طراحی ظاهری؛ تهاجمی و دلفریب
در اولین برخورد به نظر میرسد سخت است که عاشق سوپرا نشویم. کاپوت طویل، اوورهنگهای کوتاه، نمای تهاجمی و خشمگین جلو با ورودیهای هوای غول آسا در سپر و نمای عقب که به لحاظ بصری کاملاً پهن جلوه میکند، فرم جذابی را به وجود آورده اند و مواردی همچون اسپویلر ثابت باعث شدهاند ذات اسپرت خودرو نمایان گردد.
برخی از ویژگیهای سوپرای جدید حس نوستالژیکی را برای بیننده تداعی میکنند که از جمله آنها میتوان به سقفی با دو برجستگی و اسپویلر روی صندوق، که یادآور مدل نمادین A۸۰ است، اشاره نمود.
حتا چراغهای جلوی LED نیز طرحی رترو دارند. در کل، تویوتا سوپرا به لحاظ طراحی نمره بالایی دریافت مینماید و شاید ارتباط بسیار نزدیک این خودرو با نسل جدید ب ام و Z۴ به وضوح حس شود، اما این امر به هیچ عنوان تأثیری منفی در طراحی شرقی و به شدت جذاب خودرو نداشته است و سوپرای جدید در برخورد از نزدیک کاملاً بیننده را میخکوب میکند.
طراحی داخلی؛ حسی آشنا
اگر پیش از ورود به کابین سوپرا تنها یک بار پشت فرمان محصولات شرکت ب ام و نشسته باشید، با کابین سوپرا نیز احساس غریبگی نخواهید کرد؛ داشبورد و حس و حال کابین سوپرا و طراحی آن بیشتر از آن که ژاپنی و یادآور محصولات تویوتا باشد، سبک غربیها را برای بیننده تداعی مینماید.
متریال به کاررفته در کابین از کیفیت خوبی بهره میبرند و در جای جای کابین پلاستیکهای مشکی باکیفیت و پوشش چرم با دست و دلی باز استفاده شده است.
در کابین سوپرا تقریباً همه موارد از صفحه لمسی ۸.۸ اینچی گرفته تا کلید چرخان از ب ام و به ویژه Z۴ به عاریت گرفته شده است؛ باید گفت علیرغم آن که ما دوست داشتیم سوپرای جدید مستقلتر از چیزی که اکنون هست باشد، اما از سوی دیگر، مثلاً سیستم iDrive ب ام و وجود دارد که جزو بهترینهای مارکت جهانی بوده و جای گله و شکایتی را تقریباً باقی نمیگذارد.
از امکانات ایمنی سوپرا میتوان به ایربگهای جلو، زانویی، کناری و پرده ای، سیستم ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، سیستم هشدار خروج از مسیر و نوربالای خودکار اشاره نمود.
اما در ارتباط با نکات منفی سوپرا باید بیان کرد که این خودرو فاقد صندلیهای عقب بوده و شاید این موضوع روی تصمیم افراد برای خرید آن اثر بگذارد. ورود و خروج به کابین برای افراد قدبلند چندان آسان نیست و محفظه بار خودرو نیز چنگی به دل نمیزند.