امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هوندا آکورد، سدان نرم!
#1
از سال ۱۹۷۶ تا کنون، شرکت هوندا، آکورد را به عنوان یک سدان خانوادگی متوسط در ۹ نسل مختلف عرضه کرده است. آکورد عنوان یکی از محبوب‌ترین سدانهای هوندا را یدک میکشد.






مجله تخت گاز: از سال ۱۹۷۶ تا کنون، شرکت هوندا، آکورد را به عنوان یک سدان خانوادگی متوسط در ۹ نسل مختلف عرضه کرده است. آکورد عنوان یکی از محبوب‌ترین سدانهای هوندا را یدک میکشد و اکثر هوندا سواران از مدلهای دهه نودی آن خاطره خوشی دارند. مدل جدید آکورد که در واقع نهمین نسل این سدان محبوب به‌شمار می آید، مدتی است توسط شرکت فامیلی موتور وارد ایران می‌شود، تا خاطرات خوش دهه ۹۰ را تکرار کند. جالب است بدانید آکوردهای عرضه شده در کشور، ساخت کمپانی هوندا در شهر اوهایو امریکا هستند.

آکورد به عنوان یک سدان خانوادگی نیمه لوکس، از طراحی منطقی و جاافتادهای برخوردار است. میان اکثر رقبای آسیایی، آکورد از معدود خودروهایی است که اصالت طراحی خود را حفظ کرده است. ظاهر این خودرو از نظر زیبایی، یک سر و گردن بالاتر از رقیبی هم‌چون کمری قرار میگیرد، و زرق و برق رقبای کره ای خود یعنی سوناتا و اپتیما را ندارد.
[عکس: 427863_306.jpg]
با ورود به کابین آکورد، علاقه‌تان به آن دوچندان خواهد شد. کیفیت مطلوب متریال و ارگونومی بسیار عالی، از ویژگی های بارز کابین آکورد به شمار می‌آیند. به لطف ابعاد بزرگ بدنه و طراحی منطقی، فضای کابین بسیار جادار است و برای 5 سرنشین کاملا کافی به نظر می‌رسد. همچنین صندلیهای عقب قابلیت تا شدن دارند تا علاوه بر صندوق بار ۴۸۰ لیتری، فضای بیشتر بار در اختیار سرنشینان باشد.

نمونه EXB به عنوان مدل فول آپشن آکورد، از امکاناتی نظیر سیستم صوتی مجهز به ۶ اسپیکر، صندلی برقی راننده و شاگرد و ۸ عدد ایربگ بهره می‌برد. صفحه کیلومترشمار از طراحی قابل قبولی برخوردار است و شدت نور نشان دهنده‌های آن قابل تنظیم است. دکمه قرمز رنگ استارت در سمت راست فرمان بسیار هیجان‌انگیز است و در این میان تنها جای خالی شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان احساس می‌شود.

[عکس: 427864_328.jpg]
آکورد جدید از یک پیشرانه ۴سیلندر 2.4 لیتری مجهز به سامانه اختصاصی i- vtec هوندا برخوردار است. قدرت ۱۷۳ اسب بخاری این سدان شکیل و شتاب 2/8 ثانیه اش چندان هیجان انگیز نیست. اما کشش خوب آن و گشتاور مناسبش انتظارات روزمره رانندگی را به خوبی برآورده می‌کند. جعبه دنده ۵ سرعته آکورد عملکرد مناسبی دارد. در حالت D3 تنها دنده های ۱ تا ۳ تعویض می شود و در حالت L فقط از دنده ۱ استفاده می شود، که برای پیمودن شیب ها و سربالایی ها بسیار مناسب است.

فرمان آکورد بسیار دقیق عمل می کند و در سرعته ای بالا کمی سفت تر می شود. با وجود سیستم کنترل پایداری VSA، تعلیق مک فرسون در جلو، استرس بار فابریک و تعلیق چند اتصالی در عقب، سواری آکورد بسیار نرم و دلچسب و بدون تنش است. هوندا آکورد یکی از ایمن‌ترین سدان‌ها میان رقبایش به شمار می رود و علاوه بر ۵ ستاره ایمنی EURONCAP، موفق به دریافت ۵ستاره ایمنی از موسسه آمریکایی NHTCA نیز شده است.

رقبای داخلی و خارجی

BMW 6 Serries

[عکس: 427865_286.jpg]

Volvo C70

[عکس: 427866_183.jpg]

Renault Safrane


[عکس: 427867_798.jpg]
پیشنهاد نهایی

شاید بتوان از برادر کوچک آکورد، هوندا سیویک، در برابر رقبا ایرادهایی گرفت، اما آکورد داستان متفاوتی دارد و از همه نظر جذاب و بی نقص است. کیفیت خوب سواری و امکانات و مصرف سوخت پایین آکورد را ممتاز کرده است.

[عکس: 427868_131.jpg]

[عکس: 427869_616.jpg]

[عکس: 427870_276.jpg]

پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سیتروئن سی5 اکس جدید: ترکیبی از سدان، واگن و کمی هم شاسی بلند! (+عکس) صنم بانو 1 281 ۲۶-۰۱-۰، ۰۹:۰۸ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  نسل به نسل با سدان کامپکت دوست داشتنی «مزدا» taranomi 4 258 ۲۶-۱۲-۹۶، ۰۸:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: taranomi
  رونمایی از شاهکار جدید «هوندا» صنم بانو 0 111 ۲۰-۱۲-۹۶، ۰۵:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان