۰۶-۰۱-۹۴، ۰۷:۱۶ ب.ظ
بازار خودروی چین راهبردی ترین فرصت ارائه محصولات برای تولیدکنندگان برتر جهان است. عملکرد چند ساله کمپانی هایی نظیر ب ام و، جنرال موتورز، فولکس واگن و ... دقیقا موید ادعای کارشناسان حوزه خودرو است.
پول نیوز - مازیار دانیالی: بازار خودروی چین راهبردی ترین فرصت ارائه محصولات برای تولیدکنندگان برتر جهان است. عملکرد چند ساله کمپانی هایی نظیر ب ام و، جنرال موتورز، فولکس واگن و ... دقیقا موید ادعای کارشناسان حوزه خودرو است.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بازار خودروی چین راهبردی ترین فرصت ارائه محصولات برای تولیدکنندگان برتر جهان است. عملکرد چند ساله کمپانی هایی نظیر ب ام و، جنرال موتورز، فولکس واگن و ... دقیقا موید ادعای کارشناسان حوزه خودرو است.
در سال2014 حدود 19.7 میلیون دستگاه خودرو در بازار چین به فروش رسیده است که این میزان افزایش 9.9 درصدی در مقایسه با سال2013 را نشان می دهد. آمار صعودی مذکور در شرایطی به ثبت رسیده که اکثر بازارهای مطرح خودرو جهان همانند اروپا به دلیل چالش های اقتصادی و سیاسی سیر نزولی به خود گرفته اند. از این رو خودروسازان بزرگ دنیا به هیچ عنوان بازار خودرویی با نرخ رشد ثابت و تضمین شده سالانه را هرگز از دست نخواهند داد!
بررسی های دقیق تر در رابطه با آمار فروش 2014 نمایانگر برتری 10 برند خودرویی از کل فروش است، به نحوی که 3.6 میلیون دستگاه یا 18.2 درصد کل آمار به محصولاتی مشخص از 10 برند اختصاص دارد که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.
شورولت کروز از جنرال موتورز شانگ های
آمار فروش: 266 هزار دستگاه
بیوک اکسل از جنرال موتورز شانگ های
آمار فروش: 293100 دستگاه
فولکس واگن جتا
آمار فروش: 297 هزار دستگاه
فولکس واگن سگیتار
آمار فروش: 300100 دستگاه
نیسان-دونگ فنگ شیلفی
آمار فروش:300100 دستگاه
فولکس واگن سانتانا از شانگ های
آمار فروش: 307300 دستگاه
گریت وال هاول اچ 6
آمار فروش: 315900 دستگاه
فولکس واگن لاویدا از شانگ های
آمار فروش: 372000 دستگاه
فورد فوکِس از چانگ آن
آمار فروش: 391800 دستگاه
در صدر لیست محصول مشترک سِیک موتور چین و جنرال موتورز آمریکا قرار دارد. این مینی ون به شدت مورد علاقه چینی ها بوده و سال 2014 برابر با 750 هزار دستگاه از آن در بازارخودروی چین به فروش رسیده است.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بازار خودروی چین راهبردی ترین فرصت ارائه محصولات برای تولیدکنندگان برتر جهان است. عملکرد چند ساله کمپانی هایی نظیر ب ام و، جنرال موتورز، فولکس واگن و ... دقیقا موید ادعای کارشناسان حوزه خودرو است.
در سال2014 حدود 19.7 میلیون دستگاه خودرو در بازار چین به فروش رسیده است که این میزان افزایش 9.9 درصدی در مقایسه با سال2013 را نشان می دهد. آمار صعودی مذکور در شرایطی به ثبت رسیده که اکثر بازارهای مطرح خودرو جهان همانند اروپا به دلیل چالش های اقتصادی و سیاسی سیر نزولی به خود گرفته اند. از این رو خودروسازان بزرگ دنیا به هیچ عنوان بازار خودرویی با نرخ رشد ثابت و تضمین شده سالانه را هرگز از دست نخواهند داد!
بررسی های دقیق تر در رابطه با آمار فروش 2014 نمایانگر برتری 10 برند خودرویی از کل فروش است، به نحوی که 3.6 میلیون دستگاه یا 18.2 درصد کل آمار به محصولاتی مشخص از 10 برند اختصاص دارد که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.
شورولت کروز از جنرال موتورز شانگ های
آمار فروش: 266 هزار دستگاه
بیوک اکسل از جنرال موتورز شانگ های
آمار فروش: 293100 دستگاه
فولکس واگن جتا
آمار فروش: 297 هزار دستگاه
فولکس واگن سگیتار
آمار فروش: 300100 دستگاه
نیسان-دونگ فنگ شیلفی
آمار فروش:300100 دستگاه
فولکس واگن سانتانا از شانگ های
آمار فروش: 307300 دستگاه
گریت وال هاول اچ 6
آمار فروش: 315900 دستگاه
فولکس واگن لاویدا از شانگ های
آمار فروش: 372000 دستگاه
فورد فوکِس از چانگ آن
آمار فروش: 391800 دستگاه
در صدر لیست محصول مشترک سِیک موتور چین و جنرال موتورز آمریکا قرار دارد. این مینی ون به شدت مورد علاقه چینی ها بوده و سال 2014 برابر با 750 هزار دستگاه از آن در بازارخودروی چین به فروش رسیده است.