ایران رمان

نسخه‌ی کامل: اخبار مربوط به قیمت / وضعیت سکه - ارز در بازار
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
خبرگزاری مهر: جدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار روز شنبه منتشر شد.

نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه در بازار یک میلیون و ۲۳ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ربع سکه ۲۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه گرمی ۱۷۵ هزار تومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۱۰۴ هزار و ۱۶ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۱ دلار است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۴۴۷ تومان، هر یورو را ۴۰۷۵ تومان، هر پوند را ۵۲۷۵ تومان و هر درهم امارات را ۹۶۹ تومان اعلام کردند.

نوع سکه
قیمت بازار
سکه‌تمام‌طرح‌جدید




۱۰۲۳۰۰۰

سکه‌تمام‌طرح‌قدیم




۱۰۲۰۰۰۰

نیم سکه




۵۱۱۵۰۰

ربع سکه




۲۷۴۵۰۰

گرمی




۱۷۵۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار




۱۰۴۰۱۶

نوع ارز


دلار




۳۴۴۷

یورو




۴۰۷۵

پوند




۵۲۷۵

درهم




۹۶۹

روزنامه دنیای اقتصاد: فلز زرد که از ابتدای سال جدید میلادی روزهای خوبی را پشت‌سر گذاشته، در هفته کاری گذشته نیز خوش شانس بود. هر اونس طلا که هفته را با قیمت 1223 دلار آغاز کرده بود، تا پایان فعالیت بازارها در روز چهارشنبه به قیمت 1229 دلار رسید، اما غافلگیری بانک مرکزی سوئیس قیمت نهایی روز پنج‌شنبه را 1262 دلار قرار داد.

روز جمعه تا ساعت 6 بعدازظهر به وقت تهران قیمت 1270 دلار برای اونس ثبت شد، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی آخرین روز هفته رقم خورده باشد.

اونس روز چهارشنبه را با یک دلار افت به پایان برد، اما طلا در این روز در برابر عوامل کاهشی مقاومت خوبی داشت. فلز زرد در این روز تا بالاترین قیمت‌ها در 11 هفته پیش از آن هم بالا رفت. داده‌های بد از اقتصاد آمریکا و فروش سهام در بازارهای جهان، روز چهارشنبه خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن را افزایش داد و افت شاخص دلار نیز به رشد قیمت طلا کمک کرد، اما سودگیری معامله‌گران قیمت‌ها را از اوج خود پایین آورد.

رقم خوردن رشد منفی 9/0 درصد برای خرده‌فروشی آمریکا در ماه دسامبر حالا ممکن است به تعویق بیشتر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو منجر شود، این افزایش حتی ممکن است به سال بعد میلادی موکول شود، اما دیگر خبر روز چهارشنبه تحت فشار بودن بازارهای سهام به‌خصوص بازارهای اروپا به دلیل نگرانی‌های موجود درباره وضعیت اقتصاد جهان بود. بازارها در واقع روز چهارشنبه همچنان از گزارش «بانک جهانی» مبنی‌بر کاهش پیش‌بینی از رشد اقتصاد جهان هم تاثیر می‌گرفتند. افت قیمت نفت هم که این روزها به‌عنوان عامل افزایشی عمل می‌کند، چهارشنبه ادامه نیافت.

اما قیمت نهایی روز پنج‌شنبه 1262 دلار بود تا اونس نه تنها از سطح مقاومتی 1240 دلار گذر کرده باشد، بلکه به بالاترین قیمت در 5/4 ماه گذشته برسد. تقاضای طلا به‌عنوان سرمایه امن در روز پنج‌شنبه به‌شدت مشهود بود. مهم‌ترین عامل این تقاضا در چهارمین روز کاری هفته اعلام «بانک سوئیس» بود مبنی‌بر اینکه پول این کشور دیگر در تناسب با یورو ارزش‌گذاری نخواهد شد. به این ترتیب طلا که هفته گذشته شاهد افزایش خریدهای فنی بود روز پنج‌شنبه وارد محدوده 1260 دلار شد.

خبر بانک مرکزی سوئیس نه تنها مهم بلکه غافلگیرکننده بود تا بازارهای ارز، سهام و دیگر بازارهای مالی همه تحت تاثیر قرار بگیرند. سیاست میخکوب کردن خزنده فرانک به یورو از سال 2011 آغاز شده بود. به این ترتیب یورو که چندی است وضعیت خوبی ندارد، روز پنج‌شنبه خبر بد دیگری دریافت کرد. فرانک سوئیس پنج‌شنبه با 30 درصد افزایش ارزش مواجه شد.

گفته می‌شود که تغییر سیاست بانک‌مرکزی سوئیس وابسته به افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره آغاز سیاست‌های تسهیل کمی از سوی بانک مرکزی اروپا است. اولین نشست این نهاد در سال 2015 روز 22 ژانویه برگزار می‌شود و خرید اوراق قرضه دولتی ممکن است در همین نشست تصویب شود. چهارشنبه یک دادگاه اروپایی رای داد که بانک مرکزی اروپا می‌تواند در سیاست پولی خود از تسهیل کمی استفاده کند. دیگر عاملی که در این شرایط به افزایش بهای طلا کمک می‌کند مطرح شدن مباحثی است مبنی‌بر اینکه فدرال رزرو هم ممکن است افزایش نرخ‌های بهره خود را بیشتر به تعویق بیندازد. سقوط بهای نفت خام و بازگشت تورم منفی به چند اقتصاد عمده جهان باعث شده که گمانه‌زنی‌های پیشین درباره آغاز افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو از میانه‌های سال 2015 با تردید مواجه شوند.

طلا روز جمعه تا لحظه تنظیم این گزارش به قیمت 1270 دلار رسید که نشان می‌دهد حمایت از فلز زرد همچنان ادامه دارد. در صورتی که قیمت نهایی جمعه پیرامون سطوح روز پنج‌شنبه باشد، بهترین عملکرد هفتگی طلا در 10 ماه گذشته ثبت می‌شود. بازارهای جهانی طلا روز جمعه دست‌کم تا زمانی که این گزارش نوشته می‌شد، به روند افزایشی خود ادامه دادند. شاخص دلار روز جمعه بر اثر افت یورو با افزایش روبه‌رو بود تا قیمت طلا تحت فشار پول آمریکا قرار بگیرد، با این همه اونس در آخرین روز کاری هفته همچنان قدرت خود را حفظ کرد. به هر روی، قیمت نهایی روز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار است که آن را در گزارش مرور هفتگی بازار در شماره فردای «دنیای اقتصاد» مورد بررسی قرار خواهیم داد.
خبرگزاری ایرنا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر رشد 57 دلاری نرخ هر اونس طلای جهانی در روز پنجشنبه هفته گذشته را از جمله دلایل رشد قیمت انواع سکه و یک میلیون تومانی شدن سکه تمام اعلام کرد.

محمد کشتی آرای با بیان اینکه قیمت طلای جهانی پنجشنبه گذشته به دلیل تصمیم گیری بانک مرکزی سوئیس برای کاهش نرخ بهره با رشد مواجه شد، گفت: براساس تصمیم گیری های جدید قرار شد فرانک سوییس از یورو جدا شود و این امر نیز بر بازار طلا تاثیر گذاشت.

او ، اعلام نرخ بیکاری منفی در آمریکا و کاهش ارزش دلار را از دیگر دلایل رشد جهانی طلا دانست و گفت: این عوامل سبب شد تا قیمت هر اونس طلا به بالاترین رقم خود در چهار ماهه گذشته برسد.

کشتی آرای تاکید کرد که نوسان قیمتی در بازارهای نفتی نیز در رشد قیمت جهانی طلا بی تاثیر نبوده و این امر نیز قیمت ها را در این بازار افزایش داده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان آنکه این امکان وجود دارد که قیمت ها در طول معاملات امروز تغییر کند، گفت: هنوز معاملات در بازار طلا آغاز نشده است.

به گفته وی، نرخ سکه تمام طرح قدیم و جدید یک میلیون تومان، نیم سکه 500 هزار تومان، ربع سکه 269هزار تومان، سکه یک گرمی 172 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیارنیز 103 هزار تومان است.

یادآورمی شود نرخ هر اونس طلای جهانی هم اکنون 1281.3 دلار است.
خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از التهاب و نوسان شدید قیمت ها در بازار سکه و ارز به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا به میزان ۵۷ دلار خبرداد و گفت: نرخ سکه طرح جدید یک میلیون و ۲۰ هزار تومان شد.

محمد کشتی آرای در مورد دلایل افزایش قیمت سکه در بازار داخلی گفت: روز پنج شنبه گذشته بانک مرکزی سوئیس نرخ بهره را کاهش داد و وابستگی فرانک به یورو را برداشت که این اقدام باعث شد که قیمت جهانی طلا افزایش یابد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: همچنین روز پنج شنبه گذشته آمارها و شاخص بیکاری در کشور آمریکا که منفی بود منتشر شد که همین امر باعث شد که ارزش دلار کاهش یابد، بر این اساس از روز پنج شنبه گذشته تاکنون قیمت طلا در بازارهای جهانی ۵۷ دلار افزایش یافته است.

وی افزایش قیمت جهانی طلا را عامل اصلی بالارفتن نرخ سکه در بازار داخلی و صعود آن به بیش از یک میلیون تومان اعلام کرد و در ادامه تصریح کرد: از صبح امروز ( شنبه) قیمت سکه در بازار داخلی رو به صعود گذاشت.

به گفته کشتی آرای، هر زمان که قیمت جهانی طلا افزایش می یابد، بازار سکه و طلای داخلی هم دچار التهاب می شود و نرخ ها را صعودی می کند، اما به جز عامل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی که بر روی بازار داخلی تاثیر گذاشته است، به صورت مستقیم عاملی در داخل باعث افزایش قیمت نشده است.

وی با اعلام اینکه نرخ سکه ها در حال نوسان شدید است، نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را در حال حاضر یک میلیون و ۲۰ هزار تومان، طرح قدیم را یک میلیون و ۱۰ هزار تومان، نیم سکه را ۵۰۸ هزار تومان، ربع سکه را ۲۷۲ هزار تومان، هر مثقال طلا را ۴۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۱۰۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی هفته گذشته ۱۲۲۴ دلار بود که امروز به ۱۲۸۱ دلار افزایش یافته است.
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: در آخرین داد و ستدهای امروز بازار سکه و طلای تهران؛ هر قطعه سکه تمام، ۱۰ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال، هر قطعه سکه یک گرمی ۱ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۱ میلیون و ۳۵هزار و ۴۰۰ ریال قیمت گذاری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، طلا در بازار جهانی در پی نوسان بازارهای مالی و ارزی که تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز گرانبها را افزایش داد، به بالاترین حد در چهار ماه گذشته صعود کرد و بزرگترین افزایش هفتگی در حدود یک سال گذشته را پشت سر گذاشت.

قیمت جهانی فلز زرد رنگ در 2روز پایانی هفته گذشته یکباره تقویت شد تا اونس طلا، هفته را با نرخ یکهزار و 280دلاری به پایان برساند. این موضوع موجب شد تا کاهش نسبی بهای دلار در ایران فرصت تأثیرگذاری بر قیمت سکه را پیدا نکند.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران صبح یکشنبه، 28 دی:

[عکس: 442241_242.jpg]

[عکس: 442242_765.jpg]
خبرگزاری ایرنا: رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه در داخل کشور ناشی از رشد قیمت جهانی این فلز گرانبها بوده، گفت: از آنجا که نرخ ارز از ثبات نسبی برخوردار است بنابراین پیش بینی می شود التهابی در بازار طلا و سکه به وجود نیاید.

محمد کشتی آرای، در رابطه با دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی، افزود: افزایش قیمت طلا و سکه در داخل کشور متاثر از رشد قیمت جهانی طلا است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: کاهش نرخ بهره بانک مرکزی سوئیس و همچنین منفی شدن نرخ بیکاری در آمریکا که تضعیف نسبی قیمت دلار را در پی داشته از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در رشد قیمت جهانی طلا بوده است.

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت هر انس طلا به محدود 1280 دلار رسیده و این رشد بیش از 50 دلاری در هر انس به افزایش قیمت طلا و سکه در کشور منتهی شده است.

وی با بیان آنکه در قیمت کنونی سکه طلا، حبابی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در بازار طلا و سکه التهاب و نگرانی خاصی احساس نمی شود و رشد قیمت طلا در مقطع فعلی متاثر از نرخ جهانی این فلز است البته معمولا بطور طبییعی در زمان افزایش قیمت جهانی طلا مردم بیشتر اقدام به خرید می کنند.

این کارشناس بازار طلا و سکه افزود: به دلیل تعطیل بودن بازارهای جهانی تا دوشنبه هفته جاری قیمت طلا و سکه در همین محدوده قیمتی در نوسان خواهد بود.

کشتی آرای یادآور شد: باید توجه داشت در حال حاضر نرخ ارز در بازار داخلی علیرغم بالا رفتن قیمت طلا، تغییر خاصی نکرده بنابراین مردم نگران نباشند.
خبرگزاری ایسنا: در بازار امروز - یکشنبه - هر گرم طلای 18 عیار به قیمت 103 هزار و 785 تومان و سکه تمام به قیمت یک میلیون و 21 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود که نسبت به روز گذشته اندکی کاهش دارد.

بر این اساس قیمت نیم سکه 511 هزار و 500 تومان، ربع سکه 272 هزار تومان و هر دلار آمریکا در بازار آزاد نیز 3465 تومان است.

نوع طلا
قیمت طلا
تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هرگرم‌ طلای 18عیار
103
هزار و 785 تومان

115
تومان کاهش

هر مثقال طلا
450
هزار و 500 تومان

بدون تغییر
اونس جهانی
1281
دلار و 30 سنت

بدون تغییر
نوع سکه


سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید
یک میلیون و 21 هزار و 500 تومان
2500
تومان کاهش

سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم
یک میلیون و 19 هزار تومان
2000
تومان کاهش

نیم سکه
511
هزار و 500 تومان

500
تومان کاهش

ربع سکه
272
هزار تومان

2000
تومان کاهش

یک گرمی
173
هزار تومان

2000
تومان کاهش

نوع ارز


دلار آمریکا
3465
تومان

17
تومان افزایش

یورو
4060
تومان

20
تومان کاهش
خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام اینکه اتفاقات جدیدی در هفته جاری در انتظار بازار جهانی طلا است، گفت: این اتفاقات قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخلی را دچار نوسان می کند.

محمد کشتی آرای در مورد وضعیت فعلی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا گفت: از روز گذشته اثر افزایش قیمت جهانی طلا در بازار داخلی نمایان شد و قیمت‌ها دچار نوسان و روندی افزایشی شد و امروز هم به همین صورت بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه قیمت ارز امروز بدون تغییر بوده است، افزود: بازار داخلی همواره متاثر از نرخ‌ها در بازار جهانی است و مطابق نرخ‌های جهانی تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور متوسط قیمت سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز پنج شنبه گذشته که یک میلیون تومان بود، حدود 20 هزار تومان افزایش یافته است.

کشتی آرای در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت سکه دوباره به زیر یک میلیون تومان باز خواهد گشت؟ گفت: نمی‌توان فکر کرد که قیمت سکه دوباره به زیر یک میلیون تومان بازنگردد.

وی با اشاره به بازگشایی بازارهای جهانی فردا پس از دو روز تعطیلی، عنوان کرد: مسائل دیگری پیش رو است که بر قیمت‌ها و بازار سکه و طلا تاثیرگذار است که از جمله آخر قیمت نفت است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار را اعلام شاخص‌های اقتصادی برخی از کشورهای بزرگ که این هفته اعلام خواهد شد، ذکر و بیان کرد: تغییراتی در نرخ بهره اروپا متاثر از تغییر نرخ بهره سوئیس ایجاد خواهد شد که قیمت‌ها را نوسان خواهد داد که البته مشخص نیست این قیمت‌ها کاهشی است یا افزایشی.

وی، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را امروز یک میلیون و 20 هزار تومان، طرح جدید را یک میلیون و 25 هزار تومان، نیم سکه را 511 هزار تومان، ربع سکه را 270 هزار تومان و گرمی را 173 هزار تومان اعلام کرد.

کشتی آرای همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار را 104 هزار و 340 تومان، نرخ هر مثقال طلا را 452 هزار تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی را مانند دیروز 1281 دلار و 20 سنت ذکر کرد.
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: در تازه ترین داد و ستدهای امروز بازار سکه و طلای تهران؛ هر قطعه سکه تمام، ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال، هر قطعه سکه یک گرمی ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۱ میلیون و ۵۷ هزار و ۳۰۰ ریال قیمت گذاری شد.

قیمت هر اونس طلا با 1.2 درصد افزایش به بیش از 1292 دلار رسید. نشست بانک مرکزی اروپا موجب نگرانی های زیادی در بازارهای بین المللی شده است. انتخابات یونان نیز می تواند برای آینده منطقه یورو بسیار سرنوشت ساز باشد.

قیمت طلا، سکه و ارز صبح چهارشنبه، اول بهمن:

[عکس: 445011_792.jpg]

[عکس: 445012_947.jpg]

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: در تازه ترین داد و ستدهای امروز بازار سکه و طلای تهران؛ هر قطعه سکه تمام، ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، هر قطعه سکه یک گرمی ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال و هر گرم طلای ۱۸عیار، ۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۷۰۰ ریال قیمت گذاری شد.

نوسانات قیمت طلا موجب رشد بهای طلا و سکه در بازار ایران شد و هر سکه تمام بهار آزادی به بالاترین قیمت طی 16‌ماه اخیر رسید. سکه با نرخ یک میلیون و 40 هزار تومان به فروش رسید، درحالی‌که آخرین‌بار 20شهریور سال گذشته در این سطح قیمتی قرار داشت. بر این اساس هر گرم طلای 18 عیار در بازار 106هزار و 770 تومان فروخته می شود.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران صبح پنجشنبه دوم بهمن:

[عکس: 445904_378.jpg]

[عکس: 445905_951.jpg]

صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15