مجموعه کامل امکانات
سدان متوسط فولکس واگن به سیستم ورود و استارت بدون کلید مجهز شده است و همچنین برای کاهش مصرف سوخت در ترافیک و توقف های کوتاه با سیستم Start/ Stop خودرو را خاموش و با فشردن مجدد پدال گاز آن را روشن می کند. راننده برای سهولت تعویض دستی دنده می تواند از پدال های تعبیه شده پشت فرمان استفاده کند و دوربین 360 درجه در زوایای مختلف امکان رصد فضای اطراف خودرو را در هر شرایطی با کمک 4 دوربین در جلو، عقب و طرفین فراهم می کند. این سدان آلمانی همچنین به تکنولوژی اتوپارک مجهز شده است که با فعال کردن آن ضمن شناسایی فضای پارک، تمام مراحل پارک را برعهده می گرد و راننده تنها نیاز است که دنده را تعویض کند.
امکانات متعدد این خودرو از طریق یک نمایشگر 9.2 اینچی تمام دیجیتال در پشت فرمان قابل کنترل است و راننده حتی می تواند سیستم ناوبری GPS را از طریق نمایشگر پشت فرمان کنترل کند. این خودرو همچنین به HeadUp Display، صندلی های چرم با تنظیم برقی 12 حالته و حافظه برای صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده، صندلی های تاشو عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 3 گانه (با قابلیت تنظیم دما برای دو سرنشین جلو و سرنشینان عقب)، آینه های جانبی برقی تاشو با حافظه، چراغ های اتوماتیک LED جلو با قابلیت تطبیق با جاده و سرعت، چراغ های روشنایی در روز LED، سانروف پانوراما، گرم کن و تهویه صندلی های جلو، انتخاب حالت رانندگی، کروز کنترل و اتوهلد نیز مجهز شده است.
پشت فرمان پاسات
برای مقالات با پاسات، شرکت واردکننده پیستی را در محوطه این شرکت طراحی کرده بود که در ابتدای آن مسیری اسلالوم مانند قرار داشت و در بخش های دیگر شتابگیری و ترمزگیری این خودرو قابل آزمایش بود. شتابگیری اولیه پاسات به لطف در مدار قرار گرفتن تمام 250 نیوتن متر گشتاور از دور 1500 تا 5000 قابل توجه بود. سرعت تعویض دنده ها و نرمی آن هیچ گونه ضربه ای را به کابین وارد نمی کند و در مانورهای مسیر اسلالوم پایداری خودرو مثال زدنی و متفاوت از دیگر سدان های همرده این خودرو در بازار است.
طراحی سیستم تعلیق و صندلی ها به گونه ای است که حتی در پیچ های تند فشار وارده به سرنشینان آن گونه که انتظار می رود نیست و شتاب جانی تاثیر مستقیمی روی سرنشینان ندارد اما با این حال اتاق با کمترین حرکات جانبی و کمترین ضربات وارده به کابین خود را در مسیر حفظ می کند. سیستم مولتی مدیای این سدان آلمانی به تکنولوژی Gesture System مجهز است که بدون لمس نمایشگر با حرکت دست به سمت چپ و راست به صورت خودکار تعویض آهنگ یا آپشن های دیگر را انجام می دهد. کنترل آپشن ها در کابین به پاسات به کمک دو نمایشگر پشت فرمان و نمایشگر میانی داشبورد ساده است و حتی درجه گرم کن و تهویه صندلی ها نیز از طریق مانیتور مرکزی امکان پذیر است.
پیشرانه توربو پاسات شتاب این سدان 1.4 تنی را به 7.9 ثانیه می رساند که عددی مشابه نزدیک ترین رقیب این خودرو در بازار ایران یعنی رنو تلیسمان است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 5.8 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. پاسات با این تفاسیر سدانی ایده آل برای مسیرهای شهری و خارج از شهر ایران به حساب می آید که از نظر امکانات داخلی یک سر و گردن بالاتر از رقبای فرانسوی، کره ای و ژاپنی در بازار قرار دارد و عملکرد فنی آن به لطف طراحی دقیق بخش های مختلف و هماهنگی بی نظیر قوای محرکه آن فراتر از انتظار است.