۱۲-۰۶-۰، ۰۵:۲۵ ق.ظ
رامبد جوان، اکبر عبدی و مرجانه گلچین از چهرههای ناموفق ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ بودهاند.
روزنامه خراسان - مائده کاشیان: تلویزیون از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا امروز سریالها و برنامههای مختلفی را روی آنتن برده است. بعضی از این برنامهها و سریالها جزو برندهای رسانه ملی شناخته میشدند و تلویزیون روی جذب مخاطب به واسطه آنها حساب زیادی باز کرده بود، بعضی دیگر از آنها هم بی سروصدا پخش شدند، مدتی روی آنتن بودند و به پایان رسیدند. اکنون که شهریورماه است و تقریبا نیمی از سال ۱۴۰۰ سپری شده، از میان چهرههای شاخص تلویزیون ناموفقترینها را در شش ماه ابتدایی سال بررسی کردهایم.
داریوش ارجمند/ سریال یاور
یکی از پرحاشیهترین سریالهای تلویزیون در شش ماه ابتدایی سال، «یاور» است. بسیاری از اتفاقات قصه تناسبی با واقعیت نداشت و ایرادهای فیلم نامه باعث میشد ماجراهایی که در سریال اتفاق میافتاد برای مخاطب باورپذیر و منطقی نباشد. شخصیت داریوش ارجمند به نام «یاور چلویی» شباهتهایی به شخصیت «حشمت فردوس» در «ستایش» داشت و بازی او در «یاور» کاملا یادآور بازیاش در «ستایش» بود. علاوه بر این که سریال در جلب رضایت مخاطب موفق نبود، داریوش ارجمند هم به عنوان بازیگر خودش را تکرار کرد، در نتیجه این سریال هیچ دستاوردی برای او نداشت.
علیرضا افخمی/ احضار
علیرضا افخمی پس از چند سال دوری از ساخت سریالهای ماورایی، سال گذشته مجموعه «احضار» را جلوی دوربین برد. این کارگردان با ساخت سریالهای پرمخاطبی مانند «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» کارنامه قابل دفاعی در ژانر ماورایی داشت، اما با «احضار» نتوانست موفقیت پیشین خود را تکرار کند. پیامهای مستقیم و شعاری سریال برای نقد رمالی و اعتقاد به خرافات و بازی ضعیف بازیگران از نقاط ضعف این مجموعه بود. هرچند که «احضار» با ۴۳ درصد مخاطب پربینندهترین سریال ماه رمضان امسال بود، اما رضایت مخاطبان را جلب نکرد.
برق نورد و تشکر/ دودکش ۲
ساخت فصل دوم «دودکش» به دلیل استقبال مخاطبان از «دودکش ۱» و «پادری» خبر مهمی بود و این سریال جزو برگهای برنده تلویزیون به حساب میآمد، اما «دودکش ۲» ساخته برزو نیکنژاد نتوانست خاطره خوب فصلهای قبلی را تکرار کند. بخش زیادی از سریال به کل کل تکراری هومن برقنورد و بهنام تشکر با یکدیگر میگذشت. علاوه بر این تکرار، حضور بهنام تشکر در قصه نسبت به دو فصل قبلی کم رنگتر شده بود و شخصیت «بهروز» جای آن را گرفته بود که این موضوع هم لطمهای به سریال زد و در نهایت زوج کمدی «فیروز» و «نصرت» در «دودکش ۲» موفق ظاهر نشدند.
داریوش ارجمند/ سریال یاور
یکی از پرحاشیهترین سریالهای تلویزیون در شش ماه ابتدایی سال، «یاور» است. بسیاری از اتفاقات قصه تناسبی با واقعیت نداشت و ایرادهای فیلم نامه باعث میشد ماجراهایی که در سریال اتفاق میافتاد برای مخاطب باورپذیر و منطقی نباشد. شخصیت داریوش ارجمند به نام «یاور چلویی» شباهتهایی به شخصیت «حشمت فردوس» در «ستایش» داشت و بازی او در «یاور» کاملا یادآور بازیاش در «ستایش» بود. علاوه بر این که سریال در جلب رضایت مخاطب موفق نبود، داریوش ارجمند هم به عنوان بازیگر خودش را تکرار کرد، در نتیجه این سریال هیچ دستاوردی برای او نداشت.
علیرضا افخمی/ احضار
علیرضا افخمی پس از چند سال دوری از ساخت سریالهای ماورایی، سال گذشته مجموعه «احضار» را جلوی دوربین برد. این کارگردان با ساخت سریالهای پرمخاطبی مانند «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» کارنامه قابل دفاعی در ژانر ماورایی داشت، اما با «احضار» نتوانست موفقیت پیشین خود را تکرار کند. پیامهای مستقیم و شعاری سریال برای نقد رمالی و اعتقاد به خرافات و بازی ضعیف بازیگران از نقاط ضعف این مجموعه بود. هرچند که «احضار» با ۴۳ درصد مخاطب پربینندهترین سریال ماه رمضان امسال بود، اما رضایت مخاطبان را جلب نکرد.
برق نورد و تشکر/ دودکش ۲
ساخت فصل دوم «دودکش» به دلیل استقبال مخاطبان از «دودکش ۱» و «پادری» خبر مهمی بود و این سریال جزو برگهای برنده تلویزیون به حساب میآمد، اما «دودکش ۲» ساخته برزو نیکنژاد نتوانست خاطره خوب فصلهای قبلی را تکرار کند. بخش زیادی از سریال به کل کل تکراری هومن برقنورد و بهنام تشکر با یکدیگر میگذشت. علاوه بر این تکرار، حضور بهنام تشکر در قصه نسبت به دو فصل قبلی کم رنگتر شده بود و شخصیت «بهروز» جای آن را گرفته بود که این موضوع هم لطمهای به سریال زد و در نهایت زوج کمدی «فیروز» و «نصرت» در «دودکش ۲» موفق ظاهر نشدند.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !