اطلاعیه رمان

[*] سلام
[*] برای خواندن رمان مد نظرتون : پس از عضویت در انجمن به یکی از مدیرا پیام بدین و اسم رمان رو عنوان کنید تا رمان بررسی بشه
[*] برای ثبت نام کلیک کنید:لینک ثبت نام
[*]<<*****مسابقه بزرگ داستان کوتاه ِ کوتاه ِ انجمن ایران رمان ****>>


5 قانون صبحانه خوردن برای کنترل وزن
زمان کنونی: ۲۹-۰۸-۹۷، ۰۴:۳۲ ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: sadaf
آخرین ارسال: sadaf
پاسخ 1
بازدید 11

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 قانون صبحانه خوردن برای کنترل وزن
#1
اگر می خواهید وزن خود را نگه داشته، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و سلامتی خود را برای زمان طولانی حفظ کنید، صبحانه های با کیفیت بالا و مواد مغذی را در برنامه غذایی قرار دهید. بدانید که هیچ جایگزینی برای صبحانه وجود ندارد. با ۵ قانون صبحانه خوردن برای نگه داشتن وزن ۵ قانون صبحانه خوردن برای نگه داشتن وزن آشنا شوید.

کلید نگه داشتن وزن و مراقبت از سلامتی، خوردن صبحانه کافی است. صبحانه همراه با سایر عادتهای خوب سبک زندگی می تواند نقش تعیین کننده ای در میزان متابولیسم بدن ایفا کند. علت این است که صبحانه به عنوان اولین ماده دریافتی بدن برای شروع سوخت و ساز محسوب می شود. برای سال ها، اولین وعده غذایی روز در همه رژیم ها نادیده گرفته شد.

با این حال، امروزه مردم اهمیت صبحانه را به رسمیت می شناسند و آن را به عنوان پایه ای از برنامه های کاهش وزن می بینند. اما برای نگه داشتن وزن جه نوع صبحانه ای لازم است؟ اگر به دنبال مراقبت از وزن خود هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا 5 قانون اساسی برای صبحانه را یاد بگیرید. 


[عکس: 163655598.jpg] 

چرا صبحانه مهم است؟

خوردن یک صبحانه سالم به شما کمک می کند که کیفیت زندگی بالایی داشته باشید. از آنجا که بدن شما تغذیه می کند، صبحانه در سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و حمایت از بهره وری فیزیکی و ذهنی به شما کمک خواهد کرد. صبحانه باید شامل 25٪ کالری روزانه شما باشد. هنگامی که بدن خود را تغذیه می کنید، توانایی خود را برای سوختن کالری و چربی افزایش می دهید. این بهترین راه برای کنترل اشتها است و شما را در مقابل گرسنگی حفظ خواهد کرد. 


مزایای دیگر خوردن صبحانه
  • ایجاد توده عضلانی برای بدن
  • کاهش استرس و بهبود سلامتی
  • جلوگیری از اختلالات خوردن و کمبود مواد مغذی.
  • جلوگیری از خستگی صبح
  • بهبود بخشیدن هضم غذا
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش خطر ابتلا به عفونت
  • افزایش تمرکز و محافظت از مغز

 [عکس: 163745769.jpg]


 قوانین صبحانه

بعضی افراد فکر می کنند که برای نگه داشتن و یا کاهش وزن باید صبحانه کم کالری بخورند یا اینکه از آن صرف نظر کنند. با این حال هر دو تصمیم غلط است. اما سوال اینجاست که چه نوع صبحانه ای برای نگه داشتن وزن مناسب خواهد بود. این نکته را بدانید که لازم نیست کار عجیبی انجام دهید. فقط باید به کل مقدار کالری و ترکیب غذا دقت کنید.

 1. مواد غذایی غنی از فیبر را مصرف کنید

فیبر برای افزایش سوخت و ساز بدن و حفظ سلامتی نقش بسیار مهمی ایفا می کند. بنابراین سعی کنید در صبحانه خود مواد غنی از فیبر را بگنجانید. موادی مانند دانه های کامل غلات، سبزیجات، نان گندم کامل و میوه ها سرشار از فیبر هستند.

 2. پروتئین بیشتری مصرف کنید


بسیاری از مردم به اندازه کافی پروتئین در صبحانه خود مصرف نمی کنند، زیرا آنها از دریافت بیش از حد کالری می ترسند. اگر دلیل شما این است، بدانید که پروتئین در واقع یک ماده مغذی کلیدی است که باید به صبحانه خود اضافه کنید. این ماده متابولیسم شما را سرعت می بخشد، که البته در کاهش وزن مهم است. علاوه بر این، بخش مهمی از افزایش توده عضلانی و کنترل اشتها مربوط به پروتئین بدن است. برخی از منابع سالم پروتئین عبارتند از:
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • گوشت کم چربی
  • ماهی
  • برنج قهوه ای
  • آجیل و دانه ها
  • حبوبات
  • ماست یونانی

 [عکس: 164900805.jpg]


 3. از مصرف غذاهای فرآوری اجتناب کنید


سوپرمارکت ها توسط انبوهی از غذاهای فرآوری شده که در نگاه اول سالم هستند، پر شده اند. متأسفانه اکثر آنها تقریبا تمام مواد مغذی خود را از دست داده اند و دارای سدیم زیاد هستند که می توانند وزن و سلامت شما را تحت تأثیر قرار دهند. تا حد امکان از غذاهای زیر دوری کنید:
  • گوشت دودی و سوسیس
  • شیرینی های آماده شده
  • نوشیدنی های شیرین
  • غلات غنی شده
  • میوه در شربت و مربا

 4. آب بنوشید

اگر هدف شما کاهش وزن است، هیدراته شدن می تواند بسیار سود مند باشد. اول از همه، کمک می کند تا سموم از خون شما خارج شود، ثانیا هضم و سلامت کلیه شما را بهبود می بخشد. همچنین انرژی شما را افزایش خواهد داد. نوشیدن حداقل یک لیوان آب قبل از صبحانه و دو لیوان بعد از ان توصیه می شود.


 [عکس: 165439222.jpg] 


5. اضافه کردن چربی سالم


اگر به طور کامل چربی را از رژیم غذایی خود حذف کنید، راه خوبی را برای کنترل وزن خود انتخاب نکرده اید. باید مراقب باشید که بیش از حد از چربی نترسید، اما نکته این است که خوردن چربی خوب یعنی چربی اشباع نشده نقش مهمی در کنترل وزن خواهد داشت. مواد زیر شامل چربی های سالم هستند:
  • دانه های کتان
  • ماهی قزل آلا
  • بادام و گردو
  • روغن زیتون
  • آووکادو


 
پاسخ
سپاس شده توسط: دخترشب ، دخترشب


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  دستورالعمل ۶ دتاکس واتر برای لاغری نیـایــش 4 219 ۲۰-۰۵-۹۷، ۱۰:۲۹ ق.ظ
آخرین ارسال: نیـایــش
  چگونه اشتهای خود را کنترل کنیم؟ ملکه برفی 0 46 ۰۹-۰۱-۹۷، ۱۰:۱۶ ق.ظ
آخرین ارسال: ملکه برفی
  توصیه‌های غذایی برای تنظیم چربی خون ♥صنم♥ 2 89 ۱۷-۱۲-۹۶، ۰۵:۴۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ♥صنم♥
  12ماده غذایی برای پسردار شدن taranomi 3 62 ۱۲-۱۲-۹۶، ۱۱:۴۶ ق.ظ
آخرین ارسال: taranomi
  رژیم غذایی برای مقابله با افسردگی taranomi 3 51 ۱۲-۱۲-۹۶، ۱۱:۴۱ ق.ظ
آخرین ارسال: taranomi
  برای همیشه با ترک [color=#ff0000]پاها[/color] ی‌‌تان خداحافظی کنید ♥صنم♥ 3 33 ۱۰-۱۲-۹۶، ۰۵:۰۱ ب.ظ
آخرین ارسال: ♥صنم♥
  رژیم غذایی برای افرادی که قادر به هضم لاکتوز نیستند ♥صنم♥ 2 42 ۰۷-۱۲-۹۶، ۰۱:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: ♥صنم♥
  چند درمان خانگی برای خداحافظی با تبخال taranomi 3 49 ۰۷-۱۲-۹۶، ۰۲:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: taranomi
  ۵ درمان طبیعی برای رفع خشکی داخل بینی taranomi 0 30 ۰۷-۱۲-۹۶، ۰۱:۳۰ ق.ظ
آخرین ارسال: taranomi
  ۱۰ نکته‌ی هوازی برای کاهش وزن سریع‌تر taranomi 1 36 ۰۵-۱۲-۹۶، ۰۱:۱۹ ق.ظ
آخرین ارسال: taranomi

چه کسانی از این موضوع دیدن کرده اند
4 کاربر که از این موضوع دیدن کرده اند:
sadaf (۰۹-۰۸-۹۷, ۱۲:۳۴ ب.ظ)، دخترشب (۰۹-۰۸-۹۷, ۰۱:۵۰ ب.ظ)، نیـایــش (۰۹-۰۸-۹۷, ۰۳:۰۴ ب.ظ)، minaa (۰۹-۰۸-۹۷, ۰۱:۳۷ ب.ظ)

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان