بسم رب الحسین(ع)
آیا در انجیل پیش از تحریف، مطلبی راجع به امام حسین (ع) آمده است؟
انجیل کتاب حضرت عیسی (ع) است که در طی زمان، متن آن تحریف شده و بسیاری از مطالب در آن تغییر کرده است. طبق روایات شیعه، حضرت عیسی بارها بشارت آمدن رسول خدا (ع) را داده بود. ولی امروزه اثری از آمدن رسول خدا (ص) در انجیل نمیبینیم.همچنین طبق روایات، متوجه میشویم مطالبی راجع به شهادت امام حسین (ع) در انجیل وجود داشته که پس از تحریف حذف شده است.انجیل قبل از تحریف در دسترس ما نیست؛ البته روایات ما گویای این مطلب هستند که اسامی پیامبر اسلام (ص)، علی، فاطمه، حسن و حسین (ع) در زبور، تورات و انجیل آمده است: امام رضا (ع) در سفری که به بصره داشتند در مجلسی در حضور مردم و دانشمندان ادیان و مذاهب بر بالای منبر رفتند. پس از سخنان و پرسش و پاسخ، آن حضرت سفر[۱] اول از زبور را خواند. تا اینکه به نام محمّد، على، فاطمه و حسنین (ع) رسید. فرمود: «اى رأس الجالوت[۲]! تو را به خدا! آیا اینها در زبور داود نیست؟ ...»رأس الجالوت گفت: «آرى، عین مطالب و نامها در زبور آمده است.»حضرت فرمود: «تو را به حق ده معجزهاى که خداوند بر موسى بن عمران اعطا نمود، قسم مىدهم، آیا این پنجتن، در تورات به عدل و فضل توصیف نشدهاند؟»گفت: «آرى و کسى که منکر آن شود به خدا و پیامبرانش کافر گردیده است.» امام رو به او کرد و فرمود: «فلان سفر از تورات را بیاور و شروع کرد به خواندن.»رأس الجالوت از خواندن و فصاحت و بلاغت حضرت، تعجّب کرد. وقتى امام به نام مقدس محمّد (ص) رسید، رأس الجالوت گفت: «آرى، اینها احماد و دختر او، الیا، شبر و شبیر هستند که معناى آن به عربى مىشود: محمّد، فاطمه، على، حسن و حسین.»حضرت، سفر سوم از انجیل را گرفته و خواند تا رسید به نام پیامبر اسلام (ص)، سپس رو به جاثلیق[۳] نموده، فرمود: «این پیامبرى که در اینجا توصیف شده است، کیست؟» جاثلیق گفت: «او را توصیف کن.»حضرت فرمود: «چیزى از خود نمىگویم، بلکه توصیف خدا را ذکر مىکنم؛ او صاحب ناقه و عصا و کسا است، پیامبر امّى است که نام مبارک او در تورات و انجیل نوشته شده، امربهمعروف و نهى از منکر مىکند و حلال و حرام خدا را بیان مىنماید. طیّبات و پاکیها را حلال و خبائث و ناپاکیها را حرام مىنماید. تکالیف و گناهان سخت را برمیدارد؛ و زنجیرهایى را که مانع از پیمودن راه رستگارى و طریق عدل و مستقیم مىشوند، از بین مىبرد. اى جاثلیق! تو را به حق عیسى که روح خدا و کلمۀ او بود آیا در انجیل این توصیفات را براى این پیامبر ندیدهاى؟»جاثلیق سرش را پایین انداخت و دانست که اگر انکار کند، کافر خواهد شد. بعد گفت: «آرى، این صفات در انجیل هست و عیسى (ع) نام این پیامبر را آورده است.»امام فرمود: «اکنون که انکار نکردى و به این مطالب اقرار نمودى، سفر دوم انجیل را نیز بیاور که در آنجا نام آن پیامبر و جانشینش على (ع) و نام دخترش فاطمه و فرزندانش حسن و حسین (ع) ذکر شده است.»[۴]
________________________________________________________
۱] سفر به کسر سین و سکون فا، به جزئى از اجزاى تورات و انجیل میگویند.[۲] «رأس الجالوت» بزرگ یهود و دانشمند آنان بود.[۳] «جاثلیق» رئیس نصارى (مسیحیان) در ممالک اسلامى بود؛ و لغت آنها سریانى بود.[۴] ر ک: راوندی، قطبالدین، الخرائج و الجرائح، ج ۱، ص ۳۴۱ - ۳۴۹، مدرسه امام مهدى، چاپ اول، قم، ۱۴۰۹ ق.
آیا در انجیل پیش از تحریف، مطلبی راجع به امام حسین (ع) آمده است؟
انجیل کتاب حضرت عیسی (ع) است که در طی زمان، متن آن تحریف شده و بسیاری از مطالب در آن تغییر کرده است. طبق روایات شیعه، حضرت عیسی بارها بشارت آمدن رسول خدا (ع) را داده بود. ولی امروزه اثری از آمدن رسول خدا (ص) در انجیل نمیبینیم.همچنین طبق روایات، متوجه میشویم مطالبی راجع به شهادت امام حسین (ع) در انجیل وجود داشته که پس از تحریف حذف شده است.انجیل قبل از تحریف در دسترس ما نیست؛ البته روایات ما گویای این مطلب هستند که اسامی پیامبر اسلام (ص)، علی، فاطمه، حسن و حسین (ع) در زبور، تورات و انجیل آمده است: امام رضا (ع) در سفری که به بصره داشتند در مجلسی در حضور مردم و دانشمندان ادیان و مذاهب بر بالای منبر رفتند. پس از سخنان و پرسش و پاسخ، آن حضرت سفر[۱] اول از زبور را خواند. تا اینکه به نام محمّد، على، فاطمه و حسنین (ع) رسید. فرمود: «اى رأس الجالوت[۲]! تو را به خدا! آیا اینها در زبور داود نیست؟ ...»رأس الجالوت گفت: «آرى، عین مطالب و نامها در زبور آمده است.»حضرت فرمود: «تو را به حق ده معجزهاى که خداوند بر موسى بن عمران اعطا نمود، قسم مىدهم، آیا این پنجتن، در تورات به عدل و فضل توصیف نشدهاند؟»گفت: «آرى و کسى که منکر آن شود به خدا و پیامبرانش کافر گردیده است.» امام رو به او کرد و فرمود: «فلان سفر از تورات را بیاور و شروع کرد به خواندن.»رأس الجالوت از خواندن و فصاحت و بلاغت حضرت، تعجّب کرد. وقتى امام به نام مقدس محمّد (ص) رسید، رأس الجالوت گفت: «آرى، اینها احماد و دختر او، الیا، شبر و شبیر هستند که معناى آن به عربى مىشود: محمّد، فاطمه، على، حسن و حسین.»حضرت، سفر سوم از انجیل را گرفته و خواند تا رسید به نام پیامبر اسلام (ص)، سپس رو به جاثلیق[۳] نموده، فرمود: «این پیامبرى که در اینجا توصیف شده است، کیست؟» جاثلیق گفت: «او را توصیف کن.»حضرت فرمود: «چیزى از خود نمىگویم، بلکه توصیف خدا را ذکر مىکنم؛ او صاحب ناقه و عصا و کسا است، پیامبر امّى است که نام مبارک او در تورات و انجیل نوشته شده، امربهمعروف و نهى از منکر مىکند و حلال و حرام خدا را بیان مىنماید. طیّبات و پاکیها را حلال و خبائث و ناپاکیها را حرام مىنماید. تکالیف و گناهان سخت را برمیدارد؛ و زنجیرهایى را که مانع از پیمودن راه رستگارى و طریق عدل و مستقیم مىشوند، از بین مىبرد. اى جاثلیق! تو را به حق عیسى که روح خدا و کلمۀ او بود آیا در انجیل این توصیفات را براى این پیامبر ندیدهاى؟»جاثلیق سرش را پایین انداخت و دانست که اگر انکار کند، کافر خواهد شد. بعد گفت: «آرى، این صفات در انجیل هست و عیسى (ع) نام این پیامبر را آورده است.»امام فرمود: «اکنون که انکار نکردى و به این مطالب اقرار نمودى، سفر دوم انجیل را نیز بیاور که در آنجا نام آن پیامبر و جانشینش على (ع) و نام دخترش فاطمه و فرزندانش حسن و حسین (ع) ذکر شده است.»[۴]
________________________________________________________
۱] سفر به کسر سین و سکون فا، به جزئى از اجزاى تورات و انجیل میگویند.[۲] «رأس الجالوت» بزرگ یهود و دانشمند آنان بود.[۳] «جاثلیق» رئیس نصارى (مسیحیان) در ممالک اسلامى بود؛ و لغت آنها سریانى بود.[۴] ر ک: راوندی، قطبالدین، الخرائج و الجرائح، ج ۱، ص ۳۴۱ - ۳۴۹، مدرسه امام مهدى، چاپ اول، قم، ۱۴۰۹ ق.
❤تصویرقشنگیست که در صحنه ی محشر❤ مادورحسینیم(ع) و بهشت است که مات است!❤