۱۹-۱۱-۹۶، ۱۱:۴۵ ق.ظ
مجله پنجره خلاقیت - ترجمه شادی حسن پور: برند! برند شما مانند اثر انگشت شماست. چیزی کاملا منحصر به فرد و مرتبط به خود شما یا کسب و کارتان. هر چیزی که به برندتان ارتباط دارد، از اسم آن گرفته تا طراحی لوگو و وب سایتتان باید بر این منحصر بودن هویت برندتان تاکید کند. پس واقعا چرا برخی از افراد از تصاویر استوک برای نمایش دادن برندشان استفاده می کنند؟!
ممکن است بگویید که «این تصاویر ارزان و باکیفیت هستند!»، اما تصاویر استوک هیچ شباهتی به اثر انگشت ندارند، چرا که تصاویری کلی هستند و هویت شما را به نمایش نمی گذارند و از آن بدتر، ممکن است همان تصویری که شما استفاده می کنید، در وب سایت، کارت ویزیت یا لوگوی رقبایتان نیز استفاده شده باشد. به همین دلیل است که مالکان کسب و کار هرگز نباید لوگوهایشان را از وب سایت های فروش لوگوهای آماده تهیه کنند و باید آن را به دست کاردان بسپارند. اینها همه عواملی هستند که برندتان را ضعیف و نامطمئن جلوه می دهند. فکر نمی کنید که برندی که خود شما خلق کرده اید، شایسته چیزی بیشتر از تصاویر استوک ارزان قیمت است؟ به مورادی که در این مقاله ذکر شده است به خوبی فکر کنید و ببینید که با استفاده از تصاویر استوک، چه ضرری به کسب و کارتان می زنید.
![[عکس: 1571010_422.jpg]](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1396/11/14/1571010_422.jpg)
1. تصاویر استوک هویت برند را از بین می برند.
برند چیزی است که باید تا حد ممکن منحصر به فرد و مشخص باشد. بالاخره هیچ کسب و کار دیگری وجود ندارد که دقیقا مانند کسب و کار شما باشد. از شرایط و نگرش منحصر به فرد شما فقط یک مورد وجود دارد که آن هم خود شما هستید. برندتان باید بازتابی از این موضوع باشد. ماموریت مشخص و متداومی که با هویت خاص برند شما همراه شده است، نیازمند زبان تصویری منحصر به فردی نیز هست. از طرف دیگر تصاویر استوک در اختیار طیف وسیعی از کاربران قرار گرفته است و هرچه کاربران بیشتری از آنها استفاده کنند، سود بیشتری نصیب عکاس و وب سایت فروشنده آنها می شود.
تصاویر استوک تصاویری عمومی هستند و به همین خاطر تاثیر چندانی روی مشتری نمی گذارند. اگر می خواهید برندی متمایز داشته باشید، باید تاثیری که قدرتمند روی مشتریان بگذارید. پس به جای استفاده از تصاویر استوک، صدای برندتان را به شکلی مشخص و بلند به گوش مشتریان برسانید. از تصاویری استفاده کنید که نگرش مشخص کسب و کارتان را به مشتریان انتقال دهد. برای طراحی منحصر به فرد لوگو و وب سایتتان هزینه کنید و مطمئن باشید که این کار تاثیر شگرفی بر مشتریان می گذارد.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !