۲۵-۱۲-۹۹، ۰۵:۵۷ ب.ظ
رسانه شکستخورده. این عنوان را برای صدا و سیما زیاد به کار میبرند. اما حالا به نظر میرسد که مدیران و برنامهسازان این سازمان هم دستها را به علامت تسلیم بالا بردهاند
برترینها - سیامک رحمانی: رسانه شکستخورده. این عنوان را برای صدا و سیما زیاد به کار میبرند. اما حالا به نظر میرسد که مدیران و برنامهسازان این سازمان هم دستها را به علامت تسلیم بالا بردهاند. نه انگیزهای برای حضور و جذب مخاطب و نه امیدی برای تاثیرگذاری. اگر شبکهها و مدیران سازمان در سالهای دور این پویایی و انرژی را داشتند که برای رقابت و نشان دادن تواناییهایشان چنگ و دندانی نشان بدهند، حالا همان هم جای خود را به رخوت داده. به پذیرفتن شرایط. روزمرگی. تلاش برای ماندن و هزینه کردن بودجه هزاران میلیاردی سازمان.
این واقعیت را بیش از همیشه میشود در مناسبتها دید. یا در زمان رویدادهای خاص. در گلدنتایمها. از برنامهسازان قدیمی اگر بپرسید به شما خواهند گفت که برای رسانه حضور پرقدرت در این مقاطع چقدر مهم است؛ که چطور میتواند جایگاه و اعتبار رسانه را بالا ببرد. اما آنچه در عمل شاهدیم، بیتفاوتی و خوابآلودگی، حتی در این زمانهای حساس است. مهم هم نیست که با چی مواجه باشیم. میخواهد انتخابات ریاستجمهوری آمریکا باشد یا زلزله. مرگ یک شخصیت بزرگ باشد یا یک موفقیت ملی. صدا و سیما دیگر عادت کرده که رویداد قابل پیشبینی باشد یا نه، آن را به شکلی فقط برگزار کند و از سر بگذراند. فارغ از اهمیتش و فارغ از این که رسانههای رقیب از آن تلاطم چطور ماهی میگیرند.
این واقعیت را بیش از همیشه میشود در مناسبتها دید. یا در زمان رویدادهای خاص. در گلدنتایمها. از برنامهسازان قدیمی اگر بپرسید به شما خواهند گفت که برای رسانه حضور پرقدرت در این مقاطع چقدر مهم است؛ که چطور میتواند جایگاه و اعتبار رسانه را بالا ببرد. اما آنچه در عمل شاهدیم، بیتفاوتی و خوابآلودگی، حتی در این زمانهای حساس است. مهم هم نیست که با چی مواجه باشیم. میخواهد انتخابات ریاستجمهوری آمریکا باشد یا زلزله. مرگ یک شخصیت بزرگ باشد یا یک موفقیت ملی. صدا و سیما دیگر عادت کرده که رویداد قابل پیشبینی باشد یا نه، آن را به شکلی فقط برگزار کند و از سر بگذراند. فارغ از اهمیتش و فارغ از این که رسانههای رقیب از آن تلاطم چطور ماهی میگیرند.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !