انجمن ايران رمان



سلام برخيمه گاه حسين
زمان کنونی: ۰۱-۰۸-۹۶، ۰۹:۰۴ ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: دخترعلی
آخرین ارسال: دخترعلی
پاسخ 97
بازدید 1783

امتیاز موضوع:
  • 3 رای - 3.67 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سلام برخيمه گاه حسين
#91
برای امام سجاد علیه السلام

این زهر، دردی از تب دردم دوا نکرد
هیچ عقده ای از این گلوی بسته وا نکرد
آنچه که آرزوی من آن بود آن نشد
سی سال دیر آمد و فکر مرا نکرد
طوفان گرفت و دار و ندارم به باد رفت
روزی که غم وزید و به ما جز جفا نکرد
غم های من ز عصر مصیبت شروع شد
وقتی که دشمن آمد و رحمی به ما نکرد
در گیر و دار غارت معجر ز دختران
خلخال و گوشواره ای آرام وا نکرد
عمه رسید و گفتم "علیکن باالفرار"
یعنی کسی ز آل پیمبر حیا نکرد
از کربلا به کوفه و از کوفه تا به شام
دشمن ز بی حیایی و ظلمی ابا نکرد
اما میان این همه رنج و غم وبلا
جایی تلافی ستم "شام" را نکرد
بازار داغ برده فروشی شامیان
داغی به دل گذاشت که کرب و بلا نکرد
در بین کوچه های یهودی نشین شهر
ما را کسی به اسم مسلمان صدا نکرد
دیدم میان بزم شـ ـراب حرامیان
چوبی که دو لب پدرم را رها نکرد
عمری به یاد این همه غم سوختم ولی
این زهر، دردی از تب دردم دوا نکرد
***محمد علی بیابانی***
خدايا تو ببين 
خدايا تو ببخش

 
پاسخ
سپاس شده توسط: taranomi ، ملکه برفی ، دخترشب ، بهار نارنج
#92
دوست دارم از پیام عاشورا بپرسم
پیام عاشورا چیه؟
امر به معروف 
نهی از منکر
به جا اوردن واجبات بخصوص نماز؟
جاودانگی اسلام با خون حسین؟
ذبح بزرگ قران یعنی حسین؟
ایثار
شهادت
شجاعت
عرفان 
عشق به خدا
استواری عقیده
زنده ماندن راه پیامبر و علی؟
..
...
..
..
..
چه پیامی داشت؟
ایا هیچ در راستای ان تلاشی می کنیم؟
خدايا تو ببين 
خدايا تو ببخش

 
پاسخ
سپاس شده توسط: taranomi ، ملکه برفی ، دخترشب ، بهار نارنج
#93
امروز فقط می خواهم بگویم:
دوستت دارم امام حسین
[عکس: 589333_MCM63Dy5.jpg]
خدايا تو ببين 
خدايا تو ببخش

 
پاسخ
سپاس شده توسط: ملکه برفی ، taranomi ، دخترشب ، بهار نارنج
#94
سه عامل مهم نهضت امام حسین(ع)
عامل و انگیزه‌ى اصلى قیام عظیم امام حسین(ع) بیعت‌نکردن با یزید بود تا در هر زمان حسینیان و پیروان حق، حکومت طاغوت را نپذیرند و تسلیم چنان حکومتى نشوند و بر ضد آن قیام کنند.
هدف امام حسین(ع) از حرکت به‌سوى عراق، گردآورى نیروها، تشکیل حکومت اسلامى و تحقق بخشیدن به آرمان‌هاى اسلام در پرتو حکومت اسلامى بود؛ چنان‌که جد بزرگوارش رسول خدا(ص) از مکه به‌سوى مدینه به جهت تشکیل حکومت هجرت کرد و در پرتو آن، اسلام و برنامه‌هاى آن‌را به‌طور گسترده و عمیق در سطح جهان عرضه نمود. با توجه به این‌که تحصیل حکومت عدل اسلامى براى اصلاح جامعه، غیر ازقدرت‌طلبى و ریاست‌خواهى براى هـ ـوس‌هاى شخصى و نفسانى است.
محققان روشن‌بین اسلامى، عامل سومى را ذکر مى‌کنند و آن‌را عامل اصلى و مهم‌ انگیزه‌ى قیام امام حسین(ع) مى‌دانند: امر به معروف و نهى از منکر. چنان که درخطبه‌ها و گفتار امام حسین(ع) در همه‌ى زمان نهضت، از امر به معروف و نهى از منکر سخن به میان آمده است.
دو فریضه‌ى امر به معروف و نهى از منکر، با توجه به اهمیت و مرتبه‌هاى آن در اسلام، امام و مسلمین را الزام مى‌کند که قفل سکوت را بشکنند و فریاد بزنند و اسلام عزیز و کیان مسلمانان را از خطر کج‌روى‌هاى یزید و یزیدیان نگه دارند، گرچه فریادشان درکوتاه‌مدت و در ظاهر خاموش شد و موجب شهادت‌شان شد، در دراز‌مدت موجب نابودى ظلم و ظالم و احیاى حق و حقیقت مى‌گردد و براى مسلمانان در طول تاریخ، الگو و سازنده مى‌شود.
در نهضت امام هر سه عامل وجود دارد و آن حضرت با یزید بیعت نکرد، چنان‌که بیعت‌نکردن با طاغوت، سبب پیدایى نهضت او شد. امام به افکار عمومى مردم کوفه احترام‌ گذارد و به دعوت آنان جواب مثبت داد و هجرت براى تجمع نیروها و تشکیل حکومت اسلامى را براى اصلاح امت، کار شایسته‌اى دانست.
این دو عامل براى اتمام حجت و الگوسازى براى آیندگان بود، ولى در حقیقت دو شاخه از دو فریضه‌ى امر به معروف و نهى از منکر نیز هست، زیرا مایه و عامل اصلى انقلاب‌ها و نهضت‌هاى پیامبران و رادمردان حق، همیشه بر اساس پاک‌سازى و به‌سازى بوده، آنان نخست با هرگونه شرک و فساد و انحراف مبارزه مى‌کردند و سپس توحید و عدل الهى را برقرار مى‌ساختند، یعنى؛ نهى از منکر و امر به معروف مى‌کردند.
بنابراین، اصلى‌ترین و مهم‌ترین عامل نهضت امام حسین(ع) که مرکز و محورعامل دیگر بود و محرک اصلى او در هجرت، چنان که در گفتار و بیان امام در جاهاى گوناگون به این مطلب تصریح کرده، همان امر به معروف و نهى از منکر است. با توجه به این‌که بیعت نکردن با ظالم و تشکیل حکومت بر ضد او، دو شاخه و دو اصل فرعى از درخت تنومند و اصل نیرومند امر به معروف و نهى از منکر است.
استاد شهید مطهرى پس از بررسى سه عامل (1. بیعت نکردن؛ 2. دعوت اهل کوفه براى تشکیل حکومت؛ 3. امر به معروف و نهى از منکر) در نهضت امام حسین(ع) و میزان و نقش هر کدام در این نهضت، نظریه‌ى خود را چنین بیان مى‌کند:
این سه عامل از نظر ارزش، در یک درجه نیستند، هر کدام از این‌ها در یک حد معین به نهضت امام ارزش مى‌دهد.
ارزشى که مسأله‌ى دعوت اهل کوفه به نهضت مى‌دهد، ارزشى بسیار ساده و عالى است، زیرا انسانى که نیرویى دارد، آمادگى خودش را اعلام مى‌کند. این از جهت وسایل ظاهرى براى پیشرفت و پیروزى اثربخش است.
عامل بیعت خواستن از امام حسین(ع) که از همان روزهاى اول بود، به این نهضت ارزش بیشترى مى‌دهد، زیرا در روزهاى اول که هنوز جمعیتى اعلام وفادارى نکرده‌اند و دعوت ننموده‌اند و در برابر حکومتى جابر و مسلح حکومتى که زمان معاویه، دشمنى خود را با على و آل على(ع) تا سر حدّ اعلا نشان داد و در تمام قلمرو خود، حتى مکه و مدینه، بدگویى از على(ع) را آشکارا در نماز جمعه، عمل عبادى قلمداد مى‌کرد و بیت‌المال مسلمانان را در این‌راه مصرف مى‌نمود، ارزش بیعت نکردن در نهضت امام حسین(ع) از ارزش دعوت مردم کوفه بیشتر است.
عامل سوم که امر به معروف و نهى از منکر است و امام حسین(ع) آشکارا به این عامل استناد مى‌کند و به گفتار پیامبر(ص) در این‌باره تکیه مى‌نماید و مکرر نام امر به معروف و نهى از منکر را به زبان مى‌آورد، بى‌آن‌که در آن وقت اسمى از تقاضاى بیعت و دعوت مردم کوفه به میان آید، ارزش بسیار به نهضت مى‌دهد. و بر اساس این عامل، نهضت امام شایستگى آن‌را یافت که همیشه زنده بماند و براى همیشه یادآورى شود و سازنده و آموزنده باشد. از این‌رو؛ امام به دعوت مردم یا تقاضاى بیعت وابسته نیست. یعنى؛ اگر دعوتى و تقاضاى بیعتى هم نبود، حسین(ع) به موجب قانون امر به معروف و نهى از منکر قیام مى‌کرد.
بین این سه عامل تفاوت بسیار است. معناى اول و دوم این است که اگر یزید از حسین(ع) مطالبه بیعت نمى‌کرد و مردم کوفه از امام دعوت نمى‌کردند، آن‌حضرت نهضت نمى‌نمود. بنابراین، حکومت طاغوتى از وجود امام آسوده بود، ولى به جهت عامل سوم (امر به معروف و نهى از منکر) امام اعتراض مى‌کرد.
از گفتار امام حسین(ع) در مسیر نهضت برمى‌آید که دو عنصر امر به معروف و نهى از منکر عامل و انگیزه‌ى اصلى نهضت آن‌حضرت بوده است؛ امام حسین(ع) درنامه‌اى مى‌فرماید: همانا سنت الهى مرده و بدعت‌هاى ضد اسلام زنده شده است.
یعنى قیام ما براى زنده‌کردن سنت‌ها و نابودى بدعت‌ها و یکى از مرتبه‌هاى امر به معروف و نهى از منکر است.
امام در بخشى از خطبه‌ى مشروح خود مى‌فرماید: اى مردم! عبرت بگیرید به آنچه که خداوند به اولیاى خود پند داده است که مانند علماى یهود و نصارا، از امر به معروف و نهى از منکر سر باز نزنید، زیرا پیشوایان یهود، جور و ظلم ستمگران را نمى‌نگرند و آنان را از این‌کار زشت نمى‌ترسانند، به امید آن‌که از پرتو مرحمت ستم‌پیشه‌ها به نوایى برسند و از بر آنان گزند نبینند و براى این‌که دو روز خوش زندگى کنند و غبار ناراحتى بر دامن دلشان ننشیند، از گفتن حرف حق هراسناکند، درحالى‌که پروردگار بزرگ گوید: فقط از من بیمناک باشید و از مردم عاجز و زبون نهراسید.
با تجزیه و تحلیل عمیق دو فریضه‌ى امر به معروف و نهى از منکر، از نگاه قرآنى، روایى و فقهى و با بررسى قیام‌هاى امامان و مجاهدان راستین صدر اسلام، مانند ابوذر غفارى، حجربن عدى، میثم تمار، رشید هجرى و عمروبن حمق و... چنین برمىآید که همه‌ى آن‌ها بر اساس امر به معروف و نهى از منکر بوده و حتى جنگ‌هاى حضرت على(ع) در عصر خلافتش نیز بر همین اساس بوده است.
پاسخ
سپاس شده توسط: ملکه برفی ، taranomi ، دخترشب ، بهار نارنج
#95
نظر بزرگان غیر مسلمان  در مورد امام حسین علیه السلام
1 . انگری، کابریل
به عوض اینکه واقعه کربلا، موجب ترس طرفداران حسین (ع) و علی (ع) شود، شجاعت شیعیان را برانگیخت و آنان را به گرفتن انتقام تهییج کرد . (1)
2 . ایروینگ، واشنگتن مورخ آمریکایی
در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و در روی ریگ های تفدیده عراق، روح حسین فناناپذیر است ; ای پهلوان، و ای نمونه شجاعت وای شهسوار من، ای حسین! (2)
3 . بر و کلمان، کارل خاورشناس و محقق آلمانی
شهادت حسین (ع) علاوه بر نتایج و اثرات سیاسی، موجب تحکیم و اشاعه مذهب شیعه گردید و این مذهب مرکز و مظهر تمایلات ضد عرب شد . (3)
4 . برون، ادوارد مورخ و دانشمند انگلیسی
به عقیده ما دسته شیعه یا طرفداران علی (ع) به قدر کافی هیجان و از خود گذشتگی نداشتند، ولی پس از حادثه کربلا قضیه دگرگون شد و تذکار زمین کربلا که به خون فرزند پیامبر آلوده بود و یادآوری عطش سخت وی و نعش نزدیکانش که اطرافش روی زمین ریخته بود، کافی بود که عواطف سست ترین مردم را به هیجان آورد و روح ها را غمگین سازد . چنانچه به رنج و خطر و حتی نسبت به مرگ بی اعتنا شوند . (4)
5 . پطروشفسکی، ایلیا پاولویچ مورخ بزرگ روسی
حسین (ع) در پیکار نابرابر پس از آن که 33 زخم نیزه و 34 زخم شمشیر بر او وارد آمد از پای در آمد . هم رزمان وی نیز کشته شدند . . . (5)
6 . توندول، بورشو تامداس
شهادت حسین (ع) از همان زمان که طفلی بیش نبودم، در من تاثیر عمیق و حزن آوری می بخشید . من اهمیت بر پاداشتن این خاطره بزرگ تاریخی را می دانم . این فداکاری های عالم از قبیل شهادت امام حسین (ع) سطح بشریت را ارتقاء بخشیده است و خاطره ی آن شایسته است همیشه بماند و یادآوری شود . (6)
7 . توین بی، ارنولد، جوزف فیلسوف و مورخ انگلیسی
معاویه یکی از قریشی های مقتدر نسل خودش بود . حضرت علی (ع) نتوانست با ریاکاری های سیاسی او مقابله کند لذا او و پسرش حسین (ع) نوه پیامبر مظلومانه به شهادت رسیدند . (7)
8 . جمس فردریک
درس امام حسین (ع) و هر قهرمان شهید دیگر این است که در دنیا اصول ابدی عدالت و ترحم و محبت وجود دارد که تغییرناپذیرند . همچنین می رساند که هر گاه کسی برای این صفات ابدی مقابله کند و بشر در راه آن پافشاری نماید، آن اصول همیشه در دنیا باقی و پایدار خواهد ماند . (8)
9 . جوزف، رینو متشرق فرانسوی و مؤلف کتاب اسلام و مسلمین
شیعه دین خود را با شمشیر پیش نبرده، بلکه با نیروی تبلیغ و دعوت پیشرفت کرده و اهتمام آنها به برگزاری مراسم سوگواری موجب شده که تقریبا دو ثلث مسلمانان و بلکه جماعت از هنود و مجوس و سایر مذاهب نیز با آنان در عزای حسین (ع) شرکت کنند . (9)
10 . دیکنس، چارلز
اگر منظور امام حسین (ع) جنگ در راه خواسته های دنیایی خود بود، من نمی فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند . پس عقل چنین حکم می کند که او فقط به خاطر اسلام فداکاری کرد . (10)
11 . دو کبری، موریس اندیشمند فرانسوی
پیروان حسین به واسطه عزاداری حسین می دانند که پستی و زیر دستی استعمار و استثمار را نباید قبول کنند، زیر شعار پیشرو و آقای آنها تن ندادن زیر بار ظلم و ستم بود . (11)
12 . زیدان، جرجی نویسنده مسیحی لبنانی
پس از رحلت پیامبر . . . حب جاه و مال بر فضایل اخلاقی، فایق آمد و افکار و آرای آل علی (ع) در میان چنان مردمی بی اثر ماند . چنانکه مردم کوفه به خاطر جاه و مال بیعتی را که با حسین بن علی (ع) کرده بودند، در هم شکستند و به این نیز اکتفا نکرده، او را کشتند . (12)
13 . طوماس، مان متفکر آلمان
اگر بین فداکاری مسیح و حسین (ع) مقایسه شود، حتما فداکاری حسین پر مغزتر و با ارزش تر جلوه خواهد نمود . زیر مسیح روزی که آماده برای فدا شدن گردید زن و فرزند نداشت و در فکر آنان نبوده که بعد از او به چه سرنوشتی دچار خواهند آمد . امام حسین (ع) زن و فرزند داشت و بعضی از آنها کودک خردسال بودند و احتیاج به پدر داشتند . (13)

پی نوشت:
1 . علی و حسین دو قهرمان اسلام: گابریل انکری، ترجمه فروغ شهاب، کتاب فروشی زوار، تهران، بی تا، ص 282 .
2 . درسی که حسین (ع) به انسان ها آموخت، سید عبدالکریم هاشمی نژاد، ص 451 .
3 . تاریخ ملل و دول اسلامی: کارل بروکلمان، ترجمه هادی جزایری، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، تهران 1364، ص 108 .
4 . عظمت حسین بن علی (ع) ، تالیف ابوعبدالله زنجانی، ص 44 .
5 . اسلام در ایران، ایلیا پاولویچ پطروشفسکی، ترجمه کریم کشاورز، پیام، تهران، 1354، ص 54 .
6 . درسی که حسین (ع) به انسان ها آموخت، ص 448 .
7 . تاریخ تمدن: ارنولد توین بی، ترجمه یعقوب آژند، مولی، تهران، 1368، چاپ سوم، ص 45 .
8 . درسی که حسین به انسانها آموخت، ص 449 .
9 . پرتویی از عظمت حسین (ع) ، لطف الله صافی، 440 .
10 . درسی که حسین (ع) به انسان ها آموخت، ص 448 .
11 . همان، ص 451 .
12 . تاریخ تمدن اسلام، جرجی زیدان، ترجمه علی جواهر کلام، امیر کبیر، تهران، 1372، چاپ هشتم، ص 65 .
13 . تحریف شناسی عاشورا در پرتو امام شناسی، داود الهامی، مکتب اسلام، قم 1378، ص 130 .
خدايا تو ببين 
خدايا تو ببخش

 
پاسخ
سپاس شده توسط: ملکه برفی ، taranomi ، دخترشب ، بهار نارنج
#96
14 . فریشلر، کورت مورخ بزرگ آلمانی
امام حسین (ع) در فداکاری قدم را از حدود فدا کردن خود برتر نهاد و فرزندانش را هم فدا کرد . . . تصمیم ثابت حسین (ع) برای فداکاری مطلق نه ناشی از لجاجت بود نه معلول هوی و هـ ـوس و او با پیروی از عقل، مصمم شده بود که به طور کامل فداکاری کند تا این که مجبور نشود بر خلاف پر نسیب (عقیده، آرمان والا) خود به وسیله سازش کاری با یزید بن معاویه و زندگی ادامه دهد .
می دانیم که حسین (ع) خود را برای کشته شدن آماده کرده بود و او که عزم داشت خویش را فدا نماید، چرا توقف نکرد تا به قتلش برسانند و چرا دایم اسب می تاخت و شمشیر می انداخت . . . . حسین (ع) دست روی دست گذاشتن و توقف برای کشته شدن را دور از مردانگی و جهاد در راه پر نسیب خود می دانست در نظر حسین (ع) در همانجا توقف کردن و گردن بر فضا دادن، تا این که دیگران نزدیک شوند . تا او را به قتل برسانند . خودکشی محسوب می شود، یک مرد دلیر و با ایمان خودکشی نمی کند . (14)
15 . کارلایل، توماس دانشمندی بزرگ انگلیسی
بهترین درسی که از تراژدی کربلا می گیریم این است که، حسین و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند . آنان با عمل خود روشن کردند که تفوق عددی در جایی که حق و باطل روبرو می شوند اهمیت ندارد . پیروزی حسین با وجود اقلیتی که داشت موجب شگفتی من است . (15)
16 . گاندی، مهاتما رهبر انقلاب بزرگ هندوستان
من زندگی امام حسین (ع) آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده ام و توجه کافی به صفحات کربلا نموده ام، بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سر مشق امام حسین (ع) پیروی کند . (16)
17 . گبن، مسیو
فاجعه کربلا و مصیبتی که بر حسین بن علی (ع) وارد شده، بعد از قرن ها متمادی و اقالیم خیلی دور دست حس شفقت و همدردی خون سردترین و دل سخت ترین خواننده را تحریک نموده و منقلبش می سازد . (17)
18 . مادام، انگلیسی از نویسندگان دائرة المعارف قرن نوزدهم فرانسه
بزرگ ترین دلیل بر اثبات مظلومیت امام حسین (ع) مسلمان ها قربانی دادن بچه شیر خواره اش بود که در هیچ تاریخی سابقه ندارد بچه شیرخواری را برای طلب آب (بی قیمت و قد) بیاورند و آن قوم دغا عوض دادن آب، او را طعمه تیر جفا قرار دادند . این عمل دشمن اثبات مظلومیت حسین (ع) را نمود و به همین نیروی مظلومیت بساط عزت خاندان مقتدر بنی امیه را برچید و رسوای عالمشان نمود . در اثر جانبازی های او و اهل بیت بزرگش دین محمد صلی الله علیه وآله حیات نوینی بخود گرفت . (18)
19 . ماساریک، توماس کشیش متفکر اروپایی
گرچه کشیشان ما هم از ذکر مصائب حضرت مسیح مردم را متاثر می سازند، ولی آن شور و هیجانی که در پیروان حسین (ع) یافت می شود در پیروان مسیح یافت نخواهد شد . گویا سبب این باشد که مصائب مسیح در برابر مصائب حسین مانند پر کاهی است در مقابل یک کره عظیم پیکر . (19)

پی نوشت:

14 . امام حسین (ع) و ایران، کورت فریشلر ترجمه ذبیح الله منصوری، جاودان، تهران، 1355، چاپ دوم، ص 444 .
15 . درسی که حسین به انسان ها آموخت، ص 448 .
16 . همان، ص 447 .
17 . تاریخ اسلام و عرب، امیر علی، ص 93 .
18 . چهره درخشان حسین بن علی (ع) ، علی ربانی خلخالی، ص 134 .
19 . درسی که حسین (ع) به انسان ها آموخت، ص 451 .
خدايا تو ببين 
خدايا تو ببخش

 
پاسخ
سپاس شده توسط: دخترشب ، taranomi ، بهار نارنج
#97
جرج جرداق (دانشمند و ادیب مسیحی)
وقتی یزید، مردم را تشویق به قتل امام حسین(ع) و مأمور به خون‌ریزی می‌‌کرد، آنها می‌گفتند: چه مبلغی به ما می‌دهی؟ امّا انصار حسین(ع) به او گفتند: ما با تو هستیم و اگر هفتاد بار کشته شویم، باز می‌خواهیم در رکابت جنگ کنیم و کشته شویم.
آنتون بارا (اندیشمند مسیحی)
اگر حسین از آنِ ما بود، در هر سرزمینی برای او بیرقی بر می‌افراشتیم و در هر روستایی برای او منبری برپا می‌کردیم و مردم را با نام حسین به مسیحیّت فرا می‌خواندیم
املاس توندون (رئیس سابق کنگره ملّی هندوستان)
این فداکاری‌های عالی از قبیل شهادت امام حسین(ع)، سطح فکر آدمی را ارتقاء بخشیده، و شایسته است خاطره آن همیشه باقی بماند و یادآوری شود.‏
فردریک جِمس
درس امام حسین و هر قهرمان شهید دیگری این است که در دنیا، اصول ابدی عدالت و ترحم و محبّت وجود دارد که تغییر‌ناپذیرند و همچنین می‌رساند که هر گاه کسی برای این صفات مقاومت کند و در راه آن پافشاری کند، آن اصول همیشه در دنیا باقی و پایدار خواهد ماند.
بنت الشاطی (نویسنده معروف مصری)
زینب، خواهر حسین‌بن علی، لذّت پیروزی را در کام ابن زیاد و بنی‌امیّه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت. در همه حوادث سیاسی پس از عاشورا همچون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویّان و برپایی حکومت عباسیّان و ریشه دواندن مذهب تشیّع، زینب ـ قهرمان کربلا ـ نقش برانگیزاننده داشت.
عباس محمود عقّاد (نویسنده و ادیب مصری):‏
جنبش حسین، یکی از بی‌نظیرترین جنبش‌های تاریخی است که تاکنون در زمینه دعوت‌های دینی یا نهضت‌های سیاسی پایدار گشته است... دولت اموی پس از این جنبش، به قدر عمر یک انسان طبیعی، دوام نیاورد و از شهادت حسین تا انقراض آنان بیش از شصت و اندی سال نگذشت.
چارلز دیکنز (نویسنده معروف انگلیسی)
اگر منظور حسین، جنگ در راه خواسته‌های دنیایی بود، من نمی‌فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می‌کند که او فقط به خاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داد
خدايا تو ببين 
خدايا تو ببخش

 
پاسخ
سپاس شده توسط: دخترشب ، taranomi ، بهار نارنج


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  امام حسين عليـــه السـلام فرمود. !!Tina!! 2 14 ۰۹-۰۷-۹۶، ۰۴:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: taranomi
  سلام بر مقتدا و پدرم على (ع) دخترعلی 10 273 ۲۸-۰۳-۹۶، ۰۶:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: دخترعلی
  بررسی شخصیت علمی معنوی سیاسی حضرت فاطمه سلام الله علیها ملکه برفی 0 53 ۲۴-۱۱-۹۵، ۱۰:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: ملکه برفی
  چهل حدیث گوهر بار ازامام حسين (ع) ×دختر بهار× 0 206 ۰۱-۰۴-۹۳، ۱۱:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: ×دختر بهار×
Rainbow چند تصوير منحصر به فرد از ضريح جديد مرقد امام حسين(ع) sadaf 0 615 ۱۱-۱۲-۹۱، ۱۲:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: sadaf
  ๑۩ ๑ سلام بر بانوی دو عالم خانم حضرت زهرا(س)๑۩ ๑ بانو 12 1,231 ۲۲-۱۰-۹۱، ۱۲:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: saghi
Exclamation سلام بر محرم | ماه محرم بر همه شیعیان جهان تسلیت باد .RaHa. 10 1,060 ۰۴-۰۹-۹۱، ۰۳:۳۷ ق.ظ
آخرین ارسال: ~Green Angel~

چه کسانی از این موضوع دیدن کرده اند
29 کاربر که از این موضوع دیدن کرده اند:
admin (۲۱-۰۷-۹۵, ۱۱:۰۹ ق.ظ)، sadaf (۲۰-۰۷-۹۶, ۰۹:۰۶ ب.ظ)، زینب سلطان (۰۴-۰۷-۹۶, ۰۳:۴۶ ب.ظ)، ملکه برفی (۲۹-۰۷-۹۶, ۱۲:۳۲ ق.ظ)، مامان زهرا (۰۱-۰۸-۹۵, ۰۷:۱۴ ب.ظ)، نويد (۲۸-۰۸-۹۵, ۰۸:۲۸ ب.ظ)، • Niha • (۲۹-۰۸-۹۵, ۰۸:۲۰ ب.ظ)، deli67 (۲۱-۰۷-۹۵, ۱۰:۴۶ ق.ظ)، آیداموسوی (۱۸-۰۷-۹۵, ۰۸:۱۰ ب.ظ)، avapars (۱۱-۰۷-۹۶, ۰۲:۲۷ ب.ظ)، *صنم* (۰۸-۰۷-۹۶, ۱۰:۲۸ ب.ظ)، Mina..h (۱۴-۰۷-۹۵, ۰۶:۳۹ ب.ظ)، ثـمین (۱۲-۰۹-۹۵, ۱۰:۴۶ ق.ظ)، maryamix (۲۲-۰۷-۹۵, ۰۹:۲۹ ب.ظ)، دخترشب (دیروز, ۱۰:۵۵ ب.ظ)، AsαNα (۲۷-۰۸-۹۵, ۰۴:۴۷ ب.ظ)، ft.samadi (۲۷-۰۷-۹۵, ۰۳:۵۸ ب.ظ)، _AYNAZ_ (۱۶-۰۸-۹۵, ۰۶:۴۵ ب.ظ)، فاطمه۲۷ (۲۰-۰۸-۹۵, ۱۱:۱۷ ب.ظ)، دخترعلی (دیروز, ۰۶:۱۷ ب.ظ)، * م .عباس زاده* (۲۱-۰۸-۹۵, ۱۲:۳۴ ق.ظ)، roz1375 (۰۸-۰۸-۹۵, ۱۱:۰۳ ب.ظ)، دختربهار (۰۸-۰۷-۹۶, ۰۶:۰۸ ب.ظ)، !!Tina!! (۰۷-۰۷-۹۶, ۰۳:۱۸ ب.ظ)، taranomi (دیروز, ۱۰:۵۱ ب.ظ)، بهار نارنج (امروز, ۰۱:۳۶ ق.ظ)، *فاطمه* (۲۴-۰۷-۹۶, ۰۲:۴۶ ب.ظ)، لیلی مجنون (۰۲-۰۷-۹۶, ۰۶:۳۰ ب.ظ)، QaseDak (۱۸-۰۷-۹۶, ۰۹:۰۳ ب.ظ)

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان