امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خبر داغ ،سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری در تهران
#11
هواپیمای «ايران ‌140» اجازه پرواز نداشت



روزنامه آرمان: يك هواپيما سقوط كرد تا رسانه‌ها به فكر وضعيت صنعت حمل‌و‌نقل كشور بيفتند، پيش از آن اما كمتر رسانه‌اي از وضعيت حمل‌و‌نقل و اثرات تحريم‌ها صحبت مي‌كرد.

بيشتر اخبار رسانه‌اي ما منحصر به نقل قول‌هاي تكراري از دولتمردان بود. دولتمرداني كه سال‌ها پيش، از كاغذ پاره بودن تحريم‌ها صحبت مي‌كردند بدون آنكه به تقويت توان داخلي كشور بپردازند. هواپيمای سپاها ن‌ایر روز گذشته ساعت 9:18 بر فراز فرودگاه مهرآباد ديده شد و با چرخشي 180درجه‌اي به سمت جاده فتح حركت كرد اما با انفجاري مهيب دم هواپيما وسط جاده جا ماند، همه اين حوادث چند ثانيه بيشتر طول نكشيد.

دود غليظي شمال فرودگاه مهرآباد؛ جاده فتح وخيابان گلها در تهرانسر را فرا گرفت اما اين دود سال‌ها پيش از صنعت حمل‌و‌نقل كشور برخاسته بود ولی هيچ كس آن را نديده بود. بيش از هر چيز همه به واردات ماشين‌ها و هواپيماهايي پرداختند كه فاقد كيفيت بود.

صنعت حمل‌و‌نقل كشور يكي از آسيب‌ديده‌ترين بخش‌هايي بود كه كشور ما در چند سال اخير شاهدش بود. حال برخي رسانه‌ها اشكال را در دولت يازدهم مي‌بينند در حالي كه دولت يازدهم يك سالي است كه صنعت بيمار حمل‌و‌نقل كشور را به ارث برده است.

محمود جامساز اقتصاددان معتقد است كه روند حركت و تحرك دولتمردان در گذشته و امروز به گونه‌اي نبوده و نيست كه صنايع كشور را مدرن كند. ما كه سال‌ها كالاي چيني وارد مي‌كرديم. اكنون بايد انتظار داشته باشيم كه روند موجود به دولت يازدهم هم سرايت كند. جمشيد پژويان اقتصاددان نیز معتقد است تحريم‌ها به كشور آسيب رساند اما بيش از هر چيز مديريت ناكارآمد كشور را در 10سال اخير دچار مشكل كرده است بنابراین نبايد مسئولين فعلي را مقصر شناخت. ما بايد آثار و تبعات تحريم را بپذيريم اما كسي كه بيش از همه از صنعت هوايي كشور اطلاع دارد وزير مقتدر دولت اصلاحات است. به گمان بسياري در دوران او بود كه صنعت حمل‌و‌نقل كشور توانست نفس بكشد. احمد خرم، وزير اسبق راه در گفت‌وگویی به تشريح وضعيت صنعت حمل‌و‌نقل كشور پرداخت. او معتقد است تحريم‌ها، بر كشور ما آثار و تبعات متفاوتي داشته و دارد.

مسئولان چگونه اجازه دادند ایران140پرواز کند؟

وزير اسبق راه و ترابري با تشريح مشكلات صنعت حمل‌و‌نقل كشور گفت: ما بايد به نوسازي صنعت حمل‌و‌نقل كشور مي‌پرداختيم. متاسفانه در سال‌هاي گذشته به توسعه صنعت حمل‌و‌نقل كشور نپرداختيم. بهانه اين بود كه تحريم‌ها مانع نوسازي است اما مي‌شد تحريم‌ها را دور زد يا حتي مي‌توانستيم به توان داخلي تكيه كنيم.مهم‌ترين مساله ما اين است كه مسئولين تصميماتشان را سریع نمي‌گيرند، يعني توان تصميم‌گيري برخی‌شان ضعیف است. مساله دوم بي‌توجهي دولت‌ها به ناوگان حمل‌و‌نقل كشور است.

سومين مساله‌اي كه باعث كهنه شدن و فرسوده شدن ناوگان شده، آزادنشدن قيمت بليت‌هاي هواپيماست. هميشه دولت دست روي قيمت بليت‌ها گذاشته و نگذاشته است كه قيمت آنها آزاد شود. مساله چهارم، هواپيماي آنتونوف140 يا همان ايران140 است. شما مي‌دانيد كه اين هواپيما تنها هواپيماي مسافري است كه ما توان توليد آن را به كمك اوكراين داريم. توليد اين هواپيما مقرون به‌صرفه و اقتصادي نبوده و هواپيمايي كشوري پرواز اين هواپيما را تاييد نكرده است. به ايرلاين‌ها هم ابلاغ شده كه از اين هواپيما استفاده نكنند. حال چه اتفاقي افتاده كه اين هواپيما پرواز كرده است.

سوال اينجاست كه مسئولان چگونه اجازه دادند كه اين هواپيما پرواز كند آن هم پرواز مسافري؛ اگر پرواز نظامي رخ داد مسلما قضيه ديگري است و ريسك آن را نهادهاي نظامي بايد بپذيرند اما هواپيمايي كشوري، استانداردهاي جهاني خود را دارد؛ بنابر اين استاندارد‌هاي جهاني براي يك پرواز بايد شرایطی محقق شود. اگر هواپيماي ديروز بر خلاف اين استانداردها پرواز كرده بنابراين مسئولان بايد تخطي از قانون را مورد بررسي قرار دهند. احمد خرم در ادامه افزود: نوسازي ناوگان حمل‌و‌نقل حمايت جدي و اراده دولت را مي‌خواهد. ناوگان فعلي حمل‌و‌نقل كشور ناوگاني نيست كه بشود در شرايط فعلي مسافر را با آن جابه‌جا كرد. راه به‌روزسازي صنعت حمل‌و‌نقل كشور برداشتن پول از صندوق توسعه است بايد منابع مالي جديدي به صنعت حمل‌و‌نقل تزريق شود بنابراين هيچ‌كس نمي‌تواند تمام مشكل را در تحريم‌ها ببيند. البته هيچ‌كس منكر نقش تحريم‌ها نيست.

نقش تحريم‌ها

وزير راه دوران اصلاحات سپس به نقش تحريم‌ها پرداخت و گفت: به نظرمن تحريم‌ها آثار و تبعات منفي زيادي بر اقتصاد ما دارد اما آيا ما تبعات آن را پذيرفته‌ايم. وزير اسبق راه در ادامه افزود: در زمینه تجارت، حمل‌و‌نقل و صنعت کشور ضعیف شده به‌خصوص در 3-4 سال اخیر فشار خیلی سنگین بوده، این که طاقت ملت بیش از این حرفهاست حرف درستی است ولی نتیجه درستی از یک برنامه نیست. حدود 4سال پیش گزارشی تهیه کردم و به شورای راهبردی حمل‌و‌نقل مجمع تشخیص مصلحت دادم. ابتدا یک گزارش بود و در جلسه از من خواستند مکتوب کنم، در 4 صفحه مکتوب کردم و بعداً خواستند که آن را جامع‌تر کنم و من در 17صفحه آن را کامل کردم.

این گزارش نشان می‌داد که در سال90، هزینه و خسارت ناشی از تحریم‌ها که هنوز قطعنامه‌ها کامل نبود، تحریم‌ها و فشار های یکجانبه آمریکا و اروپا اعمال نشده بود به نظر می‌رسید سالانه حدود 102میلیارد دلار است، من سال 91 آن را به‌روز کردم حدود 160میلیارد دلار و سال92 آنچه قابل محاسبه جمع زده و به رقم درآورده شد حدود 200 میلیارد دلار می‌شد. آقای روحانی هم فکر می‌کنم این تبعات را می‌داند چون قبلاً هم دست‌اندرکار مذاکرات بوده و تاثیراتش را می‌بیند چرا که بیشترین عمر خدمتی خود را به موضوع روابط خارجی و حل مسائل تحریم صرف کرده‌اند.

خرم ادامه داد: ممکن است بپرسید از کجا می‌گویید 100میلیارد دلار یا 160میلیارد دلار. توسعه و رشد اقتصادی کشورمان با یک آهنگی در حال حرکت بود. از میانگین3 درصد رشد اقتصادی در دولت قبل از خاتمی به 8/ 4، 5 /6 و 4 /7 در دوران خاتمی رسیدیم. با 4/ 7 دولت به آقای احمدی‌نژاد تحویل شد و با منهای6 /5 تحویل گرفته شد. وی ادامه داد: رشد اقتصادی 4 /7درصد و 8 درصد برنامه چهارم باید 10سال ادامه پیدا می‌کرد تا کشور به لحاظ اقتصادی جان بگیرد.

خرم با بیان اینکه مقصر دولت‌های نهم و دهم هستند، تصریح کرد: تبعات آن دامن دولت آقای روحانی را گرفته است. اینکه الان بیاییم وضیت موجود را بررسی کنیم و راهکار بدهیم و اگر راهکار داده نشد یا با تأخیر انجام شد به گردن دولت بیندازیم بی‌انصافی و برخورد سیاسی‌کارانه است ولی یک کارهایی را کاملاً می‌شود انجام داد. وزیر راه دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: الان در جریان پروژه‌ای برای نوسازی ناوگان باری کشور هستم. 10ماه است که داریم پیگیری می‌کنیم و کار هم برای نوسازی و هم برای توسعه ناوگان کاملاً عملی است این اتفاق اولاً کارخانه‌های خودروی دیزلی را فعال می‌کند. ایران خودرو دیزل، زامیاد، سایپا دیزل، اینها فعال می‌شوند. دوم اینکه هزینه‌های حمل‌و‌نقل پایین می‌آید.

وزير اسبق راه افزود: کامیون بالای 25 سال، 70لیتر در 100 کیلومتر مصرف می‌کند. کامیون‌‌های جدید 33 لیتر مصرف می‌کنند یعنی هر ماشینی که نوسازی می‌شود مصرف آن نصف می‌شود و همچنین 2 تن بار اضافه‌تر می‌تواند بزند. وزن کشنده کامیون 25سال پیش 2تن بیشتر از کامیون‌های امروز است و 2 تن هم به بارش اضافه می‌شود یعنی پروژه واقعاً اقتصادی می‌شود. در حد اینکه 10هزار دستگاه وارد کشور شود همه چیز برای آن آماده است. خرم با تاکید بر اینکه دولت تصمیم نمی‌گیرد، دلیل آن را این‌گونه بیان کرد که وزرا مي‌ترسند تصميم بگيرند و دقيقا به همين دليل است كه نه وزير صنعت مي‌تواند براي هواپيماي سقوط كرده تصميم بگيرد و نه وزير راه.

فرسودگي صنعت حمل‌و‌نقل كشور

وی در ادامه تاکید کرد: معتقدم صنعت حمل‌و‌نقل هوایی از این مزیت برخوردار است که نقاط کمتر توسعه‌یافته کشور را به توسعه برساند اما یکی از مشکلات اساسی صنعت حمل‌و‌نقل هوایی، فرسودگی ناوگان است. فرسودگی هم نگران‌‌کننده و هراس‌‌آفرین است. به‌دلیل این فرسودگی نه‌ تنها مصرف قطعه که خواب هواپیماها نیز بالا رفته است. بنابراین نوسازی ناوگان و نوسازی تجهیزات ناوبری که اکنون دیگر به‌دلیل فرسودگی کارایی خود را از دست داده یکی از چالش‌های اساسی است.

خرم افزود: این تجهیزات متعلق به دو نسل پیش است. در واقع دو فاکتور مهم، تحت‌تاثیر فرسودگی ناوگان است. نخست، تعداد مسافری که در طول سال جابه‌جا می‌شود و فاکتور دیگر نیز بهره‌وری هواپیماست. اینکه هواپیما در 24ساعت به‌طور متوسط چند ساعت در پرواز است که این فاکتور در نرخ‌گذاری بسیار تعیین‌کننده است. عوامل متعددی در افت این شاخص موثرند و فقط برنامه‌ریزی ایرلاین‌ها در آن دخیل نیست. این می‌تواند به‌دلیل بی‌برنامگی شرکت فرودگاه‌ها و هواپیمایی کشوری و همچنین بی‌توجهی دولت و مجلس هم باشد.

چه باید كرد؟

خرم تاکید کرد: روز گذشته هم هواپيمایی سقوط كرد و حدود 40نفر كشته شدند لزومی ندارد که در این وضعیت هواپیما خریداری کنیم اما می‌توانیم همین هواپیماهای موجود را سرپا نگه داریم. این امکان باید برای ایرلاین‌های داخلی فراهم شود که از طریق کشور‌های ثالث بتوانند پول‌های خود را منتقل کنند. دفاتر خارجی این شرکت‌ها، چه دفاتری که ایرانی است و چه آنها که پیمانکار ما هستند در پرداخت‌ها دچار مشکل هستند. این مساله را باید به هر شکلی حل کرد. وزیر اسبق راه ادامه داد: اما دید‌گاه من این است که راه برون‌رفت از این وضعیت تعامل با دنیاست. یعنی باید تغییراتی در روش‌ها و رفتار‌های خود ایجاد کنیم. باید تا آنجا که ممکن است و منافع ملی اجازه می‌دهد از تقابل با دنیا که اجماع جهانی علیه کشور ایجاد می‌کند، پرهیز کرد.
دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:
#12
اسامی خلبانان سقوط مرگبار «آنتونف 140»


فارس: گروه پروازی هواپیمای آنتونف 140 سپاها ن‌ایر که امروز دچار سانحه شد 8 نفر شامل ‌دو خلبان، دو مهماندار پرواز، دو مهندس پرواز و دو نفر گارد پروازی بود که همه ایرانی بودند.

ساعت 9:20 صبح امروز یک فروند آنتونف‌140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاها ن هنگام پرواز از مهرآباد در نزدیکی جاده مخصوص کرج دچار سانحه شد و سقوط کرد.

این هواپیما هنگامی که از انتهای باند فرودگاه مهرآباد، این فرودگاه را به مقصد طبس طی می‌کند، لحظاتی کوتاه پس از خروج از مهرآباد دچار نقص فنی شده و در قسمت ‌غیرمسکونی منطقه شهرک آزادی سقوط می‌کند.

برخلاف برخی اخبار منتشر شده مبنی بر آنکه خلبانان این پرواز و گروه پروازی اوکراینی بودند، اما احمد مجیدی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همه گروه پروازی این هواپیما‌ ایرانی بودند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی کرو پروازی این هواپیما شامل دو نفر خلبان، دو مهماندار، دو مهندس پرواز و دو نفر از گارد پرواز (امنیت پرواز) بودند.

وی اضافه کرد: اسامی خلبانان این پرواز شامل «معلم خلبان ایزدپناهی» و «کمک خلبان برقه‌ای» است.
دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:
#13
اشک‌ امدادگر هنگام دیدن جسد یک کودک


خبرگزاری فارس: زمانی که نیروهای نظامی، انتظامی، اورژانس و آتش نشانی سر صحنه سقوط هواپیما نظاره‌گر بودند، چه کسانی در حال خارج کردن اجساد سوخته شدگان سقوط آنتانوف بودند؟

بعد از اعلام خبر سقوط یک فروند هواپیما متعلق به سپاها ن ایر در تهران، تمام دستگاه‌های امداد رسان به همراه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی به سرعت خود را به سر صحنه حادثه رساندند.

بازماندگان حادثه که اغلب از هواپیما به بیرون پرت شده بودند، به سرعت توسط نیروهای اورژانس تهران به مراکز درمانی منتقل شدند.

انتقال 3 نفر از مصدومان به وسیله بالگرد اورژانس هوایی را شاید بتوان مهمترین مأموریت این اورژانس پس از آغاز بهره‌برداری از روز هجدهم این ماه دانست.

سایر مصدومان نیز به سرعت و به وسیله خودروهای آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند اما در این میان وظیفه جستجو برای یافتن بازماندگان و اجساد بر عهده نیروهای دیگری بود.

به گفته شاهدان عینی و مشاهدات خبرنگار فارس، همه نیروهای حاضر در صحنه حادثه در انتظار بودند تا نیروهای امداد و نجات بعد از یافتن بازماندگان، اقدام به بیرون کشیدن اجساد سوخته شدگان در هواپیمای آنتانوف کنند.

در این میان هیچکدام از نیروهای امدادی به جنازه‌های روی زمین مانده نزدیک نشدند و این امدادگران هلال احمر بودند که به مانند وظیفه‌شان در شرایط سخت را به انجام می‌رساندند.

امدادگری که اندام سوخته و از هم پاشیده کودکی را بسته بندی می‌کرد اشک می‌‌ریخت اما همچنان به وظیفه امدادگری خود ادامه می‌داد.

جدا کردن و بسته بندی اجساد سانحه دیروز از یافتن اجساد در حوادثی مانند سیل و زلزله بسیار سخت‌تر بود چرا که اجساد به طور کامل سوخته بودند و اندام بیشتر آنها از هم جدا شده بود. این دلیل شد تا دیگر نیروهای حاضر در صحنه سقوط آنتانوف، حاضر به بسته بندی جنازه سوخته شدگان نشوند و این وظیفه سنگین بر دوش امدادگران هلال احمر بیفتد.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: به محل اطلاع از وقوع حادثه، 23 تیم از هلال احمر استان تهران و سازمان امداد و نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: وظیفه 70 نفر نیرویی که در قالب 23 تیم عملیاتی در صحنه حاضر شده بودند، جستجوی بازماندگان و یافتن اجساد بود.

در این میان بالگرد امداد هوایی هلال احمر نیز به سرعت خود را به سر صحنه حادثه رساند تا مصدومان احتمالی را به مراکز درمان منتقل کند گرچه مصدومان به وسیله اورژانس هوایی منتقل شدند.
دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:
#14
وای خیلی دردناک بود...Undecided
*باران همیشه میبارد اما مردم ستاره را بیشتر دوست دارند*

نامردیست آن همه اشک را به یک چشمک فروختن*
پاسخ
سپاس شده توسط:
#15

کادر پرواز هواپیمایی " ایران 140 "


عصر ایران: تصویر، نام و سمت 6 نفر از اعضای کادر پرواز هواپیمای "ایران 140" که روز یکشنبه در تهران سقوط کرد منتشر شد.

در این حادثه 39 نفر از سرنشینان هواپیما از جمله 6 خدمه پرواز کشته و 9 نفر دیگر از سرنشینان هم زخمی شدند.

[عکس: 339552_648.jpg]

دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:
#16
ابهام در دلیل سقوط مرگبار «ایران 140»



این هواپیما که صبح یکشنبه در شهرک آزادی سقوط کرد جان 39نفر را گرفت و 9نفر دیگر نیز همچنان در بیمارستان بستری هستند. عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی از بررسی سانحه هوایی در نخستین جلسه این ستاد خبر داد و گفت: «به‌زودی نتایج بررسی‌ها و علت حادثه به مردم اعلام می‌شود.»وی گفت: «مدیر شرکت سپاها ن نیز احضار شده است.»

در همین حال احمد مجیدی -معاون مدیریت بحران وزیر راه -اعلام کرد: «با پیداشدن جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط‌کرده هسا، پروسه‌ بررسی و شناسایی اطلاعات آن آغاز شده که طبق قوانین می‌تواند حتی چند ماهی نیز ادامه پیدا کند.»وی با بیان اینکه طبق قانون، تمام کشور‌هایی که در سقوط هواپیما دخیل هستند اجازه حضور در کارگروه بررسی جعبه‌سیاه را دارند، اظهار کرد: کشور سازنده، تحویل‌گیرنده، پرواز‌‌کننده و کشوری که اتباع آن در هواپیما بودند، می‌توانند رسما درخواست حضور در کارگروه بررسی جعبه‌سیاه را ارایه کنند.

طبق قوانین، این کشور‌ها تا 10روز مهلت دارند برای حضور در این کارگروه اعلام آمادگی کنند و خود را برسانند.»معاون مدیریت بحران وزیر راه با بیان اینکه هواپیمای سقوط‌کرده طراحی و ساخته‌شده از سوی اوکراینی‌هاست، گفت: «از روز یکشنبه مکاتبات با اوکراینی‌ها برای نحوه‌ بررسی جعبه‌سیاه آغاز شده و به‌زودی مشخص خواهد شد که آیا طرف خارجی در این بررسی حضور خواهد داشت یا خیر؟ البته امکان بازخوانی اطلاعات مغناطیسی جعبه‌سیاه در ایران وجود دارد و ما در این زمینه محدودیتی نداریم اما اگر طرف خارجی سازنده هواپیما درخواستی برای حضور در کارگروه بررسی جعبه‌سیاه داشته باشد به‌لحاظ قانونی باید تا زمان ورود آنها صبر کنیم.»

وی اظهار کرد: طبق قانون، کمیسیون حق دارد تا 400روز اطلاعات و حواشی موجود در رابطه با سقوط را بررسی کند البته ما هرگز اجازه طولانی‌شدن پروسه بررسی را نخواهیم داد و سعی می‌کنیم در اولین فرصت نتایج کار ارایه شود. معاون مدیریت بحران وزیر راه با بیان اینکه می‌توان در شناسایی دلایل سقوط از کمک شاهدان عینی نیز کمک گرفت، گفت: از لحظه سقوط کارگروه شاهدان عینی تشکیل شده است و تمامی افرادی که صحنه سقوط را دیده یا درباره آن اطلاعات موثقی دارند، گزارش‌های خود را به کارگروه تحویل داده‌اند تا درباره‌ آن بررسی‌های لازم صورت گیرد.

مجیدی افزود: کنده‌‌شدن بال هواپیما، آتش‌گرفتن موتورها و عدم کنترل خلبان از جمله مواردی بوده که شاهدان عینی در رابطه با آن سخن گفته‌اند اما باز هم به صراحت تاکید می‌کنم تا زمانی که بررسی‌های کارشناسی تکمیل نشود هیچ‌یک از این مسایل قابل تایید نبوده و نیست. وی خاطرنشان کرد: کارگروه‌های دیگری در صحنه سقوط فعال شده و در حال حاضر کار می‌کنند؛ برای مثال یکی از کارگروه‌ها مسوولیت بازسازی هواپیما را دارد که با قرار‌دادن قطعات موجود در کنار هم مشخص کند کدام قطعات در لحظه سقوط با مشکل مواجه شده‌اند. به گفته مجیدی کارگروه‌های بررسی علت سانحه هوایی روز گذشته با تمام توان خود در حال کار و بررسی هستند و تلاش خواهیم کرد در اولین فرصت نتایج این بررسی‌ها را ارایه کنیم.

در همین حال علیرضا جهانگیریان، رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق اطلاعاتی که به دست آوردیم یکی از موتورهای هواپیما در ارتفاع کم دچار مشکل شده، در حالی که اگر هواپیما یک موتور خود را نیز از دست داده باشد باز می‌تواند به زمین نشسته یا به پرواز خود ادامه دهد.

وی گفت: ازدست‌رفتن یک موتور عامل سقوط هواپیما نیست، ضمن آنکه این هواپیما روزهای گذشته نیز نقص فنی نداشت بنابراین شاید جعبه سیاه این هواپیما برای بررسی دقیق‌تر دلایل بروز سانحه به کشور سازنده آن یعنی اوکراین ارسال شود. جهانگیریان افزود: باید این مساله مورد بررسی قرار گیرد که چرا هواپیما نتوانسته به زمین بنشیند، البته ارتفاع کم یکی از دلایل این موضوع است که نیاز به بررسی بیشتر دارد. پیش‌بینی ما این است که جدا از علت اصلی، علل فرعی دیگری نیز وجود دارد که در کارگروه‌های 11گانه طبق قانون از بعد نیروی انسانی و فنی باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه کاپیتان پرواز این هواپیما استاد خلبان و نزدیک به دوهزارساعت با این هواپیما پرواز کرده بود، گفت: این هواپیما ساخت 2008 بود و فقط پنج‌سال از ساخت آن می‌گذرد، ضمن اینکه این هواپیما صبح روز حادثه از اصفهان حرکت کرده و در تهران نیز فرود آمده بود.

همزمان با گروه‌های کارشناسی، پرونده‌ای قضایی نیز در این خصوص تشکیل شده است و دادستان تهران و رییس سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه تحقیق خواهند کرد. سرپرست دادسرای جنایی تهران با اشاره به اینکه تحقیقات قضایی درباره سانحه هوایی فرودگاه مهرآباد ادامه دارد، گفت: تاکنون هیچ فردی در این پرونده بازداشت نشده است.

محمد شهریاری اظهار کرد: بلافاصله پس از سقوط هواپیما در حوالی فرودگاه مهرآباد تحقیقات قضایی در این زمینه آغاز شد و دادستان تهران دستورات لازم برای پیگیری پرونده را صادر کرد. معاون دادستان تهران خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده قصور در این حادثه با آن برخورد می‌شود. این اظهارنظرها در حالی مطرح می‌شود که هویت قربانیان هنوز شناسایی نشده است.

اجساد به حدی سوخته‌اند که نمی‌توان آنها را شناخت. بشیر نازپرور مدیرکل پزشکی‌قانونی استان تهران در این‌باره گفت: اجساد قربانیان دچار سوختگی شدید شده و از روی مشخصات ظاهری قابل شناسایی نیستند به همین خاطر برای شناسایی آنها باید آزمایش دی‌ان‌ای گرفته شود.

دیروز نمونه‌های دی‌ان‌ای از اجساد گرفته شد و منتظریم تا خانواده‌های آنها به پزشکی‌قانونی مراجعه و نمونه دی‌ان‌ای آنها نیز گرفته شود تا پس از تطبیق نمونه‌ها، هویت قربانیان را مشخص کنیم. نازپرور تاکید کرد: انجام آزمایش دی‌ان‌ای برای شناسایی هویت قربانیان نیاز به زمانی حدود 48ساعت دارد و امیدواریم به زودی اجساد مسافران و خدمه پرواز شناسایی و تحویل خانواده‌هایشان شود.
دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خبر ناخوشایند از وضعیت جسمانی پدر کیان پیرفلک صنم بانو 0 398 ۰۷-۰۹-۱، ۰۵:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  مهار آتش‌سوزیِ بیمارستان بقیه الله تهران صنم بانو 0 183 ۲۶-۰۲-۰، ۰۸:۴۱ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  سقوط درختان بر اثر باد شدید در تهران صنم بانو 0 136 ۰۳-۰۲-۰، ۰۷:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو

چه کسانی از این موضوع دیدن کرده اند
1 کاربر که از این موضوع دیدن کرده اند:
Sooad021 (۱۲-۱۰-۹۵, ۰۱:۴۲ ق.ظ)

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان