امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جوش‌هایی که با بارداری سراغتان می‌آیند
#1
آکنه در دوران بارداری، بسیار شایع است؛ از هر دو زن، یکی در دوران بارداری دچار جوش و آکنه خواهد شد. اگر شما هم نگران آکنه‌های دوران بارداری هستید، در این مطلب بهترین راه حلها را برای درمان جوش به شما ارائه می‌دهیم.
برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: شما منتظر اتفاقی هستید که قرار است بیادماندنی‌ترین لحظه‌ی زندگی‌تان شود؛ به دنیا آوردن اولین فرزندتان. این یک تجربه‌ی بینهایت زیباست اما تغییرات زیادی نیز در شما ایجاد می‌کند. هر چند بعضی از این تحولات را می‌توان به راحتی تحمل کرد اما دچار آکنه شدن در دوران بارداری، داستانی کاملا متفاوت دارد.
 
آکنه در دوران بارداری، بسیار شایع است؛ از هر دو زن، یکی در دوران بارداری دچار جوش و آکنه خواهد شد. اگر شما هم نگران آکنه‌های دوران بارداری هستید، در این مطلب بهترین راه حلها را برای درمان جوش به شما ارائه می‌دهیم.
 
[عکس: 1573549_667.jpg]
 
چه چیزی موجب بروز آکنه در دوران بارداری می‌شود؟
در دوران بارداری دچار جوش و آکنه شدن می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد، شامل:
افزایش سطح اندروژن
هورمون‌ها، هورمون‌ها و باز هم هورمون‌ها! همانطور که علت بیشتر تغییرات در دوران بارداری هورمون‌ها هستند، آکنه نیز به دلیل تغییرات هورمونی بروز می‌کند. مثلا افزایش سطح اندروژن در بدن شما می‌تواند غدد چربی را تحریک کند که چربی بیشتری تولید کنند. وقتی این چربی با سلول‌های مرده‌ی پوست ترکیب می‌شود، باعث مسدود شدن منافذ پوست خواهد شد که می‌تواند نهایتا التهاب و آکنه را به دنبال داشته باشد.
تغییرات تغذیه‌ای
بسیاری از زنان باردار، افزایش بسیار زیاد اشتها دارند. این گرسنگی‌ها و اشتهای شدید مخصوصا در ساعت‌ها نامتعارف می‌تواند باعث شود نزدیک‌ترین و ساده‌ترین اسنکی را که می‌توانید پیدا کنید نوش جان کنید. این کار، اتفاق خوبی برای پوست شما نیست. هله هوله، شیرینی‌ها و غذاهایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند می‌توانند تاثیر منفی بر بدن‌تان داشته باشند. این خوراکی‌ها می‌توانند تعادل هورمون‌ها را بهم بزنند و منجر به تولید چربی بیشتری در پوست شوند.
زمینه‌ی ژنتیکی
خانم‌هایی که سابقه‌ی جوش و آکنه را از قبل دارند، بیشتر در معرض آکنه‌های دوران بارداری هستند. اگر از نظر ژنتیکی مستعد جوش زدن باشید، پس برای پیشگیری از آنها کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید.
آکنه‌ی بارداری را چگونه درمان کنید
صورت خود را بشویید
بهترین راه پیشگیری از آکنه، مراقبت از پوست است. دقت داشته باشید که هیچ آلودگی یا آرایشی روی پوست‌تان باقی نماند و سلول‌های مرده‌ی پوست، منافذ آن را مسدود نکنند. روزی دو بار صورت خود را به آرامی بشویید. بهترین روش شستشو، استفاده از پاک کننده‌های ملایم صورت است. حتما صورت خود را کاملا تمیز کنید، مخصوصا قسمت‌های نزدیک به رویش مو و فک و دهان، چون این قسمت‌ها بیشتر مستعد جوش زدن هستند. موهای‌تان را هم باید به طور مرتب بشویید. ضمنا روبالشتی و حوله‌های‌تان را نیز همیشه تمیز و نرم نگه دارید.
پوست‌تان را نسابید
پوست‌تان را نسابید چون این کار باعث از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست می‌شود. در دوران بارداری، پوست شما بسیار حساس است، بنابراین باید با مهربانی و ظرافت با آن رفتار کنید. فشردن و چلاندن جوش و منافذ پوست نیز توصیه نمی‌شود چون فقط جای زخم به جا خواهد گذاشت.
پوست‌تان را مرطوب نگه دارید
برای آبرسانی به پوست، از مرطوب کننده‌های بدون چربی استفاده کنید تا نگرانی بابت مسدود شدن منافذ پوست‌تان نداشته باشید. حفظ رطوبت پوست بسیار اهمیت دارد چون پوست خشک، خیلی بیشتر مستعد بروز آکنه است.
از پوست‌تان در برابر آفتاب به خوبی مراقبت کنید
داروهای رایج درمان آکنه می‌توانند پوست را در برابر آفتاب آسیب پذیرتر کنند. زیاد قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس پوست را افزایش بدهد. اگر می‌دانید که قرار است ساعت‌های طولانی بیرون از خانه باشید، پوست خود را با ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر به خوبی بپوشانید.
غذاهای حاوی ویتامین A بیشتر بخورید
شیر، تخم مرغ، ماهی و هویج بیشتر مصرف کنید، اما مواظب باشید در مصرف ویتامین A زیاده روی نکنید. کارشناسان توصیه می‌کنند از مصرف مکمل‌های ویتامین A اجتناب کنید زیرا مشکلاتی برای جنین ایجاد می‌کنند. پس باید سعی کنید از راههای طبیعی، یعنی تغذیه، ویتامین A دریافت کنید.
روغن نارگیل را امتحان کنید
یکی از درمان‌های خانگی برای آکنه، روغن نارگیل است. روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب متوسط زنجیره است که در مبارزه با دلایل پنهان آکنه، عالی عمل می‌کنند. ضمنا، روغن نارگیل حاوی اسید لاریک و اسید کاپریلیک است که هر دو عامل ضد قارچ و آنتی باکتریال هستند.
درمان‌های آکنه که مناسب شما نیستند
یکی از داروهایی که انقلابی در درمان آکنه و جوش به پا کرده است، ایزوترتینوین (Isotretinoin) است. اما به این دلیل که عوارض خطرناکی برای جنین دارد، برای زنان باردار اصلا مناسب نیست. درمان‌های دیگری نیز برای جوش و آکنه وجود دارند که مناسب دوران بارداری نیستند:
. هورمون درمانی، شامل استروژن، فلوتامین و اسپیرونولاکتون.
. رتینوئیدهای موضعی، مانند کرم آداپالن، ترتینون و تازاروتن. بر اساس مطالعات تحقیقاتی، مقدار رتینوئید جذب شده از این داروها کم است اما بازهم این نگرانی وجود دارد که ریسک نقص مادرزادی را بالا ببرد.
. تتراسایکلین‌های خوراکی، مانند مینوسایکلین، داکسی سایکلین و تتراسایکلین. مصرف این داروها می‌تواند رشد استخوان را مهار کرده و دندان‌ها را برای همیشه بدرنگ کند.
حرف آخر
دچار آکنه شدن در دوران بارداری غیرعادی نیست. خوشبختانه راههای خوبی برای درمان جوش و آکنه در خانم‌های باردار وجود دارد. با حفظ تمیزی و رطوبت پوست، افزایش مصرف ویتامین A، و استفاده از محصولات مراقبت از پوست که حاوی روغن نارگیل هستند می‌توانید احتمال بروز جوش و آکنه را به حداقل برسانید.
برای هر دردی دو درمان است:

سکوت و زمان
پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ۶ روش متداول از بین بردن جای جوش صورت hadis hpf 0 178 ۲۶-۰۲-۹۹، ۰۳:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: hadis hpf
  خشکی پوست نوزادان و روش هایی برای پیشگیری از آن صنم بانو 1 203 ۲۳-۱۱-۹۶، ۰۹:۲۵ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  ۱۳ درمان خانگی برای مبارزه با آکنه و جوش صنم بانو 2 179 ۰۷-۱۱-۹۶، ۰۲:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو

چه کسانی از این موضوع دیدن کرده اند
2 کاربر که از این موضوع دیدن کرده اند:
صنم بانو (۲۰-۱۱-۹۶, ۱۲:۲۳ ق.ظ)، taranomi (۲۰-۱۱-۹۶, ۱۲:۰۸ ق.ظ)

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان