۰۴-۰۱-۹۷، ۰۲:۲۲ ب.ظ
ماهنامه معیشت:
مهم ترین مهارت ها برای کارمندان کدام اند؟
مهم ترین مهارت ها برای کارمندان کدام اند؟
امروزه پژوهشگران اعتقاد دارند که کارمندان کمبودهای زیادی در مهارت های اساسی مورد نیازشان دارند. پس برای یافتن یک کارمند خوب باید به دنبال چه ویژگی هایی باشیم؟ راحت ترین روش در هنگام استخدام کارمند جدید این است که فقط سوابق تحصیلی وی را بررسی کنیم؛ اما نباید از سایر معیارهای وی در اداره امور غافل شد. از موارد مهم در ارزیابی کارمند جدید بررسی سوابق و کارهای عملی اوست، و این موضوع است که مشخص می کند کارمند جدید تا چه حد توانایی تطابق با محیط کار و دنیای کار را دارد. پژوهش های نشان می دهد که اکثر افراد تازه استخدام شده در زمینه های عملی و حل مشکلات در شرایط بحرانی دچار مشکل اند.
افرادی که به دنبال استخدام اند، باید چه مهارت هایی را به دست آورند؟ در اینجا برخی مهارت های مهم در مشاغل را با شما درمیان می گذاریم.
برقراری ارتباط کلامی
برقراری ارتباط کلامی
مهم ترین و کارآمدترین مهارت، داشتن مهارت در برقراری ارتباط کلامی مطلوب است. فرد تقریبا در همه مشاغل نیاز دارد تا با همکاران یا مشتری ها صحبت کند و منظور و مقصود خود یا جوانب کار را به درستی برای طرف مقابل توضیح دهد و به مقتضای شرایط از بهترین روش برای این کار استفاده کند. برقراری درست ارتباط فقط در خوب صحبت کردن خلاصه نمی شود، بلکه کارمند باید بتواند به خوبی به سخنان طرف مقابل گوش کند و سعی داشته باشد تا منظور و خواسته های او را درک کند، آن را تجزیه و تحلیل کند و برطبق آن عمل کند.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !