۱۴-۱۰-۹۹، ۰۶:۵۷ ق.ظ
۱۳/دی/۱۳۹۹
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۰ درصد کشاورزان از نعمت سواد بیبهرهاند یا سواد محدودی دارند.
خبرگزاری فارس: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با وزیر جهاد کشاورزی که در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اظهار امیدواری از اینکه نشست مشترک امروز باعث توسعه همکاریهای بیشتر دو وزارتخانه شود، اظهار کرد: آسیب شناسی توسعه در ایران نشان میدهد که مسائل مختلفی در کشور داریم و در طی دههها گذشته این چالشها حل نشده و همواره ما را با مشکل مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه تحقق اهداف توسعه متاثر از جریان یادگیری است، عنوان کرد: برای داشتن افراد با کیفیت و نهادهای کارامد باید این جریان را اصلاح کنیم که در این راستا سهم یادگیری قابل بررسی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد کشاورزان افرادی هستند که یا از نعمت سواد بی بهرهاند و یا سواد محدودی دارند، اظهار کرد: این موضوع نشان میدهد نظام تعلیم و تربیت ایران باید به طور موثری در خدمت اهداف توسعه ای کشور قرار گیرد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از کاستیهای توسعه، نبود ترکیب هم افزا است، افزود: برای دستیابی به یک هم افزایی نیارمند همکاریهای مشترک هستیم.
وی با تأکید بر اینکه باید ریل حرکت را تغییر دهیم، اظهار کرد: حضور وزیر جهاد کشاورزی نقطه عطفی برای شکل گیری یک نگرش و رویکرد جدید است؛ آموزش و پرورش ۱۲ سال انسانها را در اختیار دارد و این افراد بیش از ۱۲ هزار ساعت در اختیار نظام آموزشی کشور هستند تا برای آینده و ورود به جامعه آماده شوند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه درسی، تولید بستههای یادگیری و نظام آموزشی هنرستانها میتوانیم تغییراتی را ایجاد کنیم تا بخشهای مختلف کشاورزی بتوانند نیروهای مورد نیاز خود را از طریق هنرستان ها بگیرند.
وی با بیان اینکه تحقق اهداف توسعه متاثر از جریان یادگیری است، عنوان کرد: برای داشتن افراد با کیفیت و نهادهای کارامد باید این جریان را اصلاح کنیم که در این راستا سهم یادگیری قابل بررسی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد کشاورزان افرادی هستند که یا از نعمت سواد بی بهرهاند و یا سواد محدودی دارند، اظهار کرد: این موضوع نشان میدهد نظام تعلیم و تربیت ایران باید به طور موثری در خدمت اهداف توسعه ای کشور قرار گیرد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از کاستیهای توسعه، نبود ترکیب هم افزا است، افزود: برای دستیابی به یک هم افزایی نیارمند همکاریهای مشترک هستیم.
وی با تأکید بر اینکه باید ریل حرکت را تغییر دهیم، اظهار کرد: حضور وزیر جهاد کشاورزی نقطه عطفی برای شکل گیری یک نگرش و رویکرد جدید است؛ آموزش و پرورش ۱۲ سال انسانها را در اختیار دارد و این افراد بیش از ۱۲ هزار ساعت در اختیار نظام آموزشی کشور هستند تا برای آینده و ورود به جامعه آماده شوند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه درسی، تولید بستههای یادگیری و نظام آموزشی هنرستانها میتوانیم تغییراتی را ایجاد کنیم تا بخشهای مختلف کشاورزی بتوانند نیروهای مورد نیاز خود را از طریق هنرستان ها بگیرند.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !