۲۵-۱۱-۹۶، ۱۰:۱۶ ق.ظ
سی-اچآر با این قیمت گران، امکانات اندک و موتور ضعیف خریداری ندارد ضمن اینکه سواری آن هم طراوت باقی محصولات تویوتا را ندارد. در کل باید گفت، وقتی هیولای کوچک هیوندای موفق می شود با کمترین دردسر محصول پرادعای تویوتا یعنی سی-اچ آر را شکست دهد باید به تغییر و تحولات در صنعت خودرو ایمان آورد. آیا ما در عصر افول غولهای خودروسازی، شاهد نزول تویوتا خواهیم بود؟
وب سایت فرادید: برتری فاحش کونا بر سی-اچآر باورپذیر نیست اما این اتفاق برای بار چندم افتاده و اغلب مجلاتی که در 3 ماه اخیر این 2 خودروی شرقی را با هم مقایسه کردهاند، رای به برتری چشمگیر نمونه کرهای دادهاند. در آخرین مورد هم، کارادوایس استرالیا با اختلافی نسبتا زیاد، رای به برتی کونا هایلندر در یک تست جادهای طولانی و سخت داده است.
نمره دو خودرو در این آزمایش گرچه به هم نزدیک است اما نتیجه نهایی خبر از افت محسوس شاخکهای دپارتمان طراحی و تولید تویوتا میدهد که نتوانستهاند محصولی موفق همچون کورولا را در این کلاس هم طرح ریخته و به تولید برسانند. کونا در این رقابت با نمره 8.5 از 10، توانسته سی-اچ آر ژاپنی را که به نمره8 از 10 قانع شده شکست دهد من اینکه با قیمتی ارزانتر، ارزشهای خود را بیش از همیشه بروز دهد.
این 2 خودرو خوشبختانه به زودی در ایران هم رودر روی هم قرار میگیرند به طوری که ممکن است شاهد رویارویی عنقریب این کراساوورهای کامپکت تا انتهاب بهار 97 باشیم . تا آن زمان و مقایسه بهتر و دقیقتر کونا و سی-اچآر، خواندن آزمایش کار ادوایس خالی از لطف نیست.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !