۰۴-۱۲-۹۶، ۰۶:۲۱ ب.ظ
هفته نامه خودرو امروز: S5 نخستین خودرو تماما بومی تایوان است که برای اولین بار در قالب یک خودرو مفهومی الکتریکی در سال 2011 میلادی رونمایی و نخستین نمونه تولیدی آن در نیمه دوم سال 2012 میلادی روانه بازار شد. S5 در مرکز تحقیق و توسعه HAITEC تایوان توسط جیمز شیر (طراح مطرح محصولات جنرال موتورز در بازارهای آسیایی) طراحی و مهندسی شده است و از تکنولوژی های الکتریکی متعددی تحت لیسانس HTC و دیگر برندهای مطرح جهانی بهره می برد. این سدان 4.7 متری همچنین در بخش قوای محرکه ضمن استفاده از یک پیشرانه قدرتمند توربو 177 اسب بخاری به گیربکس ساخته شده توسط AISIN ژاپن مجهز شده و تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی آن بعضا از سدان هایی که این روزها در بازار قیمتی فراتر از 250 میلیون تومان دارند، بیشتر است.
سدان هوشمند تایوانی و لوکسژن به پیشرانه 1.8 لیتری توربو با حداکثر توان 177 اسب بخار مجهز شده و حداکثر گشتاور آن از دور موتور 2200 تا 4000 به 256 نیوتن متر می رسد. حداکثر توان گشتاور S5 عددی مشابه نزدیک ترین رقیبش در بازار ایران یعنی رنو تلیسمان است. پیشرانه S5از تکنولوژی جدید ECO Hyper بهره می برد که موجب کاهش 12 درصدی مصرف سوخت و افزایش 12 درصدی قدرت این خودرو شده است. انتقال قدرت در این سدان 1410 کیلوگرمی از طریق یک گیرکس 6 سرعته اتوماتیک طراحی شده توسط AISIN به محور جلو منتقل می شود و این گیربکس همچنین حالت های رانندگی اسپرت یا اقتصادی (Eco) را نیز در اختیار راننده قرار می دهد. همچنین انتقال قدرت از طریق پدال شیفترهای پشت فرمان نیز امکان پذیر است.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !