در سالهای اخیر تبلیغات اینترنتی از پرکاربردترین شیوههای تبلیغاتی به حساب میآیند.
حقیقت این است که افزایش ضریب نفوذ اینترنت در سالهای اخیر در کنار افزایش توجه مخاطبان کسبوکارها و برندها، موجب شده است که تبلیغات اینترنتی اقبال بلندتری نسبت به سایر شیوههای تبلیغاتی داشته مانند تبلیغات محیطی، چاپی و... باشد. به عنوان مثال، اگر تا همین چند سال پیش بیشتر مخاطبان برندها برای اطلاع از اخبار روز روزنامه و مجله میخواندند، امروز این رسانهها تا حد زیادی منسوخ شده و در مقابل این وبسایت، اپلیکیشنهای خبری و شبکههای اجتماعی هستند که رسالت اطلاعرسانی به مخاطبان را به عهده گرفتهاند. در نتیجه مخاطب بیشتری داشته و محل مناسبی برای معرفی محصول، خدمت و برندها هستند.
اما کدامیک از شیوههای تبلیغات اینترنتی کارآمدتر هستند؟ کسبوکارها چگونه میتوانند مخاطب هدف خود را در هر یک از رسانههای آنلاین پیدا کنند و پیام خود را به بهترین شکل ممکن منتقل کنند؟
تبلیغات اینترنتی چیست
تبلیغات اینترنتی بسیار ارزان و راحت هستند و به همین دلیل با استفاده از آنها و پرداخت مبلغی نه چندان زیاد میتوانید فروش و سود خود را چندین برابر کنید. تبلیغات اینترنتی را با نام بازاریابی آنلاین نیز میشناسند و از آن برای تبلیغات محصولات در فضای مجازی و تبلیغات در اینستاگرام نیز استفاده میکنند. به صورت مختصر تبلیغات در اینترنت شامل؛ تبلیغات در گوگل تبلیغات در اینستاگرام بازاریابی با کمک ایمیل و مدیریت ارتباط با مشتری میشود.
راه ها و روش های تبلیغات در اینترنت
بدون شک شبکههای اجتماعی از جمله؛ اینستاگرام فیس بوک توییتر و یوتیوب در بین مردم بسیار نفوذ دارند و کاربران زیادی در سراسر دنیا از آنها استفاده میکنند که میتوانند محیط بسیار خوبی برای تبلیغات اینترنتی باشند. به طور مثال یوتیوب روزانه میلیون ها بازدید دارد و دانلود از یوتیوب بسیار رایج است.
استفاده نکردن از این برنامهها از جمله اینستاگرام برای تبلیغات اینترنتی میتواند شما را برای نمایش تبلیغات و معرفی محصول خود به مردم و کاربران دچار مشکل کند و در نهایت منجر شود تا شما فروش پایینتری نسبت به رقیبان داشته باشید.
اینفلوئنسر مارکتینگ
این واژه به معنی برقراری ارتباط با افراد و کاربرانی است که این قابلیت را دارند تا برای شما مخاطب و کاربر جذب کنند و این همان مشکلی است که شاید شما نتوانید با کمک محصول و یا خدمات خود انجام دهید. اینفلوئنسر ها کسانی هستند که به واسطه اعتماد سازی و محبوبیتی که برای مخاطبان خود دارند میتوانند آنها را تحت تأثیر قرار دهند و مردم را مجاب کنند تا از محصولات شما خریداری و آنها را تبدیل به مشتری دایمی شما کنند.
تبلیغات در گوگل
یکی از مفیدترین راههای تبلیغ و معرفی محصولات استفاده از تبلیغات گوگل است که در تبلیغات اینترنتی در ایران نیز بسیار کارآمد است. اگر شما قصد دارید تا به عنوان یک فروشنده و یا صاحب یک شرکت خدمات و محصولات خود را در اینترنت معرفی کنید از تبلیغات در گوگل استفاده کنید تا شاهد پیشرفت چشمگیر خود باشید.
تبلیغات در گوگل باعث میشود ورودی سایت شما بیشتر شود و همین بالا رفتن بازدید منجر به افزایش فروش و همچنین معرفی محصولات و خدمات شما میشود که میتواند به پیشرفت شما کمک کند. در این تبلیغات به هر میزان که هزینه کنید به همان میزان برای شما سودآور خواهد بود پس بودجهای مناسب برای تبلیغات در گوگل در نظر بگیرید تا شاهد اتفاقات خوب و مثبت باشید.
تبلیغ در گوگل با کمک سئو
اگر سئو سایت شما خوب باشد باعث میشود به صورت طبیعی سایت شما در جست و جوی گوگل بالا بیاید و به مرور زمان رتبه شما در این جست و جو افزایش یابد. هزینههایی که برای نوشتن مقاله سئو شده سایت پرداخت میشود به مراتب کمتر از تبلیغات اینترنتی از جمله تبلیغات در گوگل میباشد. در سئو شما هزینهای برای اینکه در جست و جوی گوگل قرار بگیرید پرداخت نمیکنید و فقط با رعایت کردن اصول و استفاده از کلمات کلیدی که در محتوا وب سایت خود استفاده میکنید و با بروز رسانی مداوم وب سایت رتبه گوگل خود را هنگام جست و جو افزایش میدهید.
در دنیای امروز یکی از بهترین روشهایی که میتوانید برای وب سایت خود استفاده کنید این روش (سئو) است که بسیار هزینه پایینی نسبت به تبلیغات اینترنتی دیگر دارد. نکتهای که باید به آن اشاره کرد دائمی بودن سئو است زیرا اگر شما همیشه وب سایت شرکت و یا فروشگاه خود را بروز نگهدارید شما در نتایج جست و جو گوگل مشاهده میشوید که این بسیار با اهمیت است.
گوگل ادوردز چیست
گوگل ادوردز یا گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی منحصر به شرکت گوگل میباشد که افرادی که قصد دارند محصولات خود را به کمک تیلیغات اینترنتی معرفی کنند به کمک ابزارهای مختلفی که گوگل در اختیار آنها قرار میدهد این کار را انجام بدهند. یکی از رایجترین و معروفترین تبلیغات ادوردز استفاده از موتورهای جست و جو گوگل میباشد که محصول شما را در جست و جو گوگل در بالاترین رتبه نشان میدهد.
این روش به این گونه عمل میکند که شما با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر در گوگل ادوردز که امکان جست و جو زیادی در گوگل دارند وب سایت خود را برای کسانی که این کلمات را جست و جو میکنند نمایش بدهید و بازدید سایت را افزایش دهید. در این تبلیغ به ازای هر ورودی و بازدید شما هزینهای را پرداخت میکنید.
طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی عالی مساوی با فروش عالی و درآمد بالاست، با زیاد شدن وب سایت های فروشگاهی و همچنین افزایش تمایل مشتریان به این نوع سفارشات و همچنین وب سایت فروشگاهی و تاثیر آن در فروش محصولات و شناخته شدن برند، انکار ناپذیر است. طراحی سایت فروشگاهی باید به شکلی باشد که حس اعتماد و امنیت در خرید را به مشتری انتقال دهد، و آن را به مشتری ثابت تبدیل کند. نحوه برخود با مشتریان بخصوص در اولین مراجعه کردن بسیار مهم استف و تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد، این امر باید در فروشگاه اینترنتی هم به همین گونه باشد.
تبلیغات در موبایل، تبلیغات در انواع اپلیکیشن های کاربردی و بازی
تبلیغاتی است که درون اپیکیشن های وب موبایلی به مخاطب نشان داده میشود. تبلیغات درون برنامهای یکی از موثرترین راه های تبلیغات برای معرفی اپلیکیشن و جذب کاربران جدید است. در اپلیکیشن ها امکان ایجاد فضای تعاملی مناسبی برای انواع تبلیغات وجود دارد. بر این اساس تبلیغات میتواند به صورتی در اپلیکیشن جای گیرد که بهصورت پیشنهاد برای کاربر مطرح شود و یا اینکه خود کاربر آن را دیده و تبلیغ را انتخاب کند و این باعث ارتقای تجربه کاربری و رضایت کاربران میشود.اگر بهتازگی راه اندازی تبلیغات برای اپلیکیشن خود را شروع کردهاید، بسیار مهم است که آژانس تبلیغاتی مناسبی در این زمینه انتخاب کنید.
تبلیغات ویدئویی در شبکه های اجتماعی
تبلیغات ویدیویی یکی از جذابترین راه های بازاریابی آنلاین است که تبلیغ دهندگان میتوانند برای جذب مخاطب از آن استفاده کنند. امروزه ویدیو ها یک روش قدرتمند برای جلب توجه مشتریان است و در نتیجه ویدیو مارکتینگ روز به روز دارای محبوبیت و اعتبار بیشتری میشوند. بازاریابان میتوانند از طریق نمایش ویدیو، با ایجاد ارتباط با مخاطبان خود در هر زمان و هر مکان، به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و برای برند خود بازاریابی کنند. تبلیغات اینترنتی اطلاعات زیادی را در مدت زمان کمتری به مشتریان منتقل میکنید.
تبلیغات بنری در فضای مجازی چیست؟
تبلیغات بنری و استفاده از بنر تبلیغاتی در فضای مجازی یکی از روش های مفید و موثری است که به کمک آن می توانید ترافیک هدفمندی (مجموعه ای از افراد که دقیقا دنبال محصولات و خدمات شما هستند) را به سایتتان هدایت کنید.
در این روش در ابتدا شما یک تصویر حرفه ای که معرف خدمات یا محصول شماست را طراحی می کنید و سپس این تصویر را در کانال های تلگرام ،پیج های اینستاگرام یا سایت های پر بازدید قرار می دهید.
در طراحی بنرهای تبلیغاتی در ابتدا لازم است مشخص کنید که آیا می خواهید این بنر را در وب سایت های دیگر قرار دهید یا اینکه می خواهید آن را در جوامع مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام یا … منتشر کنید.
اگر که صاحب یک وب سایت باشید می توانید به گونه ای بنر خود را طراحی کنید که بازدید کنندگان با مشاهده و کلیک روی بنر شما وارد صفحه فرود سایتتان شوند.
اگر هم که می خواهید بازدیدکنندگان را به کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام خود هدایت کنید لازم است که آخرین پست های خود را با دقت زیاد و مرتبط با موضوع بنر تبلیغاتی خود قرار دهید.
در مواردی که بنرهای تبلیغاتی طراحی می کنید و می خواهید در وب سایت ها یا فضای مجازی از آن استفاده کنید بهتر است به رنگ بندی تبلیغات همجوار توجه کنید و سعی کنید بنر یا تصویر مورد نظرتان را جوری طراحی کنید که با توجه به سایر بنرها رنگ بندی متفاوتی داشته باشد و در نتیجه توجه بیشتری را جلب کند.
حقیقت این است که افزایش ضریب نفوذ اینترنت در سالهای اخیر در کنار افزایش توجه مخاطبان کسبوکارها و برندها، موجب شده است که تبلیغات اینترنتی اقبال بلندتری نسبت به سایر شیوههای تبلیغاتی داشته مانند تبلیغات محیطی، چاپی و... باشد. به عنوان مثال، اگر تا همین چند سال پیش بیشتر مخاطبان برندها برای اطلاع از اخبار روز روزنامه و مجله میخواندند، امروز این رسانهها تا حد زیادی منسوخ شده و در مقابل این وبسایت، اپلیکیشنهای خبری و شبکههای اجتماعی هستند که رسالت اطلاعرسانی به مخاطبان را به عهده گرفتهاند. در نتیجه مخاطب بیشتری داشته و محل مناسبی برای معرفی محصول، خدمت و برندها هستند.
اما کدامیک از شیوههای تبلیغات اینترنتی کارآمدتر هستند؟ کسبوکارها چگونه میتوانند مخاطب هدف خود را در هر یک از رسانههای آنلاین پیدا کنند و پیام خود را به بهترین شکل ممکن منتقل کنند؟
تبلیغات اینترنتی چیست
تبلیغات اینترنتی بسیار ارزان و راحت هستند و به همین دلیل با استفاده از آنها و پرداخت مبلغی نه چندان زیاد میتوانید فروش و سود خود را چندین برابر کنید. تبلیغات اینترنتی را با نام بازاریابی آنلاین نیز میشناسند و از آن برای تبلیغات محصولات در فضای مجازی و تبلیغات در اینستاگرام نیز استفاده میکنند. به صورت مختصر تبلیغات در اینترنت شامل؛ تبلیغات در گوگل تبلیغات در اینستاگرام بازاریابی با کمک ایمیل و مدیریت ارتباط با مشتری میشود.
راه ها و روش های تبلیغات در اینترنت
بدون شک شبکههای اجتماعی از جمله؛ اینستاگرام فیس بوک توییتر و یوتیوب در بین مردم بسیار نفوذ دارند و کاربران زیادی در سراسر دنیا از آنها استفاده میکنند که میتوانند محیط بسیار خوبی برای تبلیغات اینترنتی باشند. به طور مثال یوتیوب روزانه میلیون ها بازدید دارد و دانلود از یوتیوب بسیار رایج است.
استفاده نکردن از این برنامهها از جمله اینستاگرام برای تبلیغات اینترنتی میتواند شما را برای نمایش تبلیغات و معرفی محصول خود به مردم و کاربران دچار مشکل کند و در نهایت منجر شود تا شما فروش پایینتری نسبت به رقیبان داشته باشید.
اینفلوئنسر مارکتینگ
این واژه به معنی برقراری ارتباط با افراد و کاربرانی است که این قابلیت را دارند تا برای شما مخاطب و کاربر جذب کنند و این همان مشکلی است که شاید شما نتوانید با کمک محصول و یا خدمات خود انجام دهید. اینفلوئنسر ها کسانی هستند که به واسطه اعتماد سازی و محبوبیتی که برای مخاطبان خود دارند میتوانند آنها را تحت تأثیر قرار دهند و مردم را مجاب کنند تا از محصولات شما خریداری و آنها را تبدیل به مشتری دایمی شما کنند.
تبلیغات در گوگل
یکی از مفیدترین راههای تبلیغ و معرفی محصولات استفاده از تبلیغات گوگل است که در تبلیغات اینترنتی در ایران نیز بسیار کارآمد است. اگر شما قصد دارید تا به عنوان یک فروشنده و یا صاحب یک شرکت خدمات و محصولات خود را در اینترنت معرفی کنید از تبلیغات در گوگل استفاده کنید تا شاهد پیشرفت چشمگیر خود باشید.
تبلیغات در گوگل باعث میشود ورودی سایت شما بیشتر شود و همین بالا رفتن بازدید منجر به افزایش فروش و همچنین معرفی محصولات و خدمات شما میشود که میتواند به پیشرفت شما کمک کند. در این تبلیغات به هر میزان که هزینه کنید به همان میزان برای شما سودآور خواهد بود پس بودجهای مناسب برای تبلیغات در گوگل در نظر بگیرید تا شاهد اتفاقات خوب و مثبت باشید.
تبلیغ در گوگل با کمک سئو
اگر سئو سایت شما خوب باشد باعث میشود به صورت طبیعی سایت شما در جست و جوی گوگل بالا بیاید و به مرور زمان رتبه شما در این جست و جو افزایش یابد. هزینههایی که برای نوشتن مقاله سئو شده سایت پرداخت میشود به مراتب کمتر از تبلیغات اینترنتی از جمله تبلیغات در گوگل میباشد. در سئو شما هزینهای برای اینکه در جست و جوی گوگل قرار بگیرید پرداخت نمیکنید و فقط با رعایت کردن اصول و استفاده از کلمات کلیدی که در محتوا وب سایت خود استفاده میکنید و با بروز رسانی مداوم وب سایت رتبه گوگل خود را هنگام جست و جو افزایش میدهید.
در دنیای امروز یکی از بهترین روشهایی که میتوانید برای وب سایت خود استفاده کنید این روش (سئو) است که بسیار هزینه پایینی نسبت به تبلیغات اینترنتی دیگر دارد. نکتهای که باید به آن اشاره کرد دائمی بودن سئو است زیرا اگر شما همیشه وب سایت شرکت و یا فروشگاه خود را بروز نگهدارید شما در نتایج جست و جو گوگل مشاهده میشوید که این بسیار با اهمیت است.
گوگل ادوردز چیست
گوگل ادوردز یا گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی منحصر به شرکت گوگل میباشد که افرادی که قصد دارند محصولات خود را به کمک تیلیغات اینترنتی معرفی کنند به کمک ابزارهای مختلفی که گوگل در اختیار آنها قرار میدهد این کار را انجام بدهند. یکی از رایجترین و معروفترین تبلیغات ادوردز استفاده از موتورهای جست و جو گوگل میباشد که محصول شما را در جست و جو گوگل در بالاترین رتبه نشان میدهد.
این روش به این گونه عمل میکند که شما با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر در گوگل ادوردز که امکان جست و جو زیادی در گوگل دارند وب سایت خود را برای کسانی که این کلمات را جست و جو میکنند نمایش بدهید و بازدید سایت را افزایش دهید. در این تبلیغ به ازای هر ورودی و بازدید شما هزینهای را پرداخت میکنید.
طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی عالی مساوی با فروش عالی و درآمد بالاست، با زیاد شدن وب سایت های فروشگاهی و همچنین افزایش تمایل مشتریان به این نوع سفارشات و همچنین وب سایت فروشگاهی و تاثیر آن در فروش محصولات و شناخته شدن برند، انکار ناپذیر است. طراحی سایت فروشگاهی باید به شکلی باشد که حس اعتماد و امنیت در خرید را به مشتری انتقال دهد، و آن را به مشتری ثابت تبدیل کند. نحوه برخود با مشتریان بخصوص در اولین مراجعه کردن بسیار مهم استف و تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد، این امر باید در فروشگاه اینترنتی هم به همین گونه باشد.
تبلیغات در موبایل، تبلیغات در انواع اپلیکیشن های کاربردی و بازی
تبلیغاتی است که درون اپیکیشن های وب موبایلی به مخاطب نشان داده میشود. تبلیغات درون برنامهای یکی از موثرترین راه های تبلیغات برای معرفی اپلیکیشن و جذب کاربران جدید است. در اپلیکیشن ها امکان ایجاد فضای تعاملی مناسبی برای انواع تبلیغات وجود دارد. بر این اساس تبلیغات میتواند به صورتی در اپلیکیشن جای گیرد که بهصورت پیشنهاد برای کاربر مطرح شود و یا اینکه خود کاربر آن را دیده و تبلیغ را انتخاب کند و این باعث ارتقای تجربه کاربری و رضایت کاربران میشود.اگر بهتازگی راه اندازی تبلیغات برای اپلیکیشن خود را شروع کردهاید، بسیار مهم است که آژانس تبلیغاتی مناسبی در این زمینه انتخاب کنید.
تبلیغات ویدئویی در شبکه های اجتماعی
تبلیغات ویدیویی یکی از جذابترین راه های بازاریابی آنلاین است که تبلیغ دهندگان میتوانند برای جذب مخاطب از آن استفاده کنند. امروزه ویدیو ها یک روش قدرتمند برای جلب توجه مشتریان است و در نتیجه ویدیو مارکتینگ روز به روز دارای محبوبیت و اعتبار بیشتری میشوند. بازاریابان میتوانند از طریق نمایش ویدیو، با ایجاد ارتباط با مخاطبان خود در هر زمان و هر مکان، به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و برای برند خود بازاریابی کنند. تبلیغات اینترنتی اطلاعات زیادی را در مدت زمان کمتری به مشتریان منتقل میکنید.
تبلیغات بنری در فضای مجازی چیست؟
تبلیغات بنری و استفاده از بنر تبلیغاتی در فضای مجازی یکی از روش های مفید و موثری است که به کمک آن می توانید ترافیک هدفمندی (مجموعه ای از افراد که دقیقا دنبال محصولات و خدمات شما هستند) را به سایتتان هدایت کنید.
در این روش در ابتدا شما یک تصویر حرفه ای که معرف خدمات یا محصول شماست را طراحی می کنید و سپس این تصویر را در کانال های تلگرام ،پیج های اینستاگرام یا سایت های پر بازدید قرار می دهید.
در طراحی بنرهای تبلیغاتی در ابتدا لازم است مشخص کنید که آیا می خواهید این بنر را در وب سایت های دیگر قرار دهید یا اینکه می خواهید آن را در جوامع مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام یا … منتشر کنید.
اگر که صاحب یک وب سایت باشید می توانید به گونه ای بنر خود را طراحی کنید که بازدید کنندگان با مشاهده و کلیک روی بنر شما وارد صفحه فرود سایتتان شوند.
اگر هم که می خواهید بازدیدکنندگان را به کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام خود هدایت کنید لازم است که آخرین پست های خود را با دقت زیاد و مرتبط با موضوع بنر تبلیغاتی خود قرار دهید.
در مواردی که بنرهای تبلیغاتی طراحی می کنید و می خواهید در وب سایت ها یا فضای مجازی از آن استفاده کنید بهتر است به رنگ بندی تبلیغات همجوار توجه کنید و سعی کنید بنر یا تصویر مورد نظرتان را جوری طراحی کنید که با توجه به سایر بنرها رنگ بندی متفاوتی داشته باشد و در نتیجه توجه بیشتری را جلب کند.