد یا نه ان برای امام ثابت است برای فقیه ثابت نیست .