امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شنا در بارداری
#1
شنا كردن جریان خون را بهبود می بخشد، كشیدگی طبیعی و توان ماهیچه ها را افزایش می دهد، و استقامت عضلات را به ارمغان می آورد. اما دلیل اصلی پیشنهاد شنا به عنوان ورزش برای دوران حاملگی آن است كه در حین شنا، شما كه افزایش وزن دوران بارداری را تحمل می كنید در هنگام ورزش احساس بی وزنی می كنید و از طرف دیگر می توان گفت كه تقریبا احتمال صدمه و جراحت در این ورزش وجود ندارد. وقتی كه در حالت شناور در آب قرار دارید، احساس می كنید كه هیچ اضافه وزنی ندارید. بعلاوه، شنا موجب می شد كه عضلات نیز قدرت و وضعیت بهتری پیدا كنند.
قبل از شروع این ورزش، ابتدا با پزشك یا مامای خود مشورت نمایید. اگر پیش از دوران حاملگی، یك شناگر دائمی بوده اید، احتمالا مشكلی برای ادامه برنامه ورزشی خود نخواهید داشت. حتی اگر شنا برای شما ورزشی جدید است، باز هم در صورت مراقبتهای لازم می توانید به آن بپردازید.
ورزش را به آرامی آغاز كنید، گرم كردن (پیش از ورزش) و خنك كردن (بعد از آن) را فراموش نكنید، و بیش از حد به خود فشار نیاورید. فقط به یاد داشته باشید: شما تنها می خواهید سالم و سرحال بمانید، پس فعالیتهای شدید ورزشی را كنار بگذارید و چند دور شنا در طول یا عرض استخر به طور مداوم را برای بعد از زایمان بگذارید، زیرا شما را بیش از حد خسته خواهد كرد.
نوعی از شنا را انتخاب كنید كه برایتان راحت تر باشد. تركیب متناوبی از شنای پروانه با شناور شدن بر سطح آب به روی پشت در حالی كه با پا ضربات آرامی به آب می زنید، می تواند یك تمرین مناسب باشد. دقت كنید كه اگر در ناحیه مفصل شرمگاهی خود (در جلوی لگن) احساس درد می كنید، از شنای پروانه خودداری كنید.
سه ماهه اول: در صورتی كه توان بدنی شما اجازه می دهد، به صورت یك روز در میان به مدت 20 دقیقه شنا كنید تا بهترین بهره را از این ورزش ببرید. در صورتی كه شنا، اولین فعالیت صبحگاهی شما باشد، می تواند حالت تهوع صبحگاهی (ویار) را از بین ببرد و انرژی كافی برای طول روز به شما بدهد.
سه ماهه دوم: با افزایش دوران حاملگی، نیازی به متوقف كردن شنا نیست، زیرا این فعالیت ورزشی برای شما آسان است. آب در حین تمرین از مفاصل و رباطهای شما محافظت می كند و از بروز آسیب دیدگی یا گرم شدن بیش از حد بدن شما جلوگیری خواهد كرد.
سه ماهه سوم: احتمالا شما نیازی به تغییر برنامه ورزشی خود نخواهید داشت، اما استفاده از مایو مخصوص یا لباس شنای دوران حاملگی می تواند وضعیت بهتری را برای شما ایجاد كند. به دنبال كلاسهای ورزشهای سبك آبی بگردید كه در اطراف محل سكونت شما برگزار شده و مربی لایقی داشته باشد. از دستورالعملهای كلی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بدن، استفاده كنید.
من خدایی دارم که دست گیـــر است نه مچ گیــــر ............
پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  کالری سوزترین ورزش‌ها؛ از شنا تا دوچرخه سواری صنم بانو 0 327 ۰۶-۱۱-۹۶، ۰۹:۲۸ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  بهترین و بدترین ورزش در دوران بارداری AsαNα 0 180 ۰۱-۱۰-۹۵، ۰۷:۲۵ ب.ظ
آخرین ارسال: AsαNα
  تناسب اندام با شنا ӄoCholOo 0 311 ۳۰-۰۹-۹۴، ۰۵:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: ӄoCholOo

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان