امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار قیمت خودرو
#1
تاپیک مرجع اخبار قیمت خودرو



تاریخ 25 مرداد ماه 93

ایران خودرو
نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) وانت باردو
13,300,000

13,870,000
وانت باردو . دوگانه سوز
17,100,000

15,260,000
سمند SE - تک ایربگ
26,500,000
--- سمند SE - دو ایربگ
27,100,000

27,059,000
سمند LX - تک ایربگ
28,400,000
--- سمند LX - دو ایربگ
29,200,000

29,448,000
سمند EF7 - دو ایربگ
29,500,000

30,290,000
سمند EF7 . دوگانه سوز - دو ایربگ
31,600,000

32,028,000
سمند سورن ELX
36,000,000
--- سمند سورن ELX با موتور EF7
36,300,000

33,126,000
پژو GLX 405
27,500,000

26,707,000
پژو GLX 405 . داشبورد جدید . 2 ایربگ
29,300,000

28,483,000
پژو GLX 405 دوگانه سوز
30,000,000

28,341,000
پژو GLX 405 دوگانه سوز . دو ایربگ
32,200,000

30,118,000
پژو SLX 405
30,500,000
--- پژو SLX 405 . داشبورد جدید . 2 ایربگ
32,500,000

30,301,000
پژو پارس سال
34,400,000

32,328,000
پژو پارس سال . 2 ایربگ . داشبورد جدید
37,300,000

34,880,000
پژو پارس سال . دوگانه سوز
37,600,000

33,646,000
پژو پارس سال . دوگانه سوز . داشبورد جدید
40,600,000

36,420,000
پژو پارس LX
39,800,000

34,517,000
پژو پارس LX . داشبورد جدید . 2 ایربگ
41,900,000

37,847,000
پژو پارس ELX . موتور XUM
43,500,000

39,995,000
پژو پارس ELX . موتور 1.8 ناموجود --- پژو پارس اتوماتیک . 2 ایربگ . داشبورد جدید
52,200,000
--- پژو 206 . تیپ 2
35,800,000
--- پژو 206 . تیپ 5 . کد 26809
37,100,000

36,223,000
پژو 206 . تیپ 5 . کد 26814 ---
34,114,000
پژو 206 صندوقدار V8 . کد 27424
37,300,000

36,758,000
پژو 206 صندوقدار V8 . کد 27429 ---
34,649,000
رانا EL ناموجود ناموجود رانا LX
32,300,000

32,808,000
رنو تندر E2
38,200,000

36,147,000
رنو تندر اتوماتیک E2
46,300,000

43,941,000
وانت دیزل - فوتون
106,000,000

91,000,000
سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس 8
131,000,000

127,750,000
سوزوکی ویتارا اتومات کلاس 8
140,000,000

133,920,000
دنا - 1.7 لیتری EF7 به زودی به زودی دنا - 2.0 لیتری XUM به زودی به زودی سایپا نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) سایپا 151 SE --- --- سایپا 151 TL
17,300,000

17,169,000
سایپا 151 SL
16,200,000

15,919,000
سایپا 132 TL
19,400,000

19,685,000
سایپا 132 TL . پایه گازسوز
20,700,000

21,185,000
سایپا 132 SE
19,900,000

20,208,000
سایپا 132 SE . پایه گازسوز ---
21,708,000
سایپا 141 SE
17,800,000

19,316,000
سایپا 111 SE
20,800,000

20,443,000
سایپا 111 EX
20,700,000
--- سایپا SE 131 ( رنگ سفید )
19,700,000

20,122,000
سایپا SE 131 ( تنوع رنگ )
19,900,000

20,382,000
سایپا SE 131 . پایه گازسوز
22,100,000

21,622,000
سایپا TL 131
19,200,000

19,595,000
سایپا TL 131 . پایه گازسوز ( رنگ سفید )
20,700,000

21,095,000
سایپا TL 131 . پایه گازسوز ( تنوع رنگ )
21,000,000

21,355,000
تیبا EX یورو 4
25,000,000

25,083,000
تیبا SX یورو 4 ( رنگ سفید )
23,800,000

24,183,000
تیبا SX یورو 4 ( تنوع رنگ )
24,200,000

24,443,000
تیبا SX یورو 4 . دوگانه سوز
25,900,000

25,683,000
تیبا هاچ بک SX
27,600,000

26,900,000
وانت زامیاد 24
27,000,000

23,540,000
وانت زامیاد 24 گازسوز
29,300,000

25,390,000
وانت زامیاد 24 دیزل ناموجود
27,960,000
وانت شوکا ناموجود
25,870,000
وانت شوکا گازسوز ناموجود
26,420,000
زوتی . اس 300
74,400,000

76,000,000
برلیانس - V5
108,000,000

90,600,000
پارس خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) کولیوس تیپ 1
153,000,000

155,610,000
کولیوس تیپ 2
160,000,000

165,800,000
نیسان تینا HIGH
165,000,000

138,370,000
نیسان قشقایی HIGH ناموجود --- مگان 2000 تیپ 1 ناموجود
76,779,000
مگان 2000 تیپ 2 ناموجود --- مگان 2000 دنده ای ناموجود --- مگان 1600 تیپ 2
77,800,000

64,966,000
رنو تندر E1 ناموجود --- رنو تندر E2
39,200,000

36,147,000
رنو پارس تندر
40,600,000

38,184,000
پیکاپ تک کابین
87,000,000

72,829,000
پیکاپ دو کابین DX یورو 4
100,000,000

86,662,000
پیکاپ ریچ دوکابین دو دف
71,600,000

65,277,000
کرمان خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) لیفان 620 موتور 1.8
45,500,000

44,500,000
جک توجوی هاچ بک J3 ناموجود
33,990,000
جک توجوی صندوقدار J3 ناموجود
35,560,000
جک J5
49,300,000

47,500,000
جک J5 اتوماتیک
59,700,000

57,900,000
لیفان X60
64,600,000

60,600,000
لوبو ناموجود --- گروه بهمن نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) مزدا2 . فول ناموجود --- مزدا3 . تیپ 3 صندوق دار ناموجود --- مزدا3 . تیپ 4 صندوق دار
127,000,000

105,000,000
مزدا3 . تیپ 3 هاچ بک ناموجود --- مزدا3 . تیپ 4 هاچ بک ناموجود --- مزدا3 با موتور 1.6 ناموجود
76,500,000
مزدا6 . فول 2014 ناموجود وارداتی وانت مزدا تک کابین
38,500,000

28,625,000
وانت مزدا تک کابین گازسوز
41,600,000

31,163,000
وانت مزدا 2 کابین
43,400,000

31,671,000
وانت مزدا 2 کابین دوگانه سوز
45,500,000

33,501,000
بسترون . آسا B50
68,000,000

66,500,000
وانت کاپرا تک کابین
53,400,000

57,980,000
وانت کاپرا دوکابین . تک دیفرانسیل
63,000,000
--- وانت کاپرا دوکابین . دو دیفرانسیل
69,500,000

71,190,000
لندمارک . وی 7
84,000,000

76,800,000
ایسوزو 5 تن بدون کاربری
93,000,000

81,050,000
ایسوزو 6 تن بدون کاربری
117,000,000

105,000,000
ایسوزو 8 تن بدون کاربری
125,000,000

113,950,000
مینی بوس ایسوزو مدل سحر ---
111,500,000
کامیون ایسوزو 18 تن ---
223,800,000
کامیون کشنده فاو 420 - تک محور
310,000,000
--- کامیون کشنده فاو 420 - جفت محور
315,000,000
--- کامیون کشنده البرز - تیپ 2
210,000,000
--- کامیون کشنده البرز - تیپ 3
240,000,000
--- کامیون کشنده اسکانیا - G400
470,000,000
--- کامیون کشنده اسکانیا - G410
520,000,000
--- کامیون کشنده کاوه - تک محور
290,000,000
--- کامیون کشنده کاوه - جفت محور
300,000,000
--- کامیون کشنده آمیکو - تک محور
295,000,000
--- کامیونت الوند - 6 تن
90,000,000
--- کامیونت الوند - 8 تن
100,000,000
--- کامیونت 5.2 آمیکو - M5.2
65,000,000
--- کامیونت 6 آمیکو - EM6
75,000,000
--- مدیران خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) MVM 110 چهار سیلندر
21,200,000

21,866,000
MVM 110 چهار سیلندر اتوماتیک ناموجود --- MVM 110 سه سیلندر
19,800,000

20,400,000
MVM 530
40,300,000

43,382,000
MVM 315 هاچ بک
38,800,000

38,303,000
MVM 315 صندوقدار
38,900,000

38,303,000
تیگو _ X33
63,500,000

63,170,000
تیگو _ X33 جدید اتومات
83,000,000

71,900,000
راین نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) ولیکس C30 دنده ای . با سانروف
46,800,000

45,000,000
ولیکس C30 اتوماتیک ناموجود --- زاگرس خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) پروتون ایمپیان دنده اتوماتیک 2008 ناموجود --- پروتون ایمپیان دنده معمولی 2008 ناموجود --- جنتو . دنده معمولی 2009 ناموجود --- جنتو . دنده اتوماتیک ناموجود --- پروتون ویرا --- --- مرتب خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) گک گونو - G5
103,000,000

103,680,000
گک گونو - GX5
113,000,000

115,560,000
پاژن پیکاپ / صندلی موسویی
63,000,000
--- پاژن پیکاپ / صندلی معمولی
59,000,000
--- ون MPX --- --- هرور --- --- کاکی 5
39,500,000

38,556,000
دیار خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) وینگل 3 تک کابین --- --- وینگل 3 دو کابین ناموجود --- وینگل 5 تک کابین ناموجود --- وینگل 5 دو کابین
61,800,000

60,300,000
هاوال M4
70,000,000

69,400,000
هاوال H6
102,000,000

110,000,000
بایک سنوا ناموجود
145,000,000
بایک سابرینا E150 صندوق دار
57,500,000

57,900,000
بایک سابرینا E150 هاچ بک
58,400,000

58,400,000


پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
خبرگزاری ایسنا: قیمت خودروهای وارداتی در هفته جاری با نوسانات اندکی همراه بوده است.

به گفته فعالان بازار خودرو قیمت برخی خودروهای وارداتی در هفته جاری در حد اندکی کاهش و برخی نیز افزایش یافته است.

در این میان فعالان بازار خودرو از ثبات قیمتی بیشتر خودروهای وارداتی خبر میدهند و میگویند که رکود شکل گرفته دراین بازار همچنان ادامه دارد.

قیمت خودروهای وارداتی در بازار به شرح زیر است:
نام خودرو قیمت سوناتا 140 میلیون تومان توسان 146 میلیون تومان اسپورتیج 150 میلیون تومان النترا 112 میلیون تومان سراتو [b]117 میلیون تومان[/b] اپتیما 149 میلیون تومان تویوتا RA4 205 میلیون تومان تویوتا یاریس هاچ بک 93 میلیون تومان تویوتا کمری 161 میلیون تومان تویوتا لکسوسRX 495 میلیون تومان بنز C200 270 میلیون تومان بنز E200 395 میلیون تومان
پاسخ
سپاس شده توسط:
#3
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: به خودروسازان توصیه شده است، با توجه به افزایش تولید در ماه های اخیر و سودآوری این شرکت ها قیمت برخی محصولات خود را کاهش دهند که موافقت کردند.

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت با اعلام این خبر افزود: با مذاکراتی که با خودروسازان داشتیم قیمت خودروهای پر تولید سه درصد کاهش خواهد یافت.

رضا شیوا گفت : در شرکت سایپا احتمالا پراید و تیبا و در شرکت ایران خودرو پژو 405 و سمند به میزان 3 درصد قیمت نهایی را کاهش می دهند که می تواند در قیمت کارخانه به 5 درصد برسد.

وی افزود: این کاهش قیمت به احتمال زیاد تا دو روز آینده از طرف خودروسازان اعلام خواهد شد.

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت گفت: قیمت نهایی پس از اضافه شدن هزینه ارتقاء به یورو 4 ، کیسه هوا، شماره گذاری ، مالیات و بیمه محاسبه می شود.

شیوا با اشاره به مباحثی که از طرف مجلس برای کاهش بیشتر قیمت خودروها مطرح شده است ،گفت: این بحث درباره مقوله یورو 4 و کیسه هواست که تاکنون مدارکی در این زمینه به ما ارائه نشده است.

وی گفت: برای افزایش قیمت شرط هایی با خودروسازان داشتیم از جمله اینکه محصولات مستقیم و از طریق سایت عرضه شود تا حاشیه بازار کمرنگ شود یا قراردادهای یک طرفه ، دو طرفه تنظیم شود و آپشن ها اختیاری باشد و تولید خودروسازان نیز افزایش یابد که این موارد محقق شده است.

این درحالیست که تابستان 93 از نیمه گذشته است اما کشمکش بر سر قیمت خودرو همچنان ادامه دارد و بازار نیز کماکان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
30 مرداد ماه 93
[b]

ثبات قيمت ها در بازار خودرو همراه با کاهش
[/b]

انتظاري كه بيش از يك ماه رونق را از بازار خودرو گرفته بود، اگرچه با اعلام كاهش سه درصدي قيمت خودروهاي داخلي به سر آمده، اما گويا تاثيري بر بازار خودرو نداشته است.


روزنامه دنیای اقتصاد:
به گفته فعالان بازار خودرو، مشتريان اين بازار كه پس از آغاز اعتراض نمايندگان مجلس و وعده آنها براي كاهش 15 تا 30 درصدي قيمت خودرو به اميد به واقعيت پيوستن اين وعده از بازار خودرو خارج شدند، حالا با وجود اعلام كاهش سه درصدي قيمت خودرو نيز به اين زودي‌ها به بازار باز نخواهند گشت.

تحليل فعالان بازار خودرو كه حالا مدت‌ها است در انتظار رونق اين بازار هستند، اين است كه مشتريان بعد از اعلام اين كاهش قيمت‌ها به سرعت وارد بازار نمي‌شوند و در انتظار تاثير اين ميزان كاهش قيمت بر بازار بار ديگر خريد خود را به تاخير مي‌اندازند تا شايد بتوانند خريدي ارزان‌تر داشته باشند.

به اين ترتيب آنها حدس مي‌زنند «رونق» به اين زودي‌ها به بازار خودرو باز نخواهد گشت. سه‌شنبه گذشته و پس از اعلام كاهش سه درصدي در قيمت خودرو، علي علي‌لو، رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان از ناکافی بودن کاهش ۳ درصدی قیمت خودرو خبر داد و گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع با مستندات خود موضوع قیمت خودرو را تا رسیدن به نتایج مناسب و کاهش قیمت‌ها پیگیری خواهند کرد.

اگرچه تا به امروز نمايندگان مخالف با قيمت‌ها واكنش ديگري در رابطه با قيمت خودرو نشان نداده‌اند، اما با اعلام قيمت جديد خودروهاي داخلي بر اساس كاهش سه درصدي قيمت از سوي خودروسازان به‌نظر مي‌رسد تغيير ديگري براي قيمت‌ها در راه نباشد. هرچند با توجه به تمام اتفاقات رخ داده در بيش از يك ماه گذشته، هر تغييري محتمل به نظر مي‌رسد همان‌طور كه به فاصله چند روز از زماني كه رئيس شوراي رقابت صراحتا اعلام كرد قيمت‌ها كاهش نخواهند داشت، كاهش سه درصدي قيمت خودرو از سوي رضا شيوا اعلام شد.

با تمام اين تفاسير، اگرچه فعالان بازار خودرو از اينكه رونق همچنان از اين بازار به دور است رضايتي ندارند؛ اما عقيده دارند به هر حال كاهش قيمت‌ها در بازار خودرو اتفاقي خوشايند است كه مي‌تواند به بهبود معاملات منجر شود.

اما بازار خودرو در حالي براي ورود به آخرين ماه از فصل معاملات آماده مي‌شود كه فعالان اين بازار به بهتر شدن معاملات در اين بازار تا پايان تابستان امسال اميدوار نيستند. آنها بازار اين روزها را «آرام» و «ساكن» ارزيابي مي‌كنند، اتفاقي كه مي‌توان آن را از ثبات قيمت خودروهاي داخلي نيز دريافت.

ثبات قيمت داخلي‌ها به همراه افت

اما نگاهي به بازار خودرو نشان مي‌دهد كه قيمت‌ها نسبت به هفته گذشته با نوسان چنداني جز چند مورد كاهش قيمت همراه نبوده است. به اين ترتيب به غير از قيمت خودروهايي كه طي اين هفته با كاهشي نسبي همراه بوده‌اند، ساير محصولات در بازار با ثبات قيمت همراه بوده‌اند.

آن‌طور كه فعالان بازار مي‌گويند پژو 206 تيپ 5 پس از كاهش قيمت 200 هزار توماني كه در هفته گذشته داشت در اين هفته تغييري نداشته است تا به اين ترتيب روي قيمت 37 ميليون و 600 هزار تومان باقي بماند. پژو 206 V8 نيز به‌عنوان عضو ديگر اين خانواده با باقي ماندن روي قيمت 38 ميليون تومان ثبات خود را طي اين هفته حفظ كرده است.

ديگر خودرو بازار، يعني تندر 90 پارس خودرو نيز همچنان روي 39 ميليون و 700 هزار تومان قرار دارد و تندر ايران‌خودرو نيز با قيمت 38 ميليون و 300 هزار تومان در بازار قابل معامله‌است.

اما پژو 405 بنزيني خودرويي است كه در اين هفته با كاهش قيمت مواجه شده است. اين خودرو در كارخانه نيز مشمول كاهش قيمت شده است. بر اساس آخرين تغييرات، قيمت اين خودرو با 300 هزار تومان كاهش به 28 ميليون و 500 هزار تومان رسيده است.

مدل دوگانه‌سوز اين خودرو اما تغييري نداشته و همچنان روي 32 ميليون تومان ثبات قيمت داشته است.

اما پژو پارس سال، به‌عنوان محصولي پرطرفدار در بازار خودرو 38 ميليون تومان قيمت دارد كه نشان مي‌دهد ركود بازار بر اين محصول نيز اثرگذار بوده و رونق خريد و فروش را از آن گرفته است.

مدل دوگانه‌سوز اين خودرو نيز 37 ميليون و 500 هزار تومان قيمت دارد.

سمند ال.ايكس نيز در بازار اين هفته در دسته با ثبات‌ها قرار داشته است و از قيمت 30 ميليون تومان كوتاه نيامده است. همچنين رانا به‌عنوان ديگر عضو خانواده سمند در هفته جاري 33 ميليون و 200 هزار تومان قيمت داشته است.

در خانواده پرايد نيز جز يك محصول، بقيه با ثبات همراه بوده‌اند. پرايد 111 همچنان روي 20 ميليون و 800 هزار تومان ثابت است. مدل 132 اين خانواده نيز روي قيمت 19 ميليون و 300 هزار تومان باقي مانده است؛ درحالي‌كه پرايد 131 با 100 هزار تومان كاهش قيمت به 19 ميليون و 700 هزار تومان رسيده است و تيبا نيز با همين ميزان كاهش قيمت هم‌اكنون 23 ميليون و 900 هزار تومان قيمت دارد.

قيمت مگان نيز در بازار اين هفته روي قيمت 103 ميليون تومان باقي مانده است تا قيمت اين خودرو كه توليد آن همچنان متوقف است در اوج باقي بماند.
دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:
#5
1 شهریور 93

[b]

بازی قیمت ها در بازار خودرو[/b]


روزنامه دنیای اقتصاد: «بازی قیمت خودرو» حالا و پس از گذشت بیش از یک سال از سپردن اختیار قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت، برای بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو یا حتی مشتریان آشنا به‌نظر می‌رسد.

رویه کار طی دو بار قیمت‌گذاری شورای رقابت به این شکل بوده که ابتدا و پس از ماه‌ها انتظار برای روشن شدن فرمول قیمت‌گذاری؛ قیمتی برای محصولات خودروسازان تعیین می‌شود، سپس قیمت‌های تعیین شده از سوی برخی مسوولان مورد اعتراض قرار می‌گیرد. در مرحله بعد وعده‌هایی برای کاهش قیمت خودرو داده می‌شود و در نهایت کاهش قیمتی بسیار کمتر از آنچه مشتریان انتظار دارند شامل خودروهای داخلی می‌شود.

این روندی است که می‌توان گفت صنعت خودروی کشور و مشتریان آن از آخرین ماه‌های سال 91 درگیر آن هستند؛ یعنی «تعیین قیمت خودرو در در مدت زمانی طولانی با شک و شبهات فراوان در فرمول‌سازی و سپس تغییر لحظه ای فرمول برای جلب نظر مشتریان و پاسخگویی به تقاضای نمایندگان و مسوولان مخالف.

اما به راستی دلیل وجود چنین چرخه معیوبی در قیمت‌گذاری خودرو چیست؟ اینکه ابتدا قیمتی برای خودروهای داخلی از سوی یک نهاد قانونی تعیین می‌شود و پس با گذشت مدت زمانی کوتاه قیمت‌های تعیین شده لاجرم تغییر می‌کند.

اگرچه کاهش قیمت به‌خصوص برای مشتریان خوشایند است، اما چیزی که در این میان ناخوشایند به‌نظر می‌رسد، اخذ تصمیمات ناگهانی در صنعتی مانند خودرو و قطعی نبودن تصمیم‌ها در بزرگ‌ترین صنعت کشور پس از نفت است. به عقیده کارشناسان مسائل اقتصادی کاهش قیمت خودرو روندی است که بر اساس مکانیزم بازار و با توجه به شرایط تولید و رقابت باید رخ دهد در حالی‌که طی یک سال گذشته و در جریان اعتراض‌ها به قیمت خودرو، کاهش قیمت محصولات خودروسازان همواره در شرایطی مصنوعی و در شرایطی رخ داده است که به دلیل مشکلات مالی خودروسازان برای ادامه تولید، محصولات آنها با افزایش قیمت همراه شده است.

قیمت‌گذاری در سایه اجبار و اختلاف‌نظر

در بررسی چرایی «افزایش قیمت خودرو و کاهش آن پس از گذشت مدت زمانی کوتاه» کارشناسان نظرات متفاوتی دارند.

یک کارشناس مسائل اقتصادی در این زمینه با تاکید بر اشتباه بودن ورود دولت به جریان قیمت‌گذاری خودرو به خبرنگار «دنیای اقتصاد» می‌گوید: «بالا و پایین شدن قیمت خودرو در مدت‌زمانی کوتاه به این موضوع باز می‌گردد که قیمت‌گذاری خودرو مبنای اقتصادی ندارد و به همین دلیل نیز شاهد چنین اتفاقاتی در صنعت خودرو هستیم.»

این کارشناس در ادامه با اشاره به این موضوع که «در جریان تولید خودرو سهم قیمتی نهاده‌های تولید مشخص است» می‌گوید: اختلاف‌نظری که در حال حاضر بر سر هزینه‌های مالی خودروسازان وجود دارد باعث اعتراض به قیمت محصولات آنان شده است و به‌نظر می‌رسد کاهش قیمت فعلی هم با تکیه بر هزینه‌های مالی خودروسازان رخ داده است.

«بالا بودن هزینه‌های مالی خودروسازان» موضوعی است که نمایندگان مجلس در گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان به آن اشاره کرده‌اند. نمایندگان عقیده دارند هزینه‌های مالی خودروسازان در حال حاضر به دلیل بدهی به بانک‌ها بسیار بالاست و نباید هزینه‌هایی از این دست از جیب مشتری پرداخت شود.

کارشناسان مسائل اقتصادی اگرچه به این موضوع اشاره می‌کنند که «اصولا هزینه‌های مالی نباید در قیمت تمام شده محاسبه شود» اما در عین حال عقیده دارند «از آنجا که نرخ سود وام‌های بانکی بر خلاف برنامه پنجم توسعه نه تنها تک رقمی نشده؛ بلکه به 28 تا 30 درصد نیز رسیده است، این موضوع هزینه‌های مالی خودروسازان را بسیار افزایش داده است.»

آنها عقیده دارند «فشار ناشی از افزایش سود بانکی که هزینه‌های مالی خودروسازان را به شکلی غیر‌طبیعی افزایش داده است یا باید در قیمت تمام شده محاسبه شود یا باید توسط دولت جبران شود و ردیف بودجه‌ای مشخص برای آن در نظر گرفته شود.» به گفته کارشناسان مانده بدهی خودروسازان در بانک‌ها از سال 90 تا کنون تغییری نداشته و با وجود پرداخت اقساط، آنطور که باید کاهش نیافته است؛ زیرا هر سال با افزایش بهره وام‌ها، بدهی خودروسازان نیز با افزایش همراه شده است.

احیای خودروسازی کند می‌شود

«یکی از اتفاقاتی که پس از مصوبات شورای رقابت همراه با کاهش قیمت خودرو رخ می‌دهد این است که روند احیای شرکت‌های خودروسازی که طی نزدیک به سه سال گذشته آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، کند می‌شود.» این را سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید و تاکید می‌کند: «اگر ما تا پایان سال ارزش فروش خودروسازان را حدود 40 هزار میلیارد تومان فرض کنیم، 3 درصد آن که حالا شامل کاهش قیمت شده است چیزی حدود هزار میلیارد تومان می‌شود، این رقم در شرایطی که خودروسازان 6 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند، باعث می‌شود روند احیای صنعت خودرو کندتر از حالت عادی خود پیش برود.»

لیلاز در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو بر اساس نظر کارشناسان و کاهش آن پس از گذشتن مدتی کوتاه، چیزی نیست جز «دخالت دولت.» این کارشناس عقیده دارد در حال حاضر صنعت خودرو به دلیل بازخورد اتفاقات آن در میان افکار عمومی برای برخی مسوولان دولتی تبدیل به محلی برای جلب رضایت مردم شده است.

اما در کنار موضوعاتی که به آن اشاره شد، یکی از کارشناسان صنعت خودرو در رابطه با چرایی کاهش قیمت خودرو پس از اینکه با افزایش همراه می‌شود معتقد است که قیمت‌های تعیین شده برای محصولات خودروسازان به قدری غیر‌واقعی است که کاهش قیمت برای آن ضروری به‌نظر می‌رسد.

لیلاز در این رابطه می‌گوید: «نمی‌توان گفت قیمت خودروهای داخلی به‌صورت غیرواقعی افزایش یافته بودند؛ زیرا به هر حال میزان افزایش قیمت هم کمتر از چیزی بوده که آنها درخواست داده بودند؛ هرچند اصولا بالا بردن قیمت در شرایطی که خودروسازان در آن قرار دارند به نفع آنها نیست، اما باید این موضوع را مدنظر قرار داد که با توجه به زیان انباشته خودروسازان و همچنین افزایش هزینه‌های تولید، رشد قیمت ناگزیر باید اتفاق می‌افتاد.»

به عقیده لیلاز هیچ‌کس به اندازه تولیدکننده به کاهش قیمت علاقه‌مند نیست؛ زیرا در این صورت می‌تواند بازار خود را گسترش دهد. او ادامه می‌دهد که خودروسازان در کشور ظرفیت تولید 2 میلیون دستگاه خودرو را در سال دارند، اما تا زمانی که تولیدات آنها افزایش پیدا نکند نمی‌توانند قیمت‌ها را کاهش دهند؛ زیرا این افزایش تولید و سرشکن کردن هزینه‌هاست که می‌تواند کاهش قیمت به همراه داشته باشد نه اجبار و دستور.

لیلاز عقیده دارد تا زمانی‌که فشار هایی نظیر کاهش اجباری قیمت برای خودروسازان وجود دارد، نمی‌توان به بهبود تولیدات و تلاش خودروسازان برای کاهش طبیعی قیمت‌ها امیدوار بود.

اما یک مدیر ارشد در صنعت خودرو با رد کردن این گمانه که «کاهش قیمت برخی خودروها به دلیل افزایش بدون ضابطه و غیر‌واقعی قیمت آنها بوده است» می‌گوید: «تعیین قیمت برای محصولات خودروسازان و اعتراض به آن و کاهش اجباری قیمت‌ها جز خسارت برای خودروسازان چیزی ندارد، این خسارت را هم می‌توان در زمینه مسائل مالی مشاهده کرد و هم در زمینه مسائل مربوط به افکار عمومی؛ زیرا مشتریان فکر می‌کنند قیمت‌ها به قدری غیرواقعی با رشد همراه بوده که ایرادی در کاهش آنها نیست.»

این مدیر ارشد در صنعت خودرو به غیر‌از «دستورهایی از بالا» علت دیگری برای «کاهش قیمت خودرو پس از تعیین و اعلام رسمی قیمت‌ها» نمی‌یابد و می‌گوید: «همین حالا هم با قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت، خودروسازان در حاشیه سود نیستند. در چنین شرایطی جز دستور دولت چه دلیل دیگری برای تغییر قیمت‌هایی که رسما توسط شورای رقابت تعیین شده است می‌توان متصور شد؟» به عقیده این مدیر از هر زاویه‌ای که به جریان «کاهش قیمت خودرو پس از تعیین قیمت‌ها» نگاه کنیم، چشم‌اندازی جز دخالت دولت، تحمیل قیمت به خودروساز، از بین بردن فروش بازار و اعتماد افکار عمومی نخواهیم داشت.
دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:
#6
4 شهریور 93
همه مصائب قیمت‌گذاری خودرو در ایران!

با وجود کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی، برخی نمایندگان مجلس همچنان از کاهش میانگین 15 درصدی قیمت این محصولات خبر می‌دهند.


خبرگزاری ایسنا: قصه قیمت‌گذاری خودرو در ایران علاوه بر آنکه بسیار طولانی شده چشم‌انداز تعیین تکلیف آن نیز نامعلوم است به‌گونه‌ای که اگرچه هفته گذشته رییس شورای رقابت از کاهش 3 درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ خبر داد اما این میزان کاهش قیمت‌ها رضایت نمایندگان منتقد به افزایش قیمت خودروها را جلب نکرد.

قصه قیمت‌گذاری خودرو به صورت اجمالی این است که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت معترض بودند، از تعیین قیمت‌ جدید این محصولات تا 22 مرداد ماه خبر داده بودند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه اظهارات متضادی از طرف مقابل شنیده شد.

در این زمینه حدود 10 روز پیش رضا شیوا - رییس شورای رقابت - اعلام کرد که قیمت‌های اعلامی برای خودروهای داخلی معتبر است و تغییر نخواهد کرد. محمدرضا نعمت‌زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت - نیز اظهار کرد که از نظر ما میزان افزایش قیمت خودروها ناچیز بوده و دلیلی برای کاهش قیمت این محصولات وجود ندارد.

با این حال دو روز بیشتر از این اظهارات نگذشته بود که رییس شورای رقابت در گفت‌وگویی اظهار کرد که طبق توافق صورت گرفته با دو شرکت بزرگ خودروسازی، قیمت محصولات پرتیراژ این شرکتها 3 درصد کاهش خواهد یافت.

پس از آن نیز ایران خودرو و سایپا قیمت سمند، پژو 405، تیبا و پراید را بین 2 تا 3 درصد کاهش دادند و به دنبال آن نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد که کاهش قیمت خودروها در پاسخ به خواست رییس‌جمهوری از خودروسازان در این زمینه صورت گرفته است.

با این حال این میزان کاهش قیمت نمایندگان منتقد به افزایش قیمت خودروها را راضی نکرد و برخی از نمایندگان همچنان از کاهش 15 درصدی قیمت خودروها ظرف دو هفته‌ آینده خبر می‌دهند.

در این شرایط مشخص نیست بازی قیمت‌گذاری خودرو سرانجام چه زمانی به پایان خواهد رسید و مصرف‌کنندگان کی می‌توانند با خیال آسوده از ثبات قیمت‌ها، خرید محصولات مورد نیاز خود را آغاز کنند.

بازنده اصلی در وضعیت فعلی نمایشگاه‌داران اتومبیل هستند که معتقدند رکود شکل گرفته در بازار خودرو موجب ضرر و زیان آنها شده است. در این زمینه رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد نیز از تعطیلی برخی از واحدهای نمایشگاهی این شهر خبر داده است.

مصائب قیمت‌گذاری خودرو در کشور همچنان ادامه دارد.
دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:
#7
8 شهریور 93


کاهش 200 تا 500 هزار تومانی قیمت خودرو‌

خبرگزاری فارس: با توجه به رکود موجود در بازار و تمایل پائین مردم به خرید خودرو با قیمت‌های بالا، کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروها نیز باعث رونق بازار خودرو نشد و تأثیر قابل توجهی بر تقاضای خرید خودرو نداشت.

این در حالی است که در سال‌های گذشته معمولاً تابستان فصل خوبی برای خرید و فروش خودرو بوده و رونق بازار خودرو را شاهد بودیم.

در حال حاضر بسیاری از خریداران در انتظار کاهش قیمت خودرو هستند تا بتوانند برای خرید اقدام کنند و همین مسئله رکود موجود در بازار را افزایش داده است. همین مسئله قیمت برخی خودروها را در حد ناچیزی کاهش داده است.

بر این اساس، قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 با کاهش قیمت 400 هزار تومانی به 37 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 با افت 200 هزار تومانی به 38 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

قیمت پژو 405 بنزینی تک ایربگ با افت 300 هزار تومانی در بازار به 28 میلیون و 700 هزار تومان رسیده و نوع 2 ایربگ این خودرو نیز به قیمت 30 میلیون و 400 هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

پژو 405 دوگانه سوز نیز به قیمت 32 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که تغییری را نسبت به هفته‌های گذشته نشان نمی‌دهد.

تندر 90 مدل E1 ایران خودرو بدون تغییر قیمت طی هفته‌های اخیر، در بازار 35 میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود که تغییری نسبت به روزهای گذشته نداشته است. مدل E2 این خودرو نیز با افزایش 200 هزار تومانی، به قیمت 38.5 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

همچنین قیمت رانا در بازار 500 هزار تومان کاهش یافته و این روزها به قیمت 32.5 میلیون تومان معامله می‌شود.

در مورد وانت باردو بنزینی هم باید به کاهش 200 هزار تومانی قیمت این محصول در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر 12 میلیون و 800 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

قیمت وانت پیکاپ دو کابین نیز با افزایش 2 میلیون تومانی به 101 میلیون تومان رسیده است.

قیمت مگان نیز 2 میلیون تومان افزایش یافته و این روزها به قیمت 99 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت سایپا 132 مدل SX نیز با کاهش 200 هزار تومانی، به 20 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به رشد 4 میلیون تومانی قیمت کمری اشاره کرد که در حال حاضر 152 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت تیانا نیز با افزایش 2 میلیون تومانی به 151 میلیون تومان رسیده است.

در مورد سراتو کوپه نیز باید به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 122 میلیون تومان اشاره کنیم.

قیمت هیوندایی I20 نیز با رشد 2 میلیون تومانی به 83 میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر قیمت هر دستگاه جنسیس نیز با افزایش 3 میلیون تومانی به 238 میلیون تومان رسیده است.

در مورد سوناتا نیز باید به کاهش 3 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 143 میلیون تومان اشاره کرد.

رکود در بازار خودرو درحالی حاکم است که فعالان این بازار معتقدند با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان، بازار خودرو زودتر از سال‌های قبل به خوابی زمستانی فرو خواهد رفت.
دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:
#8
9 شهریور 93


قیمت «MVM» و «Opel» وارداتی 2014


خبرگزاری ایسنا: خداکرم اسکندری بر اساس صورتجلسه کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش انواع سواری‌های MVM سال 2014 ساخت چین به نمایندگی شرکت مدیران خودرو و سواری‌های opel سال 2014 ساخت آلمان به نمایندگی شرکت توان خودرو جی را به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد.

وی حاطر نشان کرده است که ارزشگذاری خودروهای سواری وارداتی مربوطه با توجه به ارزش‌های اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام شود.

بر اساس این گزارش، بالاترین قیمت در خودروهای سواری MVM مربوط به مدل NEW X33 CVT است که به مبلغ 14 هزار دلار آمریکا ارزش گذاری شده است.

همچنین در بین خودروهای وارداتی opel مدل insignia با 27 هزار 988 یورو بالاترین قیمت را دارد.
دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:
#9
10 شهریور 93


آرامش قبل از طوفان در بازار خودرو!

در شرایطی که در روزهاي پس از اعلام كاهش سه‌درصدي قیمت خودرو، نمايندگان مجلس شورای اسلامی از «طرح جديدي براي تعيين قيمت» صحبت به ميان آورده‌اند، تا به امروز تنها پاسخ شوراي رقابت و خودروسازان به اين موضوع «سكوت» بوده و هست.
روزنامه دنیای اقتصاد: در شرایطی که در روزهاي پس از اعلام كاهش سه‌درصدي قیمت خودرو، نمايندگان مجلس شورای اسلامی از «طرح جديدي براي تعيين قيمت» صحبت به ميان آورده‌اند، تا به امروز تنها پاسخ شوراي رقابت و خودروسازان به اين موضوع «سكوت» بوده و هست.

سياست سكوت خودروسازان با توجه به اينكه آنها پيش از اين نيز اعلام كرده بودند مطيع راي شوراي رقابت خواهند بود، طبيعي به‌نظر مي‌رسد؛ اما شنيده‌ها حاكي از اين است كه وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در آخرين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو، خودروسازان را به سكوت در برابر نمایندگان مجلس و برنامه‌های آنها برای قيمت‌ خودرو، دعوت كرده است. با این حال سكوت اين روزهاي خودروسازان يك روي ديگر هم دارد.

اگرچه خودروسازان فروش خود را بر اساس كاهش سه درصدي آغاز كرده‌ و بر اين اساس پيش مي‌روند، اما همزمان و در سكوت درخواست افزايش قيمت محصولات خود را هم پيگيري مي‌كنند. آن طور كه خودروسازان مي‌گويند، تورم 6 ماهه امسال در فرمول شوراي رقابت ناديده گرفته شده و از همین رو آنها درخواست جدیدی برای افزایش قیمت ارائه داده‌اند.

طبق فرمول شوراي رقابت هر 6 ماه یکبار بايد تورم بخشي بازنگري شده و قيمت‌هاي جديد بر اساس آن اعلام شوند و اين در حالي است كه به گفته خودروسازان قيمت‌هاي فعلي در ارديبهشت‌ماه و بر اساس تورم سال 92 تعيين شده‌اند.

حالا خودروسازان با توجه به اینکه تعيين دوباره قيمت خودرو براساس نرخ تورم 6 ماه اول امسال را حق خود مي‌دانند، درخواست افزایش قیمت را به شوراي رقابت نيز ارسال كرده‌اند. خودروسازان عقيده دارند چنانچه قيمت خودرو بر اساس تورم بخشي 6 ماهه ابتدايي امسال بررسي و تعيين شود، قيمت خودرو قطعا با افزايش همراه خواهد بود.
دیشب خوابت را دیدم..
صبح،
شمعداني باغچه مان گل از گلش شکفته بود...
پاسخ
سپاس شده توسط:
#10
سه شنبه 11 شهریور؛

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار

عصرخودرو: جدیدترین قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار و کارخانه اعلام شد.





[highlight=#FDFDFD] [/highlight] [highlight=#FDFDFD] [/highlight] [highlight=#FDFDFD] [/highlight]

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، قیمت های جدید به شرح زیر اعلام شده اند:
نام خودرو
قیمت بازار ( تومان )
قیمت کارخانه ( تومان )

وانت باردو
13,200,000
13,870,000

وانت باردو . دوگانه سوز
15,700,000
15,260,000

سمند
SE - تک ایربگ

25,800,000
---

سمند
SE - دو ایربگ

26,400,000
27,059,000

سمند
LX - تک ایربگ

28,800,000
---

سمند
LX - دو ایربگ

29,500,000
29,448,000

سمند
EF7 - دو ایربگ

29,600,000
29,684,000

سمند
EF7 . دوگانه سوز - دو ایربگ

31,200,000
30,976,000

سمند سورن
ELX با موتور EF7

36,300,000
33,126,000

پژو
GLX 405

27,700,000
26,707,000

پژو
GLX 405 . داشبورد جدید . 2 ایربگ

29,500,000
28,483,000

پژو
GLX 405 دوگانه سوز

29,800,000
28,341,000

پژو
GLX 405 دوگانه سوز . دو ایربگ

31,800,000
30,118,000

پژو
SLX 405

30,400,000
---

پژو
SLX 405 . داشبورد جدید . 2 ایربگ

31,950,000
29,634,000

پژو پارس سال
34,400,000
32,328,000

پژو پارس سال . 2 ایربگ . داشبورد جدید
37,700,000
34,880,000

پژو پارس سال . دوگانه سوز
37,300,000
33,646,000

پژو پارس سال . دوگانه سوز . داشبورد جدید
39,800,000
36,420,000

پژو پارس
LX

39,800,000
34,517,000

پژو پارس
LX . داشبورد جدید . 2 ایربگ

41,700,000
36,847,000

پژو پارس
ELX . دو ایربگ

43,200,000
39,995,000

پژو پارس
ELX . تک ایربگ

41,500,000
---

پژو پارس اتوماتیک . 2 ایربگ . داشبورد جدید
52,200,000
---

پژو 206 . تیپ 2
35,500,000
---

پژو 206 . تیپ 5 . کد 26809
36,500,000
36,223,000

پژو 206 . تیپ 5 . کد 26814
---
34,114,000

پژو 206 صندوقدار
V8 . کد 27424

36,800,000
36,758,000

پژو 206 صندوقدار
V8 . کد 27429

---
34,649,000

رانا
EL

ناموجود
ناموجود

رانا
LX

31,900,000
32,808,000

رنو تندر
E2

38,000,000
36,147,000

رنو تندر اتوماتیک
E2

45,800,000
43,941,000

وانت دیزل - فوتون
99,500,000
91,000,000

سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس 8
ناموجود
127,750,000

سوزوکی ویتارا اتومات کلاس 8
138,000,000
133,920,000

دنا - 1.7 لیتری
EF7

به زودی
به زودی

دنا - 2.0 لیتری
XUM

به زودی
به زودی
نام خودرو
قیمت بازار ( تومان )
قیمت کارخانه ( تومان )

سایپا 151
SE

---
---

سایپا 151
TL

16,700,000
17,169,000

سایپا 151
SL

15,900,000
15,919,000

سایپا 132
TL

18,800,000
19,100,000

سایپا 132
TL . پایه گازسوز

20,800,000
20,600,000

سایپا 132
SE

19,400,000
19,600,000

سایپا 132
SE . پایه گازسوز

20,900,000
21,100,000

سایپا 141
SE

17,900,000
19,320,000

سایپا 111
SE

20,300,000
19,940,000

سایپا 111
EX

20,000,000
---

سایپا
SE 131 ( رنگ سفید )

19,300,000
19,720,000

سایپا
SE 131 ( تنوع رنگ )

19,500,000
---

سایپا
SE 131 . پایه گازسوز

21,700,000
21,220,000

سایپا
TL 131

18,900,000
19,230,000

سایپا
TL 131 . پایه گازسوز ( رنگ سفید )

20,600,000
20,730,000

سایپا
TL 131 . پایه گازسوز ( تنوع رنگ )

20,500,000
21,355,000

تیبا
EX یورو 4

24,800,000
24,610,000

تیبا
SX یورو 4 ( رنگ سفید )

23,900,000
23,710,000

تیبا
SX یورو 4 ( تنوع رنگ )

24,300,000
---

تیبا
SX یورو 4 . دوگانه سوز

25,600,000
25,210,000

تیبا 2 - هاچ بک
SX

27,200,000
26,900,000

وانت زامیاد 24
27,200,000
23,540,000

وانت زامیاد 24 گازسوز
28,600,000
25,390,000

وانت زامیاد 24 دیزل
ناموجود
27,960,000

وانت شوکا
ناموجود
25,870,000

وانت شوکا گازسوز
ناموجود
26,420,000

زوتی . اس 300
74,000,000
76,000,000

برلیانس -
V5

105,000,000
90,600,000
نام خودرو
قیمت بازار ( تومان )
قیمت کارخانه ( تومان )

کولیوس تیپ 1
153,000,000
155,610,000

کولیوس تیپ 2
161,000,000
168,000,000

نیسان تینا
HIGH

166,000,000
138,370,000

نیسان قشقایی
HIGH

ناموجود
---

مگان 2000 تیپ 1
ناموجود
76,779,000

مگان 2000 تیپ 2
112,000,000
---

مگان 2000 دنده ای
ناموجود
---

مگان 1600 تیپ 2
77,800,000
64,966,000

رنو تندر
E1

ناموجود
---

رنو تندر
E2

39,000,000
36,147,000

رنو پارس تندر
40,700,000
38,184,000

پیکاپ تک کابین
87,000,000
72,829,000

پیکاپ دو کابین
DX یورو 4

100,000,000
86,662,000

پیکاپ ریچ دوکابین دو دف
72,500,000
65,277,000
نام خودرو
قیمت بازار ( تومان )
قیمت کارخانه ( تومان )

لیفان 620 موتور 1.8
45,000,000
44,500,000

جک توجوی هاچ بک
J3

ناموجود
33,990,000

جک توجوی صندوقدار
J3

ناموجود
35,560,000

جک
J5

50,300,000
47,500,000

جک
J5 اتوماتیک

59,500,000
57,900,000

لیفان
X60

64,200,000
60,600,000
لوبو
ناموجود
---
نام خودرو
قیمت بازار ( تومان )
قیمت کارخانه ( تومان )

مزدا2 . فول
ناموجود
---

مزدا3 . تیپ 3 صندوق دار
ناموجود
---

مزدا3 . تیپ 4 صندوق دار
126,000,000
105,000,000

مزدا3 . تیپ 3 هاچ بک
ناموجود
---

مزدا3 . تیپ 4 هاچ بک
ناموجود
---

مزدا3 با موتور 1.6
ناموجود
76,500,000

مزدا6 . فول 2014
ناموجود
وارداتی

وانت مزدا تک کابین
39,500,000
28,625,000

وانت مزدا تک کابین گازسوز
42,000,000
31,163,000

وانت مزدا 2 کابین
43,900,000
31,671,000

وانت مزدا 2 کابین دوگانه سوز
46,200,000
33,501,000

بسترون . آسا
B50

67,500,000
66,500,000

وانت کاپرا تک کابین
53,400,000
57,980,000

وانت کاپرا دوکابین . تک دیفرانسیل
63,000,000
---

وانت کاپرا دوکابین . دو دیفرانسیل
69,500,000
71,190,000

لندمارک . وی 7
84,300,000
76,800,000

ایسوزو 5 تن بدون کاربری
93,000,000
81,050,000

ایسوزو 6 تن بدون کاربری
117,000,000
105,000,000

ایسوزو 8 تن بدون کاربری
125,000,000
113,950,000

مینی بوس ایسوزو مدل سحر
---
111,500,000

کامیون ایسوزو 18 تن
---
223,800,000

کامیون کشنده فاو 420 - تک محور
310,000,000
---

کامیون کشنده فاو 420 - جفت محور
315,000,000
---

کامیون کشنده البرز - تیپ 2
210,000,000
---

کامیون کشنده البرز - تیپ 3
240,000,000
---

کامیون کشنده اسکانیا -
G400

470,000,000
---

کامیون کشنده اسکانیا -
G410

520,000,000
---

کامیون کشنده کاوه - تک محور
290,000,000
---

کامیون کشنده کاوه - جفت محور
300,000,000
---

کامیون کشنده آمیکو - تک محور
295,000,000
---

کامیونت الوند - 6 تن
90,000,000
---

کامیونت الوند - 8 تن
100,000,000
---

کامیونت 5.2 آمیکو -
M5.2

65,000,000
---

کامیونت 6 آمیکو -
EM6

75,000,000
---
نام خودرو
قیمت بازار ( تومان )
قیمت کارخانه ( تومان )


MVM 110 چهار سیلندر

21,100,000
21,866,000


MVM 110 چهار سیلندر اتوماتیک

ناموجود
---


MVM 110 سه سیلندر

19,800,000
20,400,000

MVM 530
40,100,000
43,382,000


MVM 315 هاچ بک

38,400,000
38,303,000


MVM 315 صندوقدار

38,400,000
38,303,000

تیگو _
X33

62,900,000
63,170,000

تیگو _
X33 جدید اتومات

ناموجود
71,900,000
نام خودرو
قیمت بازار ( تومان )
قیمت کارخانه ( تومان )

ولیکس
C30 دنده ای . با سانروف

47,300,000
45,000,000

ولیکس
C30 اتوماتیک

ناموجود
---
نام خودرو
قیمت بازار ( تومان )
قیمت کارخانه ( تومان )

پروتون ایمپیان دنده اتوماتیک 2008
ناموجود
---

پروتون ایمپیان دنده معمولی 2008
ناموجود
---

جنتو . دنده معمولی 2009
ناموجود
---

جنتو . دنده اتوماتیک
ناموجود
---

پروتون ویرا
---
---
نام خودرو
قیمت بازار ( تومان )
قیمت کارخانه ( تومان )

گک گونو -
G5

103,000,000
103,680,000

گک گونو -
GX5

113,000,000
115,560,000

پاژن پیکاپ / صندلی موسویی
63,000,000
---

پاژن پیکاپ / صندلی معمولی
59,000,000
---

ون
MPX

---
---
هرور
---
---

کاکی 5
39,500,000
38,556,000
نام خودرو
قیمت بازار ( تومان )
قیمت کارخانه ( تومان )

وینگل 3 تک کابین
---
---

وینگل 3 دو کابین
ناموجود
---

وینگل 5 تک کابین
ناموجود
---

وینگل 5 دو کابین
61,000,000
60,300,000

هاوال
M4

70,000,000
69,400,000

هاوال
H6

100,000,000
110,000,000

بایک سنوا
ناموجود
145,000,000

بایک سابرینا
E150 صندوق دار

57,700,000
57,900,000

بایک سابرینا
E150 هاچ بک

58,300,000
58,400,000













پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خودرو‌های آمریکایی در جاده‌های کشور؟! صنم بانو 1 218 ۱۳-۰۹-۰، ۱۱:۱۷ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  قیمت ۲۵ کالای اساسی اعلام شد صنم بانو 0 189 ۲۱-۰۸-۰، ۰۹:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  افزایش ۳۰ تا ۹۰درصدی قیمت مواد غذایی پرمصرف صنم بانو 1 242 ۰۵-۰۶-۰، ۰۵:۳۵ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو

چه کسانی از این موضوع دیدن کرده اند
5 کاربر که از این موضوع دیدن کرده اند:
v.a.y (۱۱-۰۴-۹۴, ۰۹:۴۶ ق.ظ)، ~ MoOn ~ (۱۸-۰۶-۹۴, ۰۶:۵۲ ب.ظ)، نويد (۰۹-۰۵-۹۴, ۰۲:۴۴ ب.ظ)، صنم بانو (۰۷-۰۲-۰, ۱۲:۲۳ ب.ظ)، ♥Aria♥ (۲۷-۰۲-۰, ۱۰:۴۰ ق.ظ)

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان