۱۱-۰۲-۰، ۱۱:۱۵ ق.ظ
برترینها: تبلیغات و آگهی تبلیغی یکی از منابع درآمدی برای صداوسیما است، اما پخش آگهی محصولات لاکچری در روزهایی که مردم در تهیه ملزومات اساسی زندگی نیز با مشکلات عدیدهای روبهرو هستند، باعث انتقادهای زیادی از تلویزیون شده است
.
شاید مسبب اصلی گسترش لاکچریبازی، فضای غیرقابل کنترل برخی صاحبان کالا و مؤسسات تبلیغاتی باشد که فقط به کسب درآمد و میزان سود خودشان میاندیشند. البته درآمد زایی از این طریق به محتوا آگهی نیز برمیگردد؛ محتوایی که ذائقه مردم را میسازد و آنها را به سمت مصرف بیشتر سوق میدهد، زندگی که در زیر پوست تبلیغات تلویزیون جریان دارد تنها شیک و پر زرق و برق است اما سؤالی که پیش میآید این است در این وضعیت و اوضاع اقتصادی نابسامان چه لزومی دارد چنین تبلیغات و آگهیهایی از تلویزیون پخش شود.
احسان زیورعالم در روزنامه اعتماد نوشت: اخبار اقتصادی و اجتماعی را مرور میکنم. بیشتر هم تلاش میکنم رسانههایی را مورد توجه قرار دهم که از قضا با دولت زاویه اساسی دارند. به عبارت سادهتر متعامد با دولتند و هر رفتار اقتصادی و اجتماعی دولت را مورد نقد قرار میدهند. یکی از همین رسانهها از قضا تلویزیون ایران است. اگر مرغ گران شود از صفهای طویلش فیلمی پخش میکند و اگر کالایی توزیع نشود از محتکران وابسته به دستگاه دولتی گزارش افشاگرانه عرضه میکند. البته در کنار این رفتار حسنه در افشاگری از کارشناسانی بهره میبرد که مردم را دعوت به قناعت میکنند و خواهان چشمپوشی از جیفه دنیایند. بدون شک قناعت چه در عسر و چه در یسر مایه سعادت است؛ اما ریا همواره مایه سقوط است؛ کما اینکه خداوند قناعت، در آیات ۲۶۴ سوره بقره و ۳۸ سوره نسا در باب ریاکاری انذار قاطعی داده است. تلویزیون از همین رو همواره تلاش کرده است ذوق عامه را در ید قدرت خود حفظ کند.
.
شاید مسبب اصلی گسترش لاکچریبازی، فضای غیرقابل کنترل برخی صاحبان کالا و مؤسسات تبلیغاتی باشد که فقط به کسب درآمد و میزان سود خودشان میاندیشند. البته درآمد زایی از این طریق به محتوا آگهی نیز برمیگردد؛ محتوایی که ذائقه مردم را میسازد و آنها را به سمت مصرف بیشتر سوق میدهد، زندگی که در زیر پوست تبلیغات تلویزیون جریان دارد تنها شیک و پر زرق و برق است اما سؤالی که پیش میآید این است در این وضعیت و اوضاع اقتصادی نابسامان چه لزومی دارد چنین تبلیغات و آگهیهایی از تلویزیون پخش شود.
احسان زیورعالم در روزنامه اعتماد نوشت: اخبار اقتصادی و اجتماعی را مرور میکنم. بیشتر هم تلاش میکنم رسانههایی را مورد توجه قرار دهم که از قضا با دولت زاویه اساسی دارند. به عبارت سادهتر متعامد با دولتند و هر رفتار اقتصادی و اجتماعی دولت را مورد نقد قرار میدهند. یکی از همین رسانهها از قضا تلویزیون ایران است. اگر مرغ گران شود از صفهای طویلش فیلمی پخش میکند و اگر کالایی توزیع نشود از محتکران وابسته به دستگاه دولتی گزارش افشاگرانه عرضه میکند. البته در کنار این رفتار حسنه در افشاگری از کارشناسانی بهره میبرد که مردم را دعوت به قناعت میکنند و خواهان چشمپوشی از جیفه دنیایند. بدون شک قناعت چه در عسر و چه در یسر مایه سعادت است؛ اما ریا همواره مایه سقوط است؛ کما اینکه خداوند قناعت، در آیات ۲۶۴ سوره بقره و ۳۸ سوره نسا در باب ریاکاری انذار قاطعی داده است. تلویزیون از همین رو همواره تلاش کرده است ذوق عامه را در ید قدرت خود حفظ کند.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !