۱۲-۱۱-۹۶، ۰۳:۴۳ ب.ظ
مجموعه «شهرزاد» تحت تاثیر برف سنگین و اختلالات سیستم توزیع چند روزی دیرتر به بازار آمد.
برترین ها - ایمان عبدلی:
نمایش خانگی: مجموعه «شهرزاد» تحت تاثیر برف سنگین و اختلالات سیستم توزیع چند روزی دیرتر به بازار آمد. قسمت اول از فصل سوم اما با تاکید روی شخصیت های فرعی تر شروع شده و به نظر قرار است از طریق خرده داستان ها داستان آدم های اصلی داستان در قسمت ها ی پیش رو پر و بال بیشتری بگیرد. نقطه امیدواری قسمت اول بازی تماشایی رضا کیانیان بود و نقطه نامید کننده هم بازی رامین ناصر نصیر که خیلی تیپیک نشان داد و از شخصیت داستانی دور شده بود.
اما غیر از «شهرزاد» فیلم مهران مدیری هم به نمایش خانگی آمده؛ «ساعت 5 عصر» با همان تم کارهای همیشگی مدیری یک روشنفکر نون بخت در میان عده کثیری از مردم کم فرهنگ گرفتار شده بازهم سیامک انصاری این نقش را ایفا می کند منتهی این بار انصافا قاب ها در حد سینم ا تعریف شده و مدیوم کار تلویزیونی نیست، فیلم به طور کلی کار آبرومندی است اما انتظار قهقهه نداشته باشید و بیشتر یک کار اجتماعی خواهید دید تا یک کمدی.
اکران: تهران و 30 شهر دیگر (مراکز استان ها) درگیر جشنواره فیلم فجر می شوند ازامروز تا ده روز دیگر، سینم ای ایران هر چه در چنته داشته باشد در این ده روز رو خواهد کرد (البته خیلی ها هم فیلم هایشان را فجر نداده اند). ناگفته نماند برای فیلم دیدن در جشنواره اگر که بسته های بلیط را از قبل خریداری نکرده باشید. عموما در صف های عریض و طویل معطل می شوید و خب این گونه فیلم دیدن منتقدانی هم دارد، شاید بگویند دلتان خوش است و دو روز دیگر نمایش خانگی می آید و می بینید با پنج هزار تومان! یا عده ای دیگر هم که اصلا سینم ای ایران را قابل دیدن نمی دانند و دائما با آثار فاخر سینم ای هالیوود و اروپا ارتباط می گیرند...هر دو گروه منتقدان حق دارند سبک زندگی خودشان را داشته باشند و آن هایی هم در صف می ایستند هم اما حق دارند یک تجربه کم نظیر را تجربه کنند.
از حواشی که دور شویم به اصل بپردازیم؛ در میان فیلم های امسال یکی «لاتاری» مهدویان به خاطر مضمون خاصش (قاچاق دختران فراری) مورد توجه است، یک «بمب» معادی که می گویند کم مخالف هم نداشته و روایت متفاوتی از روزهای جنگ و تهران تعریف کرده است. «تنگه ابوقریب» هم می گویند خیلی خوش ساخت درآمده مثل «کامیون» پرتوی که یک فیلم جاده ای خوش ساخت باید باشد. «عرق سرد» بیرقی هم با توچه موضوعش و مساله دختران فوتبالیست باید مورد توجه قرار بگیرد. «مصادره» هم حداقل به خاطر عطاران تم کمدی اش پر طرفدار خواهد شد و تا ببینیم چه پیش می آید.
کیوسک: «اندیشه پویا» منظم ترین ماهنامه حوزه علوم انسانی است و تکلیفش مشخص است. در شماره جدید اندیشه پویا درباره اعتراضات با حضور عباس عبدی و علیرضا علوی تبار ترتیب داده شده است، ریشه اعتراضات را بوروکراسی نظام اداری تلقی کرده اند و گفتارهایی در این باره داشته اند. سرمقاله نشریه هم به قلم رضا خجسته رحیمی در همین باب است.
در بخش فکر روشن هم در این شماره مقاله ای مفصل از علی میرسپاسی مونولوگ های طولانی ارائه شده است، که به مساله تقدم فرهنگ بر دموکراسی خواهی و نقد چنین دیگاه هایی می پردازد و در تاریخ فرهنگی موضوعی جالب بهانه شده است. هوشنگ شهابی درباره انقلاب ایران و اسطوره موسی و فرعون نوشته است. در بایگانی هم پرونده ای راجع به سالمرگ تقی ارانی ترتیب داده شده که البته نکته خیلی ویژه ای ندارد. یگ گفت و گو با محمد علی موحد و یک مقاله از مصطفی ملکیان از دیگر خواندنی های این شماره است
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !