۱۷-۰۴-۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ
با اینکه امروزه در سطح شهر خودروهای گوناگونی را با طراحی و برندهای رنگارنگ میبینیم، اما هنوز خودروهای قدیمی ای هستند که شکوه و جلال خود را در گذر زمان حفظ کردهاند. خودروهایی که در طول حیاتشان، ازهر نظر سرآمد تکنولوژی و طراحی و امکانات بودند، که مرسدس بنز SEL 450 6.9 یکی از آن مدل خودروها است.
این اسطوره در بین سالهای 1975 تا 1981 به تعداد 9169 دستگاه در خط تولید کارخانهی بنز واقع در اشتوتگارت آلمان، ساخته شد .
به گزارش تکناز مرسدس بنز طراحی خود را از سال 1972 بر روی LONG VERSION از کد اتاق W 116 از کلاس S آغاز و در نمایشگاه ژنو سال 1974 پردهبرداری کرد. برادران ضعیفتر و کوچکتر این مدل با موتورهای 2800 سی سی. 3500 سی سی و 4500 سی سی در کنار این خودرو تولید میشدند.
این نسل از مرسدس بنز، جزو اولین مدلهایی بودند که ترمز ABS به صورت سفارشی بر روی آنها نصب میشد. سیستم تعلیق این خودرو هیدروپنوماتیک بود. سیستمی که فقط بر روی این مدل با موتور 6 نصب میشد.
حتی مدلی که به موتور SEL 600 مجهز بود از این سیستم بیبهره بود. این سیستم تعلیق بسیار پیچیده بود. ماده ای که درون فنربندی این مدل بنز به کار گرفته شده بود، ترکیبی از گاز نیتروژن و روغن مخصوصی بود که توسط یک پمپ هیدرولیکی که از زنجیر تایم نیرو میگرفت تأمین میشد. برای اطلاع داشتن راننده از این سیستم و فشار در کمکفنرها یک نشانگر بر روی داشبورد خودرو تعبیه شده بود.
ورژن های اروپایی به تعداد 7380 دستگاه و ورژن آمریکایی به تعداد 1816 دستگاه تولید شد و فروش رفت. موتور به کار رفته در نسخه اروپایی 286 اسب بخار قدرت و 549 نیوتن متر گشتاور داشت و در مقابل هم نمونهی سفارش امریکا 250 اسب بخار قدرت و 488 نیوتن متر گشتاور داشت.
این اسطوره در بین سالهای 1975 تا 1981 به تعداد 9169 دستگاه در خط تولید کارخانهی بنز واقع در اشتوتگارت آلمان، ساخته شد .
به گزارش تکناز مرسدس بنز طراحی خود را از سال 1972 بر روی LONG VERSION از کد اتاق W 116 از کلاس S آغاز و در نمایشگاه ژنو سال 1974 پردهبرداری کرد. برادران ضعیفتر و کوچکتر این مدل با موتورهای 2800 سی سی. 3500 سی سی و 4500 سی سی در کنار این خودرو تولید میشدند.
این نسل از مرسدس بنز، جزو اولین مدلهایی بودند که ترمز ABS به صورت سفارشی بر روی آنها نصب میشد. سیستم تعلیق این خودرو هیدروپنوماتیک بود. سیستمی که فقط بر روی این مدل با موتور 6 نصب میشد.
حتی مدلی که به موتور SEL 600 مجهز بود از این سیستم بیبهره بود. این سیستم تعلیق بسیار پیچیده بود. ماده ای که درون فنربندی این مدل بنز به کار گرفته شده بود، ترکیبی از گاز نیتروژن و روغن مخصوصی بود که توسط یک پمپ هیدرولیکی که از زنجیر تایم نیرو میگرفت تأمین میشد. برای اطلاع داشتن راننده از این سیستم و فشار در کمکفنرها یک نشانگر بر روی داشبورد خودرو تعبیه شده بود.
ورژن های اروپایی به تعداد 7380 دستگاه و ورژن آمریکایی به تعداد 1816 دستگاه تولید شد و فروش رفت. موتور به کار رفته در نسخه اروپایی 286 اسب بخار قدرت و 549 نیوتن متر گشتاور داشت و در مقابل هم نمونهی سفارش امریکا 250 اسب بخار قدرت و 488 نیوتن متر گشتاور داشت.
حال شاید از خود بپرسید که ترمزها چگونه از پس این غول 2 تنی برمیآمدند. این بنز بهصورت سفارشی از ترمز ABS که بهصورت 4 چرخ دیسک سود میبرد. دیسکهای جلو هواخنک بودند و دیسکهای عقب معمولی. در مدلهای فاقد ترمز ABS از یک سیستم بسیار قوی و دو مداره هیدرولیک استفاده میشد.
آرامش چیست ؟
نگاه به گذشته و شکر خدا
نگاه به اینده و اعتماد به خدا
نگاه به اطراف و جستجوی خدا
نگاه به درون و دیدن خدا
لحظه هایت سر شار از بوی خدا . . .
نگاه به گذشته و شکر خدا
نگاه به اینده و اعتماد به خدا
نگاه به اطراف و جستجوی خدا
نگاه به درون و دیدن خدا
لحظه هایت سر شار از بوی خدا . . .