۱۶-۰۸-۹۱، ۰۴:۴۵ ب.ظ
به گزارش سه نسل، مسعود کیمیایی در گفتگو با مهر درباره مواد تبلیغاتی در سینم ا و نشریات سینم ایی گفت: خیلی دانسته این کار نیستم اما میدانم که فضای رشد برای این مواد تبلیغی در سینم ا وجود ندارد و در پیچ و خمهای عقیدههایی که کارساز هم نیستند پراکنده گیر میکند.
وی افزود: بخشی از کار هم به آدمهایی باز میگردد که در راس کارهای تبلیغاتی ایستادهاند و تفکر غالبشان این است که کار را از بین چرخ دندههایی مختلف رد کنند و وقتی هم رد شد طبیعی است که چیزی از آن باقی نمیماند که تاثیرگذار و مناسب اشاعه برای رسیدن به منظور باشد.
کارگردان "ضیافت" توضیح داد: مردم سردرگم پیدا کردن هنر دلخواهشان هستند. سینم ای دلخواهشان. وقتی سینم ای دلخواه مردم وجود نداشته باشد نشریات سینم ایی هم معنا پیدا نمیکنند و طبیعی است که مشکلات سینم ا به آنها تسری پیدا می کند. از طرفی موارد جانبی سینم ا هم متاثر از این وضع ضعیف شدهاند و تبلیغاتی برای فیلمها نیست که مردم را تشویق به سینم ا رفتن کند.
این کارگردان کهنهکار سینم ای ایران در پایان تصریح کرد: هنر گرافیک در سینم ا از بین رفته است. چهار تا عکس را کنار هم میگذارند و میشود پوستر یک فیلم! برای همین است که اصلا توانایی جذب مخاطب را ندارد. مثلا وقتی آیدین آغداشلو میآمد و قبول میکرد از یک فیلم پلاکارد بکشد خود آن پلاکارد تبدیل به یک اثر هنری میشد چون آدمی که این کار را میکرد بلد کار بود و برای همین اثر به وجود آمده تاثیرگذار میشد.
وی افزود: بخشی از کار هم به آدمهایی باز میگردد که در راس کارهای تبلیغاتی ایستادهاند و تفکر غالبشان این است که کار را از بین چرخ دندههایی مختلف رد کنند و وقتی هم رد شد طبیعی است که چیزی از آن باقی نمیماند که تاثیرگذار و مناسب اشاعه برای رسیدن به منظور باشد.
کارگردان "ضیافت" توضیح داد: مردم سردرگم پیدا کردن هنر دلخواهشان هستند. سینم ای دلخواهشان. وقتی سینم ای دلخواه مردم وجود نداشته باشد نشریات سینم ایی هم معنا پیدا نمیکنند و طبیعی است که مشکلات سینم ا به آنها تسری پیدا می کند. از طرفی موارد جانبی سینم ا هم متاثر از این وضع ضعیف شدهاند و تبلیغاتی برای فیلمها نیست که مردم را تشویق به سینم ا رفتن کند.
این کارگردان کهنهکار سینم ای ایران در پایان تصریح کرد: هنر گرافیک در سینم ا از بین رفته است. چهار تا عکس را کنار هم میگذارند و میشود پوستر یک فیلم! برای همین است که اصلا توانایی جذب مخاطب را ندارد. مثلا وقتی آیدین آغداشلو میآمد و قبول میکرد از یک فیلم پلاکارد بکشد خود آن پلاکارد تبدیل به یک اثر هنری میشد چون آدمی که این کار را میکرد بلد کار بود و برای همین اثر به وجود آمده تاثیرگذار میشد.