امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MetaHuman؛ ساخت انسان دیجیتالی با جزئیات بی‌همتا
#1
 
شرکت اپیک‌گیمز به عنوان توسعه دهنده‌ی موتور گرافیکی آنریل‌انجین (Unreal Engine) همیشه در تلاش بوده تا ابزار و طراحی گرافیکی را یک پله جلوتر از آن چه هست ارائه دهد.
شهر سخت‌افزار: شرکت اپیک گیمز به عنوان توسعه دهنده‌ی موتور گرافیکی آنریل انجین (Unreal Engine) همیشه در تلاش بوده تا ابزار و طراحی گرافیکی را یک پله جلوتر از آن چه هست ارائه دهد. این بار، اما Epic Games با معرفی نرم‌افزار تحت مرورگر «MetaHuman Creator» از پیشرفته‌ترین سیستم مدل سازی واقع‌گرایانه پرده برداشته است.
[عکس: 2545677_705.jpg]
روز گذشته اپیک گیمز با انتشار ویدیو‌هایی در یوتیوب، رسماً از ابزار گرافیکی جدید خود با نام MetaHuman Creator رونمایی کرد. در این ویدیو شاهد پتانسیل بالای موتور آنریل انجین ۵ هستیم که به واسطه‌ی آن، این ابزار می‌تواند چهره‌ی «Metahuman»‌هایی را خلق کند که نه تنها از لحاظ بصری به کمترین فاصله از واقعیت رسیده‌اند، بلکه بهبود چشمگیری در انیمشین صورت و حرکات بدن را به نمایش می‌گذارند.
به گفته‌ی مجموعه‌ی اپیک، ابزار Creator MetaHuman می‌تواند به همراه تکنیک‌های به‌روز انیمیشن و ضبط حرکت (Motion Capture)، صحنه‌های واقع‌گرایانه‌ای از حرکات بدن و فعل و انفعالات انسان را برای بازی‌های کامپیوتری، فیلم و بسیاری کار‌های گرافیکی دیگر، به ارمغان آورد.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
خEpic Games همچنین اذعان دارد ابزار تحت مرورگر «MetaHuman Creator» می‌تواند تنها در عرض چند دقیقه انسان‌هایی مجازی با مدل مو و لباس منحصر به فرد خلق کند. این Metahuman‌ها قابلیت تغییر پذیری دارند و می‌توان طراحی‌های بیشتری برای قابل استفاده شدن در تولید محتوا برای آن‌ها در نظر گرفت.
طراحی انسان‌های دیجیتالی همواره از سخت‌ترین بخش‌های کار تولید محتوای سه‌بعدی بوده و هست. طوری که حتی گرافیست‌های کارکشته هم به میزان قابل‌توجهی از وقت، تلاش و ابزار خود را برای طراحی دست کم یک کاراکتر واقع‌گرایانه هزینه می‌کنند.
Vladimir Mastilovic معاون بخش «تکنولوژی انسان‌های دیجیتالی» شرکت اپیک گیمز در این رابطه می‌گوید:
پس از دهه‌ها تحقیق و توسعه و به لطف همکاری شرکت‌هایی نظیر ۳Lateral، Cubic Motion و Quixel شاهد آن هستیم که امروز این مانع توسط موتور آنریل انجین برداشته شده است و مفتخریم که از MetaHuman Creator رونمایی می‌کنیم.
البته لازم به ذکر است عملکرد ابزار جدید اپیک گیمز در تولید Metahuman ها، به چهره‌های رندر شده‌ی دیجیتالی که از تکنیک هوش مصنوعی «شبکه‌های مولد تخاصمی» (Generative Adversarial Networks) استفاده می‌کنند، شباهتی ندارد.
اما در هر صورت ابزار مدل‌سازی متاهیومن کریتور Epic Games می‌تواند در ردای یک سازنده‌ی کاراکتر بازی‌های کامپیوتری نقش خود را به خوبی ایفا کند، طوری که حتی به نظر نمی‌رسد نیازی به بازیگر برای ضبط صحنه‌های Motion Capture باشد.
[عکس: 2545676_973.jpg]
با این حال باید منتظر ماند و دید که استودیو‌های بازی‌سازی و مجموعه‌های سینم ایی قرار است چگونه از ابزار MetaHuman Creator در تولیدات جدید خود بهره بگیرند.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !
پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انقلابی در بازی‌های رایانه‌ای؛ اتصال مغز انسان به رایانه صنم بانو 3 190 ۰۲-۰۱-۰، ۰۶:۱۵ ب.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو

چه کسانی از این موضوع دیدن کرده اند
2 کاربر که از این موضوع دیدن کرده اند:
nafas (۲۸-۱۱-۹۹, ۰۵:۱۶ ب.ظ)، صنم بانو (۲۶-۱۱-۹۹, ۱۱:۵۴ ق.ظ)

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان